NATJEČAJ

Od izvora do mora: Tri grada osvojit će vrijednu donaciju za urbano pošumljavanje

Natječaj u organizaciji Coca-Cole, Konzuma i Jutarnjeg lista traje do 15. ožujka, a prijaviti se mogu svi gradovi u Hrvatskoj
 Matija Djanjesic/Cropix

Natječaj u kojem će tri grada osvojiti donaciju za sadnice ukupne vrijednosti čak 42 tisuće eura traje još samo pet dana, do 15. ožujka.

Radi se o prvoj fazi projekta Od izvora do mora, u organizaciji Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova, kojim se želi smanjiti količina ambalažnog otpada u okolištu te urbanim pošumljavanjem smanjiti emisije ugljičnog dioksida i temeraturu zraka. Gradovi su od otvaranja natječaja pokazali veliki interes za ozelenjivanjem svojih urbanih područja i smanjenje neodgovorno odbačenog otpada, a prijave stižu i dalje.

image
Davor Pongracic/Cropix

Na natječaj, koji se nalazi na poveznici https://bit.ly/3JRRpx0, se mogu prijaviti svi gradovi u Republici Hrvatskoj koji žele pošumiti određena područja na teritoriju svoga grada. Dobitnici će biti proglašeni u kategorijama veliki, mali i srednji grad, pri čemu je mali onaj s do 10.000 stanovnika, srednji do 35.000 i veliki s više od 35.000 stanovnika.

Obveza prijavljenih gradova bit će od 15. travnja do 31. svibnja organizirati jednodnevnu akciju čišćenja na svom području u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima, a nakon prijave rezultata o broju okupljenih volontera i količini prikupljenog otpada bit će proglašeni najbolji.

U organizacijskom smislu, gradovi mogu računati na pomoć i podršku organizatora natječaja te medijsku vidljivost putem izvještaja u Jutarnjem listu. Pobjednici će biti proglašeni do kraja lipnja. U dogovoru s pobjednicima, akcije sadnje održat će se u jesenskim mjesecima, a krajem studenog ili početkom prosinca bit će im dodijeljene posebne plakete na velikoj svečanosti.

Projekt "Od izvora do mora" Coca-Cola je u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine, a cilj mu je promicati brigu o okolišu i podizati svijest o važnosti primjerenog odlaganja ambalažnog otpada, naročito u područjima uz rijeke, jezera i obalu mora. Prije dvije godine kao partner pridružio se i Jutarnji list, a od 2022. godine i Konzum.

image
Marko Mrkonjic/Cropix

U posljednje dvije godine u ukupno 24 akcije diljem Hrvatske iz prirode je uklonjeno gotovo 40 tona ambalažnog otpada, a akcijama čišćenja odazvalo se oko 1400 volontera. Prošle se godine čistilo u Osijeku, Dugoj Resi, Rijeci, Velikoj Gorici i još brojnim gradovima. Ove će godine akcije čišćenja u gradovima biti uvod u projekt koji će završiti sadnjom drveća.

"Od izvora do mora" dio je dugoročnog sveobuhvatnog plana "Svijet bez otpada" kojim se tvrtka Coca-Cola, među ostalim, obvezala da će do 2030. prikupiti i reciklirati količinu boca i limenki jednaku onoj koju stavlja na tržište te da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto.

Također, do 2025. godine sva primarna ambalaža Coca-Colinih proizvoda moći će se u potpunosti reciklirati. U proteklih 10 godina, samo upotrebom lakših boca, Coca-Cola je smanjila ukupnu upotrebu plastike za četvrtinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 01:29