SUSTAV JE PREOPTEREĆEN

Počela primjena novog zakona o ovrsi: Finu je zatrpalo čak 600.000 ovrha!

 Jakov Prkić / CROPIX

ZAGREB - Zbog preuzimanja poslova ovrhe, Finin se informatički sustav suočio s preopterećenošću i teškoćama u radu. Tu su nam informaciju danas potvrdili u Fini, nakon što smo ih, potaknuti pozivima naših čitatelja, posebno s područja Dalmacije, pitali je li njihov informatički sustav kolabirao.

"Nije se dogodio pad Fininog informatičkog sustava, a sve aktivnosti vezane uz ovrhu odvijaju se prema planu. No, u prvim danima primjene novog Zakona o provedbi ovrhe, moguće su određene poteškoće u radu, koje kontinuirano otklanjamo. Napominjemo da smo zbog velikog broja zaprimljenih predmeta planirali i očekivali dodatno opterećenje sustava, na što smo se i pripremili", kazala nam je Željka Foriš iz korporativnih komunikacija Fine.

Novi Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima na snagu je stupio s Novom godinom , a jedna od njegovih najznačajnijih novina je povjeravanje ovrhe Fini, čime država želi ubrzati rješavanje tih slučajeva. Posljedica toga je „prelijevanje“ oko 11 milijuna računa i 600.000 ovrha iz tridesetak banaka u Finu, što je dovelo do velikog opterećenja Finina informatičkog sustava.

Unatoč tome, u državnoj financijskoj agenciji tvrde kako su u stanju kvalitetno odraditi posao koji im je povjerila Vlada.

Pritom se pozivaju na resurse kojima raspolažu, kao i na iskustvo koje imaju u provedbi sličnih projekata koje su ranijih godina preuzeli – od reforme platnog prometa i mirovinskog sustava, preko servisa HITRO.HR, pa do uspostave sustava nadzora potrošnje plavog dizela.

Kolaps sustava u Splitu, Šibeniku i Zadru

Treći dan primjene Zakona nad ovrhama temeljem kojeg je provođenje platnog prometa u domeni istog od 1. siječnja 2011.godine s banaka prebačen na Finu, u srijedu ujutro prozveo je totalni kolaps u Regionalnom centru Split koji ujedno obuhvaća poslovnice u Šibeniku i Zadru. Novi način poslovanja kojega reguliraju Zakon o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima i Zakon o platnom prometu koji je baziran na europskoj Direktivi o platnim uslugama, sudeći prema negativnom raspoloženju klijenata u samom startu doživio je potpuni fijasko projiciran prilivom velikog broja predmeta koji su zagušili sustav i implicirali burna negodovanja klijenata od kojih su neki doslovno tri dana ostali u blokadi poslovanja. (Željko Huljev)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 09:26