
”Hrvatska: 500.000 gledatelja desno ekstremističkog pjevača”, tako glasi naslov koji je objavio Deutsche Welle koji su sebi sažima većinu naslova kojima europski mediji izvještavaju o koncertu Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu.
U pravilu se prenose vijesti koje su objavile agencije, Reuters piše da su se u subotu “deseci tisuća ljudi slili u Zagreb kako bi prisustvovali koncertu kontroverznog hrvatskog nacionalističkog rock pjevača Marka Perkovića Thompsona, koji je najavljivan kao najveći plaćeni koncert ikad održan na svijetu”.
Globalna agencija, koju prenose mnogi mediji, naglašava da “Thompsona, čiji su koncerti zabranjeni u nekoliko europskih zemalja, uključujući Nizozemsku, Švicarsku i Bosnu, kritičari optužuju za koketiranje s ideologijom i ikonografijom ustaške vlade iz Drugog svjetskog rata, koju su podržavali nacisti”.
Associated Press (AP) također u prvom pasusu vijesti naglašava da je riječ o desničarskom pjevaču “poznatog po zamjetnim simpatijama prema hrvatskom pronacističkom marionetskom režimu iz Drugog svjetskog rata”. AP izdvaja Thompsonov poziv po izlasku na binu kako će “ovaj koncert pokazati naše jedinstvo” i njegov zaziv ostatku Europe da se “vrati tradiciji i kršćanskim korijenima”.
Agencija precizira da je Thompsonu nastup u nekim europskim gradovima zabranjen zbog “čestih pronacističkih istupa na koncertima, ali je i dalje iznimno popularan u Hrvatskoj”. “Thompson je patriot. Nikoga ne vrijeđa, voli sve“, AP-u je rekao Ivica iz istočne Hrvatske. Agencija prenosi i kritiku bivše premijerke Jadranke Kosor s platforme X kako su “država i grad stavljeni u službu jednog čovjeka”.
“Iznimno popularni desničarski hrvatski pjevač i stotine tisuća njegovih obožavatelja izveli su pronacistički pozdrav iz Drugog svjetskog rata na velikom koncertu u Zagrebu”, piše Arab News.
Le Figaro je također naveo pojavu ustaških obilježja i pozdrava. “Iako je kontroverzna figura, njegova nacionalistička retorika privlači gotovo cijelo hrvatsko društvo, od kojih većina tvrdi da je domoljubna. Samo ograničena manjina protivi se njegovim koncertima“, analizira Florent Marciacq, sudirektor Balkanskog opservatorija pri Zakladi Jean Jaurès.
Za Fredija, Francuza hrvatskih korijena koji živi u Nici, “Thompson samo veliča ljepotu naše male zemlje, važnost obitelji i religije. Vrijednosti koje su nam drage“, objašnjava, razgovarajući telefonom dok vozi dan prije koncerta s trojicom prijatelja koji se kreću prema Zagrebu.
“Kada u svojoj prvoj pjesmi kaže da moramo ubijati Srbe, samo objašnjava da moramo braniti zemlju. A što se tiče fašističkog pozdrava, to je samo stari hrvatski pozdrav“, nastavlja Robert, njegov prijatelj za volanom.
Grupa starih prijatelja, u dobi od 55 do 60 godina, putovala je gotovo 15 sati kako bi prisustvovala Thompsonovom koncertu, koji su opisali kao “veliko zajedništvo“ hrvatske dijaspore.
Klara, 23-godišnja Francuskinja hrvatskih korijena iz Nice, dnevnom listu je rekla da je Thompsonov koncert “poput našeg 14. srpnja (francuski državni praznik)”.
Beogradska Politika na mrežnim stranicama tvrdi da je “Najveći fašistički skup u Evropi posle Drugog svetskog rata održan u Zagrebu”. Dnevni list nastavlja na liniji koju je prije koji dan zacrtao Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, pa navodi: “Skup koji bi po obimu, retorici i simbolima bez presedana mogao da se okarakteriše kao najveći fašistički zbor u Evropi od kraja Drugog svetskog rata, prošao je bez ijedne zvanične reakcije institucija Evropske unije.”
I nastavlja u tom tonu: “Sramno ćutanje EU na ovakav spektakl mržnje upućuje na duboku krizu vrednosti za koju se navodno zalaže ili jednostavno šalje poruku da su svi nekadašnji najverniji saveznici nacisitičke Nemačke i Adolfa Hitlera najpoželjniji partneri ovog saveza. Na drugoj strani, srpski narod koji je u Drugom svetskom ratu podneo ogromne žrtve i bio među glavnim nosiocima antifašističke borbe na prostoru Jugoslavije, ponovo se predstavlja kao “neprijatelj“ – ovog puta u okviru muzičko-scenskog nastupa.”
U pregledanim izvorima niti jedan se izvor nije bavio glazbenom stranom koncerta što potvrđuje u Hrvatskoj ranije definiranu tezu da ovo i nije bio glazbeni događaj.
Komentari
0