AGONIJA NA PRUZI

Novi HŽ-ov vlak iz Osijeka dosad nijednom u Split nije stigao na vrijeme. Sindikat: ‘Radnik nije htio prikvačiti lokomotivu...‘

Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi dobiju prednost nad putničkim
 Duje Klaric/Cropix

Nedavno je nakon dugog niza godina ponovno uspostavljena izravna željeznička linija Osijek-Split, no već prvoga dana HŽ-ov vlak je na svoje odredište zakasnio 83 minute, čime je produljeno ionako gotovo epsko putovanje koje bi prema voznom redu trebalo trajati oko 13 sati. RTL je objavio izvješće o razlozima tako velikog kašnjenja navodeći da je vlak u Split od uvođenja linije zakasnio zapravo svaki put, dok je tek u povratku za Osijek u tri navrata uspio stići na vrijeme.

U Sindikatu strojovođa kažu da je vlak prvoga dana uspostavljanja linije zapeo u Zagrebu, i to sat vremena, a ostalo se, tvrde, nakupilo putem.

- Radnik kojeg HŽ Putnički prijevoz plaća preko HŽ infrastrukture da radi zakvačivanje i otkvačivanje je odlučio da on to neće napraviti iz nekog razloga, tvrdio je da se ne može... To se, naravno, pokušalo zataškati. Odgovornosti, naravno, nema..., kaže za RTL Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske.

RTL je u posjedu izvještaja u kojem strojovođa sve opisuje.

- Prilikom spajanja zaprežne i kolne lokomotive na vlaku u kolodvoru od strane manevriste rečeno nam je da nije moguće spojiti zračne poluspojke jer su kratke... Samoinicijativno smo spojili slavine glavnog voda... Zbog toga je došlo do kašnjenja vlaka u polasku koje se povećavalo zbog zapuštenosti pružnog pojasa, navodi se u izvještaju.

Tridesetak puta morali su, kažu, smanjiti brzinu zbog zapuštenosti.

Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi dobiju prednost nad putničkim. U Sindikatu kažu da o tome odlučuju Prometni poslovi HŽ Infrastrukture i da domaći moraju imati prednost.

Kako onda teretni dobije prednost?

- To su vam onda čudne okolnosti, znate. Ode vam netko iz nekog privatnog prijevoznika i operativi plati večericu, pa zajedno imaju rekreaciju. Pa neki friendly odnosi, pa tko fućka putnike, ionako ih nema, od tereta se živi..., opisao je Petrović.

U HŽ Infrastrukturi kažu da su već sankcionirali kolege koji su prednost davali stranim vlakovima jer je to zabranjeno. Za vlak iz Osijeka priznaju da su strojovođe odradili posao koji nisu trebali.

- Prilikom intervencije strojovođe je stvarno došlo do toga. Vlak je spojen nakon nekog kašnjenja i napravljeno je probno kočenje i vlak je sigurno otpremljen prema Splitu, izjavio je član Uprave HŽ Infrastrukture Marijan Ćužić.

Zašto to nisu radili manevristi već strojovođe? - Ne bih znao, to je tehnički kvar, to je iznimno rijetko, nije svakodnevna pojava, nešto se dogodilo, bitno da je vlak na vrijeme otpremljen.

Od uvođenja nove linije, vlak iz Osijeka do Splita vozio je sedam puta, a RTL neslužbeno doznaje da niti jednom nije došao na vrijeme. Na povratku do Slavonije išlo im je bolje pa su čak tri puta stigli kako je i planirano.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 23:18