‘BESKRAJAN DAN‘ U OSIJEKU

Nikad kraja problemima na projektu ‘teškom‘ 45 milijuna eura: Izvođač opet mora popravljati loše izvedene radove, ponovo se zatvara cesta

Nekvalitetni radovi izbili su na površinu nakon dvije godine, a izvođač radova čekao je još sedam mjeseci da ih počne otklanjati

Rekonstrukcija pruge u Osijeku

 Vlado Kos/Cropix
Nekvalitetni radovi izbili su na površinu nakon dvije godine, a izvođač radova čekao je još sedam mjeseci da ih počne otklanjati

Modernizacija tramvajske mreže u Osijeku polako, ali sigurno pretvara se u jedan beskrajni dan koji, kako se sada čini, nikada neće završiti.

Naime, kada se činilo da je ovaj, 45 milijuna eura vrijedan, projekt napokon ušao u svoju finalnu fazu, gradonačelnik Osijeka Ivan Radić u utorak je izvijestio javnost da se moraju raditi popravci nekvalitetno projektiranih i izvedenih radova na dionici u Strossmayerovoj ulici od Trga Ante Starčevića do Rokove crkve, zbog čega će taj dio ceste biti zatvoren za promet do kraja kolovoza.

- Radovi na modernizaciji tramvajske infrastrukture koji su izvedeni 2022. godine, na žalost nisu dovoljno dobro izvedeni. Nadzorni inženjer je u studenome 2024. godine naložio izvođaču radova da otkloni te nedostatke, ali oni to nisu učinili nego tek sada kreću u sanaciju radova koje su sami izveli. Ovaj je projekt rađen po žutom FIDIC-u, što znači da je izvođač radova ujedno i projektant, tako da je na njemu sva odgovornost i za loše projektirane i loše izvedene radove - izvijestio je Radić o novom problemu s kojim su se Osječani suočili u, čini se, vječnoj modernizaciji tramvajske mreže.

Rok završetka od dvije godine, sad je već premašio i treću

Podsjetimo, radovi na ovom velikom i iznimno važnom projektu počeli su u ožujku 2022. godine, a tada je rečeno da je rok za njihov završetak dvije godine.

Danas je već dobro premašena i treća godina od početka radova kojima se kraj ne nazire. Radove inače izvodi tvrtka Swietelsky, koja je i njihov projektant, no glavninu posla obavlja tvrtka Sitolor kao podizvođač radova.

I oni sada moraju o svom trošku popraviti ono što nisu dobro napravili 2022. godine. Radić je dodao kako je nakon prijave nadzornog inženjera osobno sa stručnjacima iz gradskog Odbora za prometnice, u kojem se nalaze vodeći gradski stručnjaci i znanstvenici iz područja cestogradnje, proučio ovaj problem.

image

Dejan Rusmirović bivši direktor GPP-a Osijek, Ivan Radić gradonačelnik Osijeka

Vlado Kos/Cropix

- Utvrđeno je da debljina asfaltnog sloja od 5 cm nije dovoljna, da asfaltna mješavina nije bila s poboljšanim svojstvima i zato su dilatacije koje su rađene, urađene drugačije od projektnog rješenja. To su greške u projektiranju, a u izvođenju radova utvrđeno je da na nekim područjima nije ista visina AB ploča. Uočili smo i nedovoljno izvedene radove oborinske odvodnje. Izvođač sada mora o svom trošku skinuti habajući sloj asfalta u dužini od 975 metara od Trga Ante Starčevića do Rokove crkve, brušenjem izjednačiti AB ploče, stavit će se i armaturna mreža na području dilatacija te staviti poboljšani sloj asfalta - kazao je Radić, dodavši kako ga ova situacija žalosti i ljuti.

image

Rekonstrukcija pruge

Vlado Kos/Cropix

- Podsjetio bih da ovo nije prvi put da isti izvođač mora o svom trošku otklanjati nedostatke, jer je već dva puta u Županijskoj ulici morao popravljati nedostatke vezano uz oborinsku odvodnju. Ovi su radovi još u jamstvenom roku i koristimo tu činjenicu, što inače u Gradu Osijeku nije bio čest slučaj, pa i danas otklanjamo nedostatke nekih radova izvedenih u prošlim mandatima, kada ja nisam bio gradonačelnik. Moja je obaveza tražiti od izvođača da to učini o svom trošku. Na žalost, opet će ispaštati građani, jer će ovaj dio ceste biti zatvoren do kraja kolovoza - istaknuo je gradonačelnik, koji je dodao i da su izvođaču privremeno uskratili zadnju otplatu u iznosu od 450 tisuća eura.

Inače, još se pamti i incident koji se dogodio u veljači ove godine kada je bager koji je radio na iskapanju zemlje za uređenje tramvajskog stajališta u Ulici cara Hadrijana u neposrednoj blizini KBC-a Osijek udario ‘kašikom‘ u tramvaj koji je u tom trenutku prolazio pokraj mjesta radova na modernizaciji tramvajske mreže.

Tramvaj je iskočio iz desne tračnice i nagnuo se na lijevu te tako ostao nagnut, a u ovom je incidentu nekoliko putnika iz tramvaja ozlijeđeno.

Hoće li se morati popravljati 8 km nove pruge?

Ono što dodatno u ovoj priči oko popravljanja radova ostavlja upitnike iznad glave jest pitanje kako se uopće moglo dogoditi pogrešno projektiranje i izvođenje te kako su se ti radovi nadzirali u vrijeme izgradnje, odnosno zašto je problem uočen tek nakon dvije godine. No, čak niti nakon toga izvođač nije odmah pristupio sanaciji unatoč nalogu nadzornog inženjera. Također, s obzirom na činjenicu da se od 9,8 km pruge koja je obnovljena ovim projektom čak 8 km nalazi u kolniku postavlja se pitanje hoće li se uskoro i na drugim dionicama, koje su završene tijekom 2023. i 2024. godine pojaviti pukotine na cesti i utvrditi da su radovi loše izvedeni.

image

Niskopodni tramvaj tvrtke Končar

Vlado Kos/Cropix

- Na nadzornom inženjeru je da utvrdi sve nedostatke i na drugim dionicama, a ako se utvrdi da ima loše izvedenih radova tražit ćemo da izvođač i to otkloni o svom trošku. Moguće je da se ovakav problem uoči i na drugim dionicama - odgovorio je Radić, dodavši kako su i izvođač radova i nadzorni inženjer odabrani u postupku javne nabave prije nego što je 2021. godine izabran za gradonačelnika, odnosno u mandatu prethodne gradske uprave. U svakom slučaju, novo osječki niskopodni tramvaji neće još neko vrijeme voziti Strossmayerovom ulicom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 23:59