NERAZUMIJEVANJE

Majka autističnog dječaka u Klaićevoj proživjela dramu: ‘Plakala sam cijelim putem do doma‘

Pročelnica Zavoda za dječju gastroenterologiju i prehranu doc. dr.sc. Iva Hojsak osobno je nazvala majku i zakazala novi pregled
Klaićeva bolnica
 Milivoj Keber/Cropix

Biti roditelj autističnog djeteta iz dana u dan je izazov, a nerazumijevanje društva, baca u očaj i tjera na plač i onog najčvršćeg roditelja. I dok odlazak zdravog djeteta u bolnicu na neki pregled obično prođe neprimjetno, djecu s autizmom zbog njihova ponašanja je nemoguće ne primijetiti.

Dramatičnu objavu na Facebooku nakon neugodnog iskustva koje je 27. siječnja oko 10.40 sati doživjela s autističnim sinom u čekaonici Zavoda za dječju gastroenterologiju i prehranu u Klaićevoj ulici, objavila je Valentina B.

"Bili smo naručeni za pregled kod gastroenterologa u 10.40 sati. Stigli smo oko 10.30, nakon sto smo kupili novi autić, grickalice, peciva, vodu. Znajući koliko teško sin podnosi čekanje, gužvu, ljude i bolnice. Nakon 10-ak minuta smo primljeni na vaganje, uz sinovo konstantno negodovanje, kočenje i viku. Sestra me pita kako mislimo ići kod doktorice tako, ja odgovaram - a što mogu? Ona na to kaže da sam mu ja mama, a ja napominjem - ali sin je autističan. Prihvaća ona to i kaže da neka uđemo prvi nakon trenutnog pacijenta.

Bježi van svim silama...

U čekaonici sin viče, baca se, boji se, zna šta je bolnica, puno je ljudi na 25m2, razne boje su oko nas. Bježi van svim silama, ja ne dam, moramo tu stajati i obaviti pregled, evo ti novi auto, hoćeš papati, hoćeš mobitel... neće ništa, hoće van. Dok ga ja hvatam u silnoj brzini izlazi van iz neke druge sobe doktorica i kaže neka maknem to dijete negdje. Govorim joj da moramo pričekati a ona meni neka ga smirim kako znam, napominjem njegovo stanje ali uzalud, oni rade preglede, smetamo" - opisuje mučne trenutke u bolničkoj čekaonici. Napominje dalje da sa sinom od 17,7 kilograma u rukama, jaknama i stvarima odlazi do vrata na gastro prijem.

- Mislim okej, tu vidimo vrata kad netko izađe. Sinu se piški. Mislim, jer on ne zna pričati, ne zna se izraziti. Odlazimo u WC da obučemo pelenu koju podnosi tek toliko da obavi nuždu jer wc ne dolazi u obzir. Obavimo to, i sestra nas prozove zašto nismo ušli na pregled kad je pacijent izašao. Ja se ispričavam, ali morao je piškiti, ja sam sama s njim, pa nisam znala da će netko baš u tom trenu izaći jer da jesam, unutra bi mu obukla pelenu. Sin i dalje viče, iz sve snage pokušava pobjeći. Odjednom otac nekog, barem naizgled zdravog, djeteta počinje vikati neka ga maknem. A gdje ću mislim si sad smo se pomakli koliko smo mogli, viče da on od njega ništa ne čuje, neka ga smirim ili maknem. Na rubu suza mu govorim da se radi o djetetu s posebnim potrebama, a on odgovara da ga ne zanima i neka ga maknem jer sve uznemiravamo. Spustila sam sina na pod. On je odmah pobjegao iz čekaonice van. U suzama sam otišla za njim, na pultu ostavila naš redni broj. Otišli smo kući do koje sam cijelim putem plakala - opisuje dalje očajna majka autističnog dječaka. Napominje pritom kako "nije sina rodila da smeta ikome te da nitko ne zna zašto on ima autizam."

- Nisam ga dovela na pregled koji mu nije potreban već onaj koji je zahtjevan od strane nekoliko stručnjaka.

Pregled obavili nisu

Pregled obavili nismo. Ne znam jel gore što je autistične djece sve više, što nitko ne zna uzrok, što medicinsko osoblje nije educirano, ili što su obični ljudi gov*a. Neopisiva tuga u meni je zbog mog djeteta, ali i svakog koje to mora doživjeti - zaključila je Valentina B.

Poslali smo upit bolnici o navedenom događaju i odmah su reagirali. Pročelnica Zavoda za dječju gastroenterologiju i prehranu doc. dr.sc. Iva Hojsak osobno je nazvala majku i zakazala novi pregled za njezinog sinčića, a Jutarnjem listu je odgovorila sljedeće:

"U Zavod za dječju gastroenterologiju i prehranu 27. siječnja 2021. na pregled je došla majka s djetetom s poremećajem iz autističnog spektra. Prvenstveno želim iskazati žaljenje zbog nastale situacije te činjenice da dijete nije ostvarilo pregled na koji je bilo naručeno. Svi pacijenti se naručuju u točno određene termine, te dodatno kod dolaska dobiju i broj prema kojem ulaze u ambulante (jer radi više ambulanti istovremeno). Sva djeca s poremećajem u razvoju (a imamo velik broj djece s navedenim dijagnozama) imaju pravo na prioritetni pregled te kod dolaska dobiju karticu HITNO, odnosno ulaze sljedeći na pregled bez čekanja.

Nažalost, majka nije bila u čekaonici kada je prethodni pacijent izašao iz ambulante, te je pacijent sa sljedećim brojem ušao u ambulantu, čime se čekanje bolesnika i njegove majke produžilo. U čekaonici je, nažalost, došlo i do nerazumijevanja od strane nekih od roditelja, koji su nakon što im je objašnjeno stanje, iskazali iskreno žaljenje za nastalom situacijom. Nažalost, majka je napustila čekaonicu te djetetu nije učinjen gastroenterološki pregled. Danas, 29.1.2021., kada sam saznala za nastalu situaciju, osobno sam nazvala majku djeteta te ih naručila na drugi termin."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. ožujak 2024 08:52