SCHENGENSKA GRANICA

Ništa se neće baciti: Gradilište Pelješkog mosta pretvara se u trajektnu luku za kamione?

Time se želi iskoristiti ono što je do sada napravljeno u projektu izgradnje Pelješkog mosta, u što je utrošeno 138 milijuna kuna
 Željko Hajdinjak / CROPIX

ZAGREB - U sljedećih 13 mjeseci, do ulaska u Europsku uniju, Hrvatska mora riješiti odvijanje kamionskog prometa prema luci Ploče i dalje prema jugu, a u roku tri godine očekuje se izgradnja zaštićenog cestovnog koridora kroz Neum, kojim bi se spojio krajnji jug Hrvatske sa ostatkom zemlje, saznaje Jutarnji list.

Kamionski promet riješio bi se trajektnom vezom koja će se uspostaviti na mjestu gradilišta Mosta Pelješac. Prema našim informacijama na lokacijama gdje je trebao početi i završiti Pelješki most bit će trajektna pristaništa na kojima će se se ukrcavati kamioni. Na taj način želi se iskoristiti ono što je dosada napravljeno u projektu izgradnje Pelješkog mosta. Prema službenim informacijama Hrvatskih cesta, za gradnju tog projekta dosada je utrošeno oko 138 milijuna kuna. Prema dostupnim informacijama na pelješkoj strani je pristanište skoro završeno, a s kopnene strane potrebno je obaviti još radova. Također se planira popravljanje dijelova brze ceste preko Pelješca.

Prosvjedi u Dubrovniku

Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u srijedu je za posjeta Dubrovniku poručio kako novca za gradnju Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca i autoceste Ploče - Doli - Dubrovnik nema, te da je koridor Neum jedina realna mogućnost.

Njegove riječi izazvale u burne prosvjede dubrovačkih čelnika, posebice dubrovačkog župana koji inzistira na gradnji autoceste i gradnji mosta preko Pelješca. No, zagovaratelji tih projekata javnosti zaboravljaju kazati koliki je njihov troškovnik.

Gradnja Mosta Pelješac, ceste preko Pelješca do čvora Doli stajalo bi oko 5,5 miljardi kuna. Kad se tome doda 3,5 milijarde kuna (bez PDV-a) za izgradnju autoceste Dubrovnik - Doli dolazi se do iznosa od 9 milijardi kuna za spajanje dubrovačkog područja s ostatkom zemlje. I to je jeftinija varijanta jer ona skuplja, koja uključuje izgradnju mosta i ceste preko Pelješca sa četiri prometne trake, stajala bi oko bi oko 1,5 milijardu kuna više.

Alternativa ovom projektu je izgradnja oko 6 kilometara dugačkog zaštičenog koridora kroz Neum, Njegova cijena je oko 30 milijuna kuna. Hrvatska bi financirala njegovu gradnju u kojoj bi učestvovala hrvatska građevinska operativa i Hrvatska bi ga privremeno dobila u koncesiju. Koridor bi se koristio samo za prolaz osobnih automobila prema Dubrovniku. Koridor bi se izgradio u zaleđu Neuma, 7 do 8 kilometara od sadašnje magistrale. Isti će bi ti u potpunosti ograđen žicom uz senzore i videonadzor a nadzor će imati Hrvatska i BiH policija. (...)

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. svibanj 2024 21:22