Svjetski dan televizije 21. studenoga u programu hrvatskih komercijalnih televizija obilježit će se tematskim prilozima i spotom u kojima se ističe da su televizije i dalje pouzdani izvor vijesti i informacija, no istovremeno riječ i o tvrtkama koje u Hrvatskoj ostvaruju preko 130 milijuna eura prihoda.
Svjetski dan televizije obilježit će i Hrvatska radiotelevizija kao javni medijski servis i to, kako ističu, prilogom za emisiju ”Kod nas doma” i u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" kroz razgovore s gostima.
S Nove TV, vodeće komercijalne televizije u Hrvatskoj, poručuju kako će na Svjetski dan televizije u svom programu, kao i na vlastitim digitalnim platformama i društvenim mrežama, emitirati video spot koji su izradili EGTA (Međunarodno udruženje televizijskih i audio distributera) i ACT (Udruga komercijalne televizije i VoD servisa u Europi), uz podršku GTVG-a (Globalne TV Grupe).
"U svojim emisijama informiramo javnost o ključnim porukama ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana televizije - televizija danas živi na svakom ekranu te iako se platforme i tehnologije mijenjaju, uloga televizije kao izvora pouzdanih vijesti, inspirativnih priča i kulturnih događaja ostaje ista; televizija ostaje jedan od najpouzdanijih i najvjerodostojnijih izvora informacija", ističu s Nove TV.
Na novinarski upit o isplativosti i poslovanju komercijalnih televizija u Hrvatskoj, odnosno o ostvarenim prihodima i dobiti, s Nove TV odgovorili su kako trenutačno ne objavljuju pojedinačne financijske podatke, no ističu i kako će "sve relevantne informacije biti dostupne u sklopu redovitih financijskih izvještaja, sukladno zakonskim obvezama".
Odgovori na upit o ostvarenim prihodima izostali su i od uprava ostalih komercijalnih televizija s nacionalnom koncesijom koji emitiraju na području cijele Hrvatske - RTL Hrvatske, CMC-a (Croatian Music Chanella) i Sportske televizije (SPTV).
No, prema njihovim predanim godišnjim izvješćima o prošlogodišnjem poslovanju te četiri komercijalne televizije s nacionalnom koncesijom ostvarile su lani ukupno oko 136 milijuna eura prihoda i, nakon oporezivanja, imale su čak oko 11 milijuna eura dobiti.
Najveći prihod i dobit imala je Nova TV - ukupni prihodi te televizije tijekom 2024. iznosili su 72 milijuna eura, a dobit, nakon oporezivanja bila je čak devet milijuna eura od kojih će se sedam milijuna isplatiti jedinom dioničaru (Slovenia Broadband S.A.R.L.), a oko dva milijuna eura rasporedit će se u zadržanu dobit. Nova TV je pritom ostvarila značajno bolje rezultate nego prethodne 2023. kada je imala 66,7 milijuna eura prihoda i sedam milijuna eura dobiti.
RTL Hrvatska, kao konkurent Nove TV, lani je ostvarila 60,4 milijuna eura prihoda i nešto više od dva milijuna eura dobiti koja će, kako se navodi u izvješću, koristiti za pokriće gubitaka iz prethodnog razdoblja. RTL Hrvatska je, kao i Nova TV, lani značajno povećao prihode u usporedbi s 2023. kada je imao 51,7 milijuna eura prihoda i nešto više od milijun eura dobiti.
U sjeni velikih komercijalnih televizija, vrijedno je istaknuti i da su nakladnici specijaliziranih televizijskih glazbenih i sportskih kanala, CMC i Sportska televizija, lani ostvarili dobit.
CMC je, unatoč slabijim poslovnim rezultatima od onih ostvarenih u 2023., ipak ostvario 1,5 milijuna eura prihoda i oko 325.000 eura dobiti, a nakladnik Sportske televizije, HOO TV d.o.o. prijavio je 2,25 milijuna eura prihoda i 25.739 eura dobiti. No, to su ipak pozitivni rezultati jer Sportska televizija je 2023. završila s gubitkom od 203.314 eura.
Unatoč tvrdnjama da je vrijeme klasičnih televizija s većinskim "linearnim" televizijskim programom prošlo, poslovni rezultati i planovi četiri komercijalne televizije s koncesijom za emitiranje na nacionalnoj razini dokazuju suprotno. Nova TV i RTL ove su godine predali ponude i od medijskog regulatora Agencije za elektroničke medije dobili koncesije na 20 godina za emitiranje programa Nove TV, Doma TV i RTL2.
S druge strane, nakladnici Sportske televizije i CMC-a najavljuju da će dati ponude za koncesije na nacionalnoj razini koje im istječu iduće godine. Agencija za elektroničke medije o pokretanju procedure za dodjelu novih koncesija za televizijske programe još se nije oglasila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....