ZAŠTITA PRIRODE

Mogu li tvrtke i nevladine udruge surađivati? Iskustva iz cijelog svijeta pokazuju da mogu – i trebaju

Istraživanje u desetak europskih zemalja je pokazalo kako, kad se radi o ekologiji, tvrtke i nevladine udruge imaju iste ciljeve

Ekološka akcija Od izvora do mora

 Ivana Nobilo/Cropix/Cropix

Zaštita prirode, podizanje svijesti o važnosti brige za okoliš, konkretne akcije u lokalnoj zajednici... Ekologija je, bez sumnje, jedna od najvažnijih tema današnjice i svatko, od građana pojedinačno, do državnih i lokalnih vlasti, sve do tvrtki i nevladinih udruga čini što je u njihovoj moći kako bi dali svoj doprinos ovom gorućem izazovu.

Iako se ponekad na prvu čini da nevladine organizacije imaju dijametralno suprotne ciljeve od tvrtki, istraživanja su pokazala kako upravo suradnja korporativnog sektora s udrugama civilnog društva daje najbolje rezultate, a zajednički su projekti put do ostvarivanja ciljeva, kako tvrtki, tako i udruga.

U praksi, suradnje korporativnog sektora i nevladinih udruga najčešće se provode tako da se tvrtke uključuju u lokalne društvene i ekološke projekte, podržavaju ih operativno i financijski, a nevladine udruge osiguravaju znanje na terenu, organizaciju, volontere. Rezultat je dobrobit za lokalnu zajednicu, što je i jednima i drugima cilj.

Poljski Kielce Technology Park napravio je istraživanje u koje je uključio 673 subjekta iz gotovo deset europskih zemalja – uključeno je bilo 367 nevladinih udruga i 306 tvrtki – kako bi doznali želje, planove i iskustva na zajedničkim projektima tvrtki i nevladinih udruga. Pokazalo se da su ciljevi obje strane vrlo slični, a to je unapređenje lokalne zajednice, ekološki projekti s vidljivim rezultatima, inovativni projekti i partnerstva iz kojih sve strane izlaze zadovoljne.

Primjera uspješnih suradnji velikih tvrtki i udruga ima i na domaćem tržištu. Jedan od njih je višegodišnja uspješna suradnja Coca-Cole u Hrvatskoj i Saveza izviđača Hrvatske, koja je započela 2018. godine uključivanjem karlovačkih izviđača u projekt Od izvora do mora. Naredne je godine izviđačima stigao poziv na novu suradnju unutar navedenog projekta, a ova ih tvrtka podržava i u njihovom projektu Compensating By Planting. Svi spomenuti projekti uspješno traju i danas.

image

Ekološka akcija Od izvora do mora

Duje Klaric/Cropix

- Coca-Cola je jedan od najvećih partnera projekta Compensating By Planting i samo od njihove donacije mi godišnje posadimo 10.000 stabala. To je pouzdano partnerstvo koje je dugoročno i bazira se na zajedničkim ciljevima i vizijama. Nama, kojima je odnos prema prirodi u prvom planu, važno je imati partnere kojima je u fokusu održivost i ekologija – rekao je Dan Špicer iz Saveza izviđača Hrvatske. Spominje još jednu prednost partnerstva. Kako velike tvrtke poput Coca-Cole imaju značajan doseg prema svojim potrošačima, a izviđači također imaju veliku bazu članova i volontera, zajedno mogu većem broju ljudi prenijeti ono što im je, kaže Špicer, najvažnije – a to je poruka o važnosti brige za okoliš.

- Ovakvim suradnjama lakše mijenjamo stvari i dolazimo do pozitivnih pomaka, a naša poruka je glasnija: prirodi uzimamo puno, a moramo biti svjesni da moramo vratiti još više – kaže Dan Špicer.

Još jedan primjer tvrtke u Hrvatskoj koja godinama ulaže u suradnju s udrugama kada je u pitanju održivost i zaštita prirode je Konzum. Dosadašnjim kampanjama i programima, poput Zumića ili Morsovaca, te ekoloških akcija čišćenja rijeka, jezera i mora diljem Hrvatske, tvrtka je dala značajan doprinos u zaštiti okoliša i očuvanju ljepota hrvatskih voda. Aktualni primjer kampanje u sklopu koje surađuju s nevladinim inicijativama je Reciklopedija, usmjerena na smanjenje bacanja hrane i davanje doprinosa u promjeni navika prilikom kupnje, pripreme i čuvanja namirnica. S ciljem inspiriranja i motiviranja kupaca da odgovorno postupaju s hranom, u suradnji s Marinom Matijević, pokretačicom inicijative 'Ja bolji građanin', Konzum je kreirao i posebnu internetsku stranicu Reciklopedija akademija s korisnim i praktičnim savjetima koje svi članovi obitelji mogu primijeniti odmah na jednostavan i zabavan način, a u tome će im pomoći i besplatni e-priručnik koji je moguće preuzeti prijavom na Reciklopedija newsletter.

Coca-Cola i Konzum, uz sve navedene projekte, ove su godine odlučili ujediniti svoje napore kada je u pitanju čišćenje područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obalu Jadranskoga mora te zajednički provode projekt Od izvora do mora. Osim očuvanja vodnoga bogatstva, projekt ukazuje i na važnost odgovornog odlaganja ambalažnog otpada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 07:27