BERLINSKI STARTUP

Novi noćni vlakovi s privatnim kabinama povezivat će sto europskih gradova. Pitali smo zašto na ruti nije niti jedan hrvatski

Ispostavilo se, kao i uvijek, da im Hrvatska, iako je turistička zemlja, i dalje nije profitabilna

Dvokrevetna kabina, s opcijom kreveta na kat

 photo: Nox
Ispostavilo se, kao i uvijek, da im Hrvatska, iako je turistička zemlja, i dalje nije profitabilna

Biste li radije putovali vlakom nego avionom kad bi vam netko garantirao da ćete kartu dobiti po nižoj cijeni?

Berlinski startup Nox vjeruje kako bi većina to učinila, zbog čega će od 2027. godine, najavili su iz kompanije, na tržište pustiti nove noćne vlakove koji će do 2035. povezivati preko sto europskih destinacija, a pritom nuditi komfor kakav je trenutačno nespojiv sa željezničkim prometom.

U planu su tri vrste kabina - dvije dvokrevetne i jedna jednokrevetna, s posteljama duljine dva metra koje garantiraju privatno spavanje, a vjeruju kako će uspjeti privući velik broj putnika jer će, obećavaju, prijevoz nuditi po cijenama koje neće prelaziti cijene aviokarata.

image

Dvokrevetna kabina

photo: Nox

"Spavanje dok vas vlak vozi preko Europe odlična je ideja. Ali danas ljudi moraju dijeliti svoje kabine sa strancima, kreveti su uski, a često je i skuplje od putovanja zrakoplovom. Želimo to promijeniti i učiniti noćne vlakove ključnim dijelom europskih putovanja", kazao je osnivač Noxa Thibault Constant.

Još nije profitabilna

Popis destinacija doista je impresivan - od većih gradova tu su Stockholm, Kopenhagen, Hamburg, Berlin, Amsterdam, Pariz, Budimpešta, Beč, Rim i brojni drugi, no kako smo na njihovoj karti primijetili da je izostavljena Hrvatska, kompaniju smo upitali iz kojeg razloga niti jedan naš grad nije uključen u ovu inicijativu te postoji li kakva šansa da se to ipak promijeni.

image

Kabine će imati moderan dizajn

photo: Nox

Ispostavilo se, kao i uvijek, da im Hrvatska, iako je turistička zemlja, i dalje nije profitabilna.

"Trenutačno ne planiramo poslovati u Hrvatskoj jer se u početku fokusiramo na rute s velikom potražnjom za zračnim prijevozom. Međutim, otvoreni smo za nove prilike jer nam naš operativni model omogućuje vrlo brzo otvaranje ili zatvaranje ruta i čvorišta. Dakle, iako to nije planirano u ranim fazama, pokretanje rute do ili iz Hrvatske u budućnosti je svakako moguće", kazao nam je Thibault.

Putovanje Noxovim linijama, poručili su iz kompanije, putnicima će garantirati uslugu prodaje hrane i pića, posebno predviđena mjesta za bicikle, kao i vagone pristupačne osobama smanjene pokretljivosti, a tvrtka računa postati operativna u stotinjak gradova do 2035. godine.

image

Primjer radnog prostora unutar kabine

photo: Nox

Kabine s panoramskim prozorima

Na njihovim stranicama moguće je vidjeti kako će izgledati moderno opremljene kabine - osim dugačkih kreveta, imat će i noćne ormariće te dovoljno prostora za kretanje i spremanje prtljage, a neke od njih imat će i panoramske prozore, što bi putnicima trebalo dodatno uljepšati putovanje vlakom.

Tvrtka je već rezervirala vagone, finalizira odobrenje unutarnjeg dizajna i sada priprema sljedeću veliku rundu financiranja za jesen, stoji na njihovim stranicama zajedno s fotografijama budućih kabina.

image

Dvokrevetna kabina, s opcijom kreveta na kat

photo: Nox
image

Postojat će i opcija jednokrevetne kabine

photo: Nox

Svi oni koji to žele, već sada mogu na njihovim stranicama provjeriti cijene i rute koje će biti u ponudi od 2027. godine, a Hrvatima će najvjerojatnije biti najbliže putovati iz Beča, odakle je moguće doći do 27 europskih destinacija, među ostalima do Pariza, Hamburga, Varšave i brojnih drugih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 13:09