Bivši SDP-ov ministar i saborski zastupnik Gordan Maras tek je ovih dana otkrio kako trgovci u Hrvatskoj nemaju obvezu vraćati novac za robu kupljenu u fizičkoj trgovini koju je kupac odlučio vratiti jer mu se zapravo ne sviđa, već da to pravo vrijedi isključivo kod kupovine online putem.
O tome je, naime, ovih dana izvijestio na društvenim mrežama na kojima je prepričao kako je sinu u trgovini u Ilici kupio dva remena koja mu nisu odgovarala pa ih je odlučio vratiti i tražiti natrag novac, ali onda je od prodavačice saznao kako je to moguće isključivo u slučaju kupovine putem interneta, dok fizička trgovina nije dužna vraćati novac.
Izašli mu u susret, ali on poludio
Ipak, odlučili su mu izaći u susret i remenje zamijeniti za neki drugi proizvod, ali Marasa to nije spriječilo da se požali pratiteljima na društvenim mrežama koji su, očekivano, njegovu objavu dočekali na nož.
"Dakle, prošao sam još jednu školu. Naime, kupio sam dva remena sinu (16) na brzinu jer ih je trebao za put. U trgovini sam jasno rekao prodavačici da ih ne može isprobati pa ih možda vratim. Ona je rekla da nema problema i da to mogu učiniti u roku od 8 dana. Nažalost, nije mi rekla, ili ja to nisam shvatio, da ih u tom slučaju mogu samo zamijeniti za druge proizvode, a da nemam pravo na povrat novca. Nije problem u tome što sam potrošio novac bez veze, nego je problem što nisam čitao sitna slova na računu i što nisam bio svjestan da novac neću moći vratiti. U Hrvatskoj ne postoji obveza da prodavač preuzme natrag originalno zapakiranu i nekorištenu robu nakon što izađete iz dućana. Pa makar situacija bila takva da je kupujete za nekoga tko je nije isprobao", napisao je Maras te ljutito dodao kako više neće ništa kupiti u navedenoj trgovini.
Ipak, njegovo neznanje poprilično čudi.
Iz mandata SDP-a
Naime, ima sada već 11 godina otkako je potrošačima u Hrvatskoj, zahvaljujući pravilima Europske unije, dozvoljeno da u roku od 14 dana vrate i dobiju povrat novca za svu robu kupljenu isključivo online odnosno izvan trgovine, i to zato što se u takvim slučajevima pretpostavlja kako kupac nije imao mogućnost robu uživo isprobati pa mu se daje rok od 14 dana da se u vezi kupljenih artikala predomisli, čak i u slučaju u kojem oni nemaju neku fizičku manu.
S druge strane, isto pravilo ne vrijedi i za robu kupljenu u fizičkoj trgovini, a dosta je neobično da Gordan Maras to ne zna jer su izmjene Zakona o zaštiti potrošača s navedenim pravilima donesene i prihvaćene u ožujku 2014. godine, dakle u mandatu SDP-ove Vlade u kojoj je i sam Maras bio ministar poduzetništva i obrta.
"Kupuješ 2 remena i oba fulaš, svaki remen ima bar 10 cm opcija kopčanja, znači omašio si full, i onda ti trgovina ponudi da zamijeniš za druge odgovarajuće veličine i to ti ne odgovara... i onda je trgovina kriva... I još imaš potrebu to objaviti javno... Svaka čast...", napisao je jedan od pratitelja.
"Gospon Maras. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, trgovac nije dužan vratiti novac za ISPRAVAN proizvod. Radi se o dobrim trgovačkim običajima ako trgovac zamijeni robu ili vrati novac. Tako da, mišljenja sam, prozivati na FB dućan i nije baš lijepo od Vas. Naročito kad druga strana radi po ZAKONU", dodao je drugi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....