TURIZAM I BAGERI

Može li luđe? Obnova jedne od najfrekventnijih cesta u Hrvatskoj počet će u lipnju i trajati cijelo ljeto...

Ljudi strahuju od prometnog kolapsa tijekom ljeta
 /Vojko Bašić/ Cropix

Za dvadesetak dana počinju radovi na rekonstrukciji ceste koja vodi kroz središte Trogira, na potezu od "Konzumova" trgovačkog centra i skretanja za stari dio grada do granice s Općinom Seget, piše Slobodna Dalmacija.

Riječ je o dionici izvorne trase Jadranske magistrale, dugoj oko 600 metara. Nositelj projekta vrijednog 1,5 milijuna eura je Županijska uprava za ceste Split (ŽUC), a 85 posto iznosa osigurano je iz EU-ova fonda, dok će ostatak izdvojiti Ministarstvo prometa.

Kako Slobodna doznaje od Petra Škorića, ŽUC-ova ravnatelja, potpisan je ugovor o sufinanciranju radova s resornom administracijom i Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje fondova EU-a. Još ostaje potpisati ugovor sa splitskim "Cestarom", izabranim izvođačem koji radove treba obaviti u ugovorenom roku od šest mjeseci.

Iako se o potrebi rekonstrukcije te prometnice govori više od 10 proteklih godina, jer je nakon davne izgradnje trogirske obilaznice prihvatila sav lokalni promet, te iako je iz ŽUC-a bilo najavljeno kako će projekt početi nakon sezone 2022., pa onda u veljači ove godine, radovi će dočekati početak zahuktale (n)ove sezone.

I upravo to je ono što je ovih dana na udaru kritike stanovnika Trogira i okolice, kao i turističkih djelatnika. Naime, radi se o najfrekventnijoj cesti kroz grad zbog čega ljudi strahuju od prometnog kolapsa tijekom ljeta.

Štoviše u županijskoj ustanovi, kako doznajemo, ne planiraju nove odgode početka, jer se iz EU-a sufinancirani projekt mora završiti do kraja godine ili će u protivnom novac - "propasti".

- ŽUC je izradio projekt privremene regulacije prometa i tijekom gotovo cijelog trajanja radova vozit će se dvosmjerno. Tijekom ljeta neće biti zatvaranja ceste ili organiziranja zamjenskih smjerova.

Planiramo najprije odraditi pločnik i novu javnu rasvjetu s južne strane ceste kako bi se što prije osigurao siguran pješački koridor. Naime, organizirat će se radovi tako da što manje ometaju promet, a da ih se što više odradi - tvrdi Hrvoje Balić, ŽUC-ov voditelj projekta.

Budući da se na tom potezu nalazi najveće parkiralište kojim upravlja komunalna tvrtka "Trogir holding", te Dom zdravlja čiji prostor za vozila također ima prilaz na tu županijsku prometnicu, pitali smo Balića kako će se regulirati ta dva ulaza i izlaza:

- Na "Holdingovu" parkiralištu se neće moći koristiti mjesta za smještaj vozila koja su u prvom redu do županijske ceste. Ulaz će ostati slobodan kao i ulaz u Dom zdravlja i onaj na privatno parkiralište kod medicinske zgrade.

Trogirski gradonačelnik Ante Bilić nije baš prezadovoljan što radovi počinju u sezoni, ali kaže kako je riječ o "projektu koji je na listi prioriteta i u koji je uloženo puno truda i energije".

- Od 2017. sa ŽUC-om intenzivno komuniciramo kada će i kako početi realizacija. Tada smo i dobili prve ozbiljne informacije. Pomno ćemo pratiti što se odvija na terenu za vrijeme trajanja radova.

Sugerirat ćemo da sve zajedno što manje ometa svakodnevni život u gradu i da se usred ljeta obavljaju oni prijeko potrebni zahvati, a nakon njega da se intenziviraju, pa čak da se organiziraju i u dvije smjene.

Ne vidim razloga da to tako ne bude, jer se i u europskim gradovima radovi koji su u centru grada obavljaju u dvije smjene kako bi se što prije završili - istaknuo je Bilić.

Podsjetimo, Grad je u ovoj godini bio osigurao 3 milijuna kuna kojima je bio spreman sufinancirati pločnik, javnu rasvjetu i odvodnju, ali kako je novac dobiven iz EU-a, sada je oslobođen tih troškova.

Zahvatom je predviđena kompletna rekonstrukcija kolnika, izgradnja obostranog pločnika maksimalne širine do dva i pol metra, zaštitnog zelenog pojasa uz južni nogostup, uređenje raskrižja za trajektnu luku Soline, Dom zdravlja i gradsko parkiralište, izgradnja nove javne rasvjete, uređenje oborinske odvodnje te rekonstrukcija elektro-instalacija i telekomunikacijskih vodova.

"Segetski dio" kojia se nastavlja zapadno od zone aktualnog projekta, rekonstruiran je prošle godine. Kada se završi i "trogirski dio", cesta će biti onakva kakva i dolikuje UNESCO-ovu gradu, a rupe i grbe na njoj trebale bi postati prošlost.

Prema studiji koja je izrađena prije izgradnje novog Čiovskog mosta, županijskom cestom kroz Trogir je u prosjeku dnevno prolazilo više od 12 tisuća vozila, a procjena je da se ta brojka sada kreće oko 7900 vozila u dnevnim "špicama".

Prema svojem opterećenju, to je druga po frekvenciji županijska cesta u srednjoj Dalmaciji nakon one koja od Jadranske magistrale vodi prema Žrnovnici i Poljicima, pa ostaje vidjeti kako će se promet odvijati dok istovremeno na metar-dva dalje budu brujali bageri.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 12:03