NACIONALNI ISPITI

Niti jedan od 40 tisuća osmaša nije riješio ispit iz hrvatskog sto posto, ali u jednom drugom predmetu su briljirali

Rezultati učenika osmih razreda, koji su polagali osam ispita, pokazuje da se skala riješenosti testova kreće od 44 do 66 posto

Škola ilustracija

 Vladimir Dugandzic/cropix
Rezultati učenika osmih razreda, koji su polagali osam ispita, pokazuje da se skala riješenosti testova kreće od 44 do 66 posto

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) objavio je rezultate nacionalnih ispita koje su tijekom ožujka i travnja polagali učenici četvrtih (njih oko 37 tisuća) i osmih razreda (oko 39 tisuća). Ovogodišnja generacija ispite je riješila nešto lošije no lani.

Četvrtaši su u prosjeku najbolje riješili matematiku i to s prosječnom riješenosti testa od 50,1 posto, potom hrvatski jezik (48,7 posto) te prirodu i društvo s 45,6 posto. U hrvatskom jeziku ispod osnovne razine znanja svrstalo se 3,5 posto učenika, na osnovnoj razini ih je 49,6 posto, srednjoj 42 posto, a naprednih je 4,5 posto.

Iz matematike je nešto više učenika ispod osnovne razine znanja (5,8), na osnovnoj ih je 42,6 posto, srednjoj 43,9, a naprednih je 7,8 posto. Ispod osnovne razine znanja iz prirode i društva tri je posto četvrtaša, na osnovnoj razini 56,2 posto, srednjoj 39,8, a na naprednoj tek 1,1 posto. Niti jedan bod na nacionalnim ispitima nije ostvarilo 24 učenika na hrvatskom jeziku, 11 je takvih na matematici, a šest na PID-u. Samo dva su učenika ove godine ostvarila stopostotan rezultat iz hrvatskog jezika (lani troje), 36 je isto uspjelo iz matematike (lani 60), dok PID nijedan učenik nije riješio sa sto posto bodova, za razliku od lani kada je to pošlo za rukom njih 20.

Rezultati učenika osmih razreda, koji su polagali sedam predmeta plus strani jezik, pokazuje da se skala uspješnosti u rješavanju ispita kreće od 44 do 66 posto. Pritom nijedan osmaš nije uspio riješiti test iz hrvatskog jezika sa 100 posto bodova, no iz engleskog je to uspjelo poći za rukom 231 učeniku, a iz fizike, primjerice, 145. Sva točna rješenja iz matematike imalo je 34 učenika.

Ocjenu nedovoljan na ispitu iz matematike dobilo je 10,4 posto osmaša, dovoljan 35,2 posto, dobar 28,6 posto, vrlo dobar 18,2 posto, a odličan 7,6. Ispit iz hrvatskog 1,5 posto polagača riješilo je za negativnu ocjenu, 14,4 za dovoljan, 36 posto za dobar, a 40,6 za vrlo dobar. Odličnih testova je 7,4 posto. Znanje engleskog je i kod njih bolje: odličnih je čak 29 posto, vrlo dobrih 38,6, dobrih 18 posto.

Prema riječima ravnatelja NCVVO-a Vinka Filipovića, svi koji su ostvarili dobre rezultate na nacionalnim ispitima, a neki učenici i sto postotnu riješenost, kao i škole čiji je prosjek iznad nacionalnog, mogu biti zadovoljni. Onim drugima sa slabijim uspjehom poručio je kako ne trebaju tražiti alibi u tezi kako motivacija učenika nije na dovoljnoj razini.

- Rezultati u razrednoj nastavi postigli su očekivani cilj, a to je da je postotna riješenost ispita vrlo blizu 50 posto. Time ostvarujemo distribuciju u skladu s Gaussovom krivuljom. U predmetnoj nastavi, dakle u osmim razredima, ta distribucija nije na željenoj razini, ali se kreće u okvirima prihvatljivoga od 44,3 posto iz matematike, do 56,9 posto iz hrvatskog jezika. Jedino nešto odskaču povijest, biologija i engleski jezik gdje je postotna riješenost nešto veća od 60 posto, što znači da je ispit bio nešto laganiji - izjavio je Filipović.

image

Vinko Filipović

Tomislav Kristo/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 19:57