HAKOM UVODI RED

OD DANAS NOVA PRAVILA ZA KORISNIKE MOBITELA Oni koji imaju bonove posebno će se razveseliti

 Flickr

Korisnici mobilnih uređaja u Hrvatskoj od danas će imati veća prava i kvalitetniju uslugu. Naime, od 1. svibnja na snagu stupaju nova potrošačka prava u elektroničkim komunikacijama. Novi propisi rezultat su nastojanja Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) da na tržištu elektroničkih komunikacija ostvari visoku razinu zaštite korisnika i osigura prava u skladu s uočenim potrebama na tržištu.

Novim će se propisima najviše razveseliti korisnici mobilnih usluga koji ih unaprijed plaćaju, odnosno koriste se uslugama na bonove, jer će jedan bon moći koristiti dulje. Trajanje bona više neće smjeti biti kraće od tri mjeseca.

Osim toga, korisnici će moći zatražiti besplatno otključavanje mobitela i koristiti ga usporedno i u drugoj mreži bez obzira imaju li ugovornu obvezu ili ne.

- Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. „pre-paid usluge“, otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana - stoji na stranicama HAKOM-a.

Velika novost i uvođenje probnog razdoblja od pet dana u kojem operateri moraju omogućiti korištenje svojih usluga u mrežama pokretnih komunikacija. U tom će periodu potrošač ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati uslugu ili odustati od nje.

Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.

Novi propisi predviđaju i odredbu o transparentnosti prikaza informacija na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa, no ona postaje aktivna tek od rujna. Operateri će na samim zahtjevima morati istaknuti sve fiksne troškove tarife ili paketa koji se ugovara, a ne samo naziv tarife i trajanje ugovorne obveze.

Na taj način će se izbjeći mnogi slučajevi u kojima se korisnici žale da im nije bio jasno i transparentno komuniciran trošak usluge prilikom ugovaranja.

Izdavanjem novih propisa HAKOM je najavio kako će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući drže li se svi operatori novih propisa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 08:59