PROBLEMI U BOLNICAMA

‘Mi smo doista postali teško dostupni našim pacijentima jer smo preopterećeni‘

Državni tajnik u Ministarstvu zdravstva kazao je da znaju koliko se zdravstveni djelatnici trude iako uvjeti nisu kakvi bi htjeli
Ilustracija
 Marko Todorov/Cropix

Silvio Bašić, državni tajnik u Ministarstvu zdravstva gostujući u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog", čija je tema bila aktualna situacija u zdravstvenom sustavu, kazao je da ovo nije vrijeme za prepirke i svađe već da je vrijeme zajedništva gdje svi moramo skupiti zube i glave i trezveno razmišljati kako pridonijeti poboljšaju situacije i da ona ne eskalira.

- Moramo shvatiti da je situacija ozbiljna, trebamo se za početak pridržavati preporučenih mjera i čuvati zdravstvene radnike - kazao je.

Julije Meštrović, ravnatelj KBC Split, rekao je da im je 50 posto kapaciteta koji su namijenjeni kovid pozitivnim pacijentima zauzeto.

- Mi ne možemo liječiti samo bolesnike s Covidom. Ima i drugih bolesnih koji su u jednakoj potrebi, ali ovo su okolnosti koje mogu biti opasne i može nam se u Splitu dogoditi da ćemo morati otvoriti covid bolnicu na Križinama i raditi samo hitne pacijente. Ne želimo da se to dogodi, ali što će se dogoditi u bolnici ovisi o našem ponašanju izvan bolnice - kazao je Meštrović.

Istaknuo je da se moramo početi odgovorno ponašati ne samo zbog sebe nego i zbog ljudi s kojima živimo.

Boris Ujević, potpredsjednik Hrvatske udruge bolničkih liječnika kazao je da problemi koje je liječnica navela u pismu nisu nepremostivi i teški, oni su organizacioni tehnički problemi i lako se daju riješiti.

Istaknuo je i da će KB Dubrava već danas dobiti pomoć u ljudstvu, ali dodao je da su i županijske bolnice oko Zagreba u vrlo lošem stanju.

Ujević je kazao i kako smatra da umirovljeni liječnici i studenti mogu pomoći epidemiolozima u traženju kontakata, ali da rad s kovid pacijentima nije niti za studente niti za umirovljene liječnike.

Nataša Ban Toskić, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kazala je da je na njih pritisak ogroman, te da je njihov opseg posla i prije pandemije bio veliki.

Istaknula je da ukoliko iz cijele Hrvatske pristižu pritužbe istog tipa rekla bi da je tu sustavni problem, a ne nedogovornost ili nerad pojedinca.

- Mi smo doista postali teško dostupni našim pacijentima jer smo preopterećeni. Ukoliko se 100-150 puta javim na telefon sigurno da će onaj 151 ostati nezadovoljan. Rad u ordinaciji provode dvije osobe, liječnica i medicinska sestra, sa dvije telefonske linije, dok primaju pacijente koji čekaju pred domom zdravlja, dok odgovaraju na mailove... I uz sve to ne mogu se kontinuirano javljati na telefon. Pacijent koji sjedi u ordinaciji je moj prioritet - kazala je.

Bašić je kazao da u Ministarstvu svi jako dobro znaju koliko se zdravstveni djelatnici maksimalno trude i obavljaju svoj posao, iako uvjeti nisu kakvi bi htjeli.

- Naš zdravstveni sustav nije idealan, ali nije ni u nekim drugim zemljama. Ova pandemija je naglasila nedostatke o kojima se vodi računa i nadam se da će biti ispravljeni u nekom narednom vremenu - kazao je Bašić u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 07:01