RADOVAN FUCHS

‘Odluku o školama koje ulaze u eksperiment cjelodnevne nastave donijet ćemo sljedeći tjedan!‘

Svijet i ja, predmet koji je alternativa vjeronauku, već je prošao savjetovanje, a ostali predmeti se trenutno nalaze u javnom savjetovanju, poručio je

Radovan Fuchs
 

 Damir Krajac/Cropix

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u četvrtak da će idući tjedan biti konačna odluka o tome koje od 68 škola koliko ih se prijavilo u eksperiment cjelodnevne nastave ulaze u taj projekt, istaknuvši da neće sve dobiti odobrenje, ali će ih biti više od 50.

"Ulazak u eksperimentalni program cjelodnevne škole neće biti odobren svim školama koje su se prijavile. Napravit ćemo selekciju, ali bit će ih svakako više od 50", kazao je Fuchs novinarima nakon sjednice Vlade.

Najavio je da će konačna odluka biti donesena slijedeći tjedan te istaknuo da će sigurno imati sve kategorije škola po broju učenika - i velike s nekoliko stotina učenika i one manje do sto učenika.

Pritom je naglasio da pet novih predmeta ulazi samo u one škole koje će sudjelovati u eksperimentu, a ne u sve.

Alternativa vjeronauku

Riječ je o predmetu Praktične vještine kojemu je cilj da se, rekao je ministar, poboljšaju manualne sposobnosti djece, ali jednako tako da nauče neke praktične vještine.

Predmet Priroda i društvo podijeljen je na dva - Društvo i zajednicu do četvrtog razreda te Prirodoslovlje koje će učenici imati do šestog razreda, a nakon toga ono postaje biologija, kemija i fizika.

Predmet Informacijske i digitalne kompetencije zamijenit će dosadašnju informatiku u drugačijem, nešto širem obliku od dosadašnjeg predmeta, naglasio je Fuchs, dodavši da će u eksperimentalnoj školi satnica biti smanjena za jedan sat, ali je predmet obavezan za sve.

"U ostalim školama ostat će po starome i bit će dva sata tjedno od prvog do četvrtog razreda kao izborni predmet, a u petom i šestom razredu postaje obavezan, da bi opet u sedmom i osmom bio izborni", dodao je.

Svijet i ja, predmet koji je alternativa vjeronauku, već je prošao savjetovanje, a ostali predmeti se trenutno nalaze u javnom savjetovanju. "Kad savjetovanje bude završeno bit će finalna obrada i eventualno unesene izmjene onoga što je dobro i konstruktivno", naglasio je Fuchs.

Fuchs: Brinu me društvene mreže

Ministar je rekao i da je upoznat sa slučajem jedne zagrebačke srednje škole u koju dio roditelja danas nije pustio djecu nakon što su jučer u nju stigli policajci u civilu jer su učenici prijavili da je jedan učenik u ponedjeljak objavio fotografiju pištolja na društvenim mrežama.

"Već dulje vrijeme brine me mogućnost objavljivanja kojekakvih stvari i korištenje društvenih mreža od mladih generacija jer mislim da to može utjecati na ponašanje i psihu", rekao je.

Kaže i da se ovakvih objava po društvenim mrežama moglo očekivati i da je to nešto na što su upozoravali - da su mreže dostupne svim ljudima, ali i učenicima i djeci i ona mogu nekontrolirano objavljivati sve što im padne na pamet.

"Nije to dobro, nije dobar primjer. Ali kako zaustaviti mogućnost da djeca objavljuju sve i svašta nije tako jednostavno", ustvrdio je ministar, izrazivši uvjerenje da će međuresorna skupina Ministarstva i policije koja radi i sastaje se sigurno donijeti određene preporuke.

Jedan od tih razloga je upravo uvođenje predmeta Informacijske i digitalne vještine koji je, kako je rekao, usmjeren da ih uči ponašanju na društvenim mrežama i raščlanjivanju i razmišljanju o tome kako razlučiti lažnu od stvarne informacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 04:49