PORTO BAROŠ

Ovako će izgledati najluksuznija marina na Jadranu, vrijedna 363 milijuna kuna

Marina koju će izgraditi tvrtka ACI-Gitone zapošljavat će 132 osobe, a u 30 godina platit će više od 22 milijuna kuna za koncesiju
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
 Jutarnji list

Vlada je tvrtki ACI-Gitone na današnjoj sjednici odobrila koncesiju za gradnju marine za megajahte u Porto Barošu, dijelu riječke luke. Koncesija se, kako je pojasnio ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, izdaje na 30 godina, na površini od 105.000 četvornih metara.

Pritom visina ponuđenog iznosa za stalni dio koncesijske naknade iznosi 5 kuna po četvornome metru, dakle oko 530.000 kuna godišnje. Nakon 15. godine stalni dio koncesijske naknade povećavat će se, kako kaže Butković, za 2 kune po četvornome metru svakih pet godina, što znači da će ukupni iznos koji će koncesionar platiti u stalnom dijelu tijekom 30 godina biti 22,2 milijuna kuna. Tu je još i promjenjiv dio koncesijske naknade, koji će biti 4 posto prihoda.

image
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
Jutarnji list
image
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
Jutarnji list

ACI-Gitone dao je jedinu ponudu za Porto Baroš, a njihova planirana ulaganja iznose 363,7 milijuna kuna, a prema projekcijama, marina u Rijeci trebala bi zaposliti 132 radnika. Ovu su tvrtku zajednički osnovale ACI marine i Gitone Kvarner, tvrtka u vlasništvu poznate njemačke brodograditeljske obitelji Lürssen. Budući da je tvrtka Gitone specijalizirana za projektiranje i gradnju luksuznih megajahti, u njoj računaju da bi za riječku marinu bili poveznica s tom klijentelom, a ACI u ovu investiciju unosi svoje znanje i iskustvo s marinama.

image
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
Jutarnji list
image
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
Jutarnji list

Lürssen je obiteljska tvrtka koja je osnovana prije više od 140 godina. Počela je s čamcima za utrku, poslije se specijalizirala za vojne brodove, a njezin je brend Lürssen Yachts, koji se devedesetih proslavio jahtama Coral Island i Limitless, danas vodeći svjetski proizvođač superluksuznih megajahti po narudžbi kao što su Octopus građena za suosnivača Microsofta Paula Allena, Rising Star diskografskog mogula Davida Geffena, Pelarus kojom je neko vrijeme plovio Roman Abramovič ili Azzam, najveća privatna jahta na svijetu, dužine 180 metara, sagrađena 2013., koju je naručio Khalifa bin Zayed bin Sultan Al Nahyan, predsjednik Ujedinjenih Arapskih Emirata, čije se obiteljsko bogatstvo procjenjuje na oko 150 milijardi američkih dolara. Lürsseni se posljednjih godina šire i na turizam, pa su tako sa svojom tvrtkom Gitone 2019. postali vlasnici opatijskih Liburnia Riviera Hotela, u kojima imaju većinski paket, od 71,23 posto dionica, a ove godine u Rijeci su otvorili svoj brodograditeljski inženjerski ured te počeli tražiti inženjerske kadrove. Ovdje će, za potrebe svojih njemačkih brodogradilišta, biti inženjerska podrška, radit će uglavnom projektnu dokumentaciju i slične poslove, a za urede su uzeli u koncesiju bivšu zgradu tvornice Torpedo, koju uređuju.

image
Luka nautičkog turizma Porto Baroš u Rijeci
Jutarnji list
image
Porto Baros 1-render
Porto Baros

Marina u Porto Barošu jedno je od najvećih ulaganja u nautički turizam u Hrvatskoj, a sa svojih više od 260 vezova trebala bi pozicionirati Rijeku kao jadranski centar za megajahte. Buduća luka nautičkog turizma pružat će usluge veza i smještaja gostiju na plovilima, a na kopnenom obalnom pojasu nudit će ugostiteljske i trgovačke sadržaje te uslugu parkiranja. Nautički sadržaji u marini obuhvaćaju gatove za smještaj plovila, recepciju, radionicu za održavanje i popravke plovila, prostor za servis plovila i pumpu, a ugostiteljski i trgovački sadržaj obuhvaća turističke usluge u kongresnom turizmu, smještajne jedinice za nautičare, restorane i trgovačke objekte. Gradit će se na području koje obuhvaća postojeće pomorske građevine - Ružićev gat, Sušački lukobran, Senjsko i Vinodolsko pristanište te lučka skladišta i carinarnicu. Kako navode u tvrtki ACI-Gitone, cilj je da ACI marina Rijeka bude elitna marina s najvišom kategorizacijom od pet sidara, što trenutno imaju samo tri hrvatske marine.

Početak rada morskog dijela marine - korištenje vezova, objekta na Ružićevu gatu i benzinske crpke - predviđen je za 2024., a početak rada kopnenog dijela, odnosno glavne zgrade, za 2025. godinu. Kada bude dovršena, trebala bi biti prirodni nastavak riječke rive na kojoj su već sada vezane megajahte i to bi trebala biti jedna cjelina koja će značajno promijeniti sadašnju vizuru Rijeke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 00:38