NEŠTO NE FUNKCIONIRA

NOVI PROBLEMI NA FRANJI TUĐMANU Otkriveni razlozi ranojutarnje drame i zašto se na check-inu u Zagrebu čeka duplo duže nego u ostatku Europe

 
 Neja Markicevic / HANZA MEDIA

Najmanje šestero putnika koji su u ponedjeljak ujutro s Međunarodne zračne luke Zagreb trebali putovati za Bruxelles i nepoznati broj onih koji su trebali letjeti za Frankfurt “poljubili” su vrata na check in šalteru u Zračnoj luci Franjo Tuđman iako su na aerodrom stigli s kupljenim kartama i najmanje sat i pol vremena prije leta.

Prema informacijama koje su dojavili u redakciju Jutarnjeg lista, na zagrebačkom aerodromu se u ponedjeljak oko 5.30 sati ujutro odigravala prava mala drama uzrokovana, čini se, pogreškama domaćih i stranih aviokompanija, ali ponajviše, tvrde putnici, zbog neorganiziranosti i sporosti zemaljskog osoblja koje jednostavno nije stizalo na vrijeme čekirati sve putnike u avione.

Kolone ljudi

“Nikad u životu nisam imala takvu situaciju. Ljudi su u kolonama čekali da bi se čekirali za letove, ali brzo smo shvatili kako je otvoreno premalo šaltera i kako nećemo stići iako smo u zračnu luku stigli sat i pol prije leta. Moja je kći odlučila izaći iz reda i sama obaviti check in, ali kad je pokušala, ispalo je da njene karte više nema. Kad smo napokon stigli do check in šaltera, obaviješteni smo da više nema mjesta na letu i da ćemo za Frankfurt letjeti tek sutra”, povjerila se Jutarnjem ogorčena čitateljica.

Identičan problem, ali na letu za Bruxelles, istog je dana imao drugi čitatelj koji je trebao putovati Croatia Airlinesom.

“Često putujem, ali ne sjećam se da sam ikad imao ovakvu situaciju. U redu sam stajao od 5.20 sati, a za moj let za Frankfurt u početku su bila otvorena maksimalno dva check-in šaltera. Red se, međutim, nije pomicao pa su u jednom trenutku čak i na aerodromu shvatili da nešto ne štima te su otvorili nekoliko novih šaltera. Ni to nije pomoglo. Na red sam došao u 6.10 sati, dakle samo 40 minuta prije leta, a onda su mi na check-inu rekli da odem do šaltera Croatia Airlinesa.

Tamo dobivam obavijest da na letu više nema mjesta usprkos činjenici da imam kupljenu kartu”, povjerio se drugi čitatelj koji je mjesto u izravnom letu za Bruxelles zamijenio letom za Frankfurt, presjedanjem u trajanju od tri sata i predviđenim dolaskom u belgijsku prijestolnicu pet sati kasnije od planiranog. Iz Croatia Airlinesa Jutarnjem listu priznaju da je u ponedjeljak na letu za Bruxelles došlo do overbookinga zbog čega se šestero putnika s kupljenim kartama nije uspjelo ukrcati na avion, no iz Lufthanse, koja je organizirala let za Frankfurt, do zaključenja broja nismo dobili odgovor.

Kapacitet leta

“Croatia Airlines prati podatke o prosječnoj popunjenosti kabine na svakoj liniji kao i podatke o broju putnika koji se, iako imaju kupljene karte, ne pojavljuju na letovima. U skladu s tim podacima raspolaže se kapacitetom na pojedinim letovima, a do overbookinga dolazi rijetko. Svim putnicima s jutrošnjeg leta OU456, kojima je uskraćen ukrcaj, osigurali smo prvi sljedeći let do krajnjeg odredišta, a ovim se putem ispričavamo svima koji su imali poremećaj u putovanju”, stoji u službenom odgovoru Croatia Airlinesa.

Ipak, čini se kako je u ponedjeljak ujutro u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb puno veći problem bio nedostatan broj otvorenih check in šaltera zbog čega se dobar dio putnika nije uspio na vrijeme ukrcati u avione. Kako su potvrdili iz same zračne luke, u ponedjeljak ujutro od pet do osam sati djelatnici su uspjeli čekirati 581 odlaznog putnika i to na 13 otvorenih check in šaltera. U razdoblju od pet do šest sati bilo je otvoreno samo deset šaltera.

Čini se kako u prilog tezi da u ponedjeljak ujutro na MZLZ-u nije bilo otvoreno dovoljno check in šaltera ide i statistika o prosječnom vremenu obrade putnika.

Sudeći prema podacima iz zračne luke, u ponedjeljak je zemaljsko osoblje na prijavu po svakom putniku, između pet i osam sati, u prosjeku potrošilo nešto malo više od četiri minute - dok bi to vrijeme po uobičajenim europskim normama trebalo iznositi prosječno dvije minute po putniku. Zagrebačkom aerodromu, dakle, za prihvat putnika treba duplo više vremena nego što je to prosjek u Europi.

Manje radnika

Među posljednjima, poznat je slučaj zrakoplova Croatia Airlinesa koji je u lipnju ove godine, zbog lošeg vremena, zatražio povratak u Zračnu luku Franjo Tuđman, no dobio odbijenicu jer aerodrom u ponoć praktično ne radi zbog premalo osoblja.

Prema informacijama koje smo dobili od Sindikata radnika aerodroma Zagreb, u Zračnoj luci Franjo Tuđman, dolaskom koncesionara, broj zemaljskog osoblja smanjen je za 10 posto.

“Prije dolaska koncesionara imali smo 500, a sada 450 članova zemaljskog osoblja. Istovremeno, bilježimo porast broja putnika od 15 posto iz čega je vidljivo kako patimo od nedostatka radne snage”, rekao je predsjednik Sindikata Dragan Filipović.

Naknada do 600 eura za otkazivanje

Prema pravilima EU regulative 261/2004, svaki putnik koji je mimo svoje volje izbačen s leta za koji je unaprijed platio kartu, ima pravo na kompenzaciju u vrijednosti do 600 eura, a aviokompanija putniku je dužna pronaći mjesto na prvoj sljedećoj slobodnoj liniji.

Naknada za letove do 1500 km iznosi 250 eura, do 3500 km 450 eura, dok za sve ostale kilometraže putnik ima pravo dobiti naknadu od 600 eura.

Ipak, ako vam kompanija uspije pronaći zamjenski let kojim ćete na odredište stići dva odnosno četiri sata kasnije od predviđenog, naknada se umanjuje za 50 posto. Pored toga, aviokompanija je putniku, čeka li dulje, dužna osigurati besplatne obroke i piće, ali i hotelski smještaj ako je potrebno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 01:31