VELIKI PROJEKT

Policija u Sisku predstavila digitalne osobne iskaznice, mogu se aktivirati i kod kuće

Namjera je projekta da građani ne dolaze na šaltere i traže dokumentaciju, kako bi se smanjile gužve

Aktivacija digitalnih osobnih iskaznica

 Željko Puhovski/Cropix

Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice, koji kroz potporu iz EU fondova omogućava mobilnu aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta, s ciljem smanjenja gužvi na šalterima kod izdavanja dokumentacije, u petak je u Sisku predstavila policija.

U prostorijama Službe upravnih poslova, državljanstva i statusnih pitanja stranaca PU sisačko-moslovačke rečeno je kako se projekt provodi u suradnji Ministarstva unutarnjih poslova i Agencije za komercijalnu djelatnost (AKD).

Prilikom predstavljanja, direktorica Sektora prodaje u AKD-u Ines Papeš rekla je kako se na taj način žali potaknuti građane, koji to dosad nisu učinili, da dođu aktivirati svoje osobne iskaznice.

Dovoljno je, navela je, da dođu sa svojom osobnom iskaznicom i PIN-om, a ukoliko ga nemaju, mogu ga besplatno dobiti na šalteru policijske službe. AKD je postavio konzole na kojima se, na licu mjesta, može aktivirati osobna iskaznica, a građani koji imaju čitače, to mogu učiniti i kod kuće.

"Namjera je projekta da građani ne dolaze na šaltere i traže dokumentaciju, kako bi se smanjile gužve", kazala je Pepeš.

Kada aktiviraju osobnu iskaznicu na svom mobilnom uređaju, građani mogu skinuti aplikaciju Certilia, koja je također besplatna, pa će imati sve potrebne podatke na svom mobilnom uređaju, čime će dobiti svoj mobitelni digitalni identitet.

Portalom e-Građani može se koristiti više od stotinu usluga

Naglasila je kako je portalom eGrađanin moguće koristiti više od stotinu usluga, poput prijava za dječji vrtić, najave kod liječnika i brojne druge. Sve što su građani dosad potpisivali osobno, sada to mogu učiniti preko mobitela, što ima istu pravnu vrijednost, objasnila je Pepeš.

Napomenula je kako novim programom mogu svoju vozačku dozvolu ili putovnicu naručiti na kućnu adresu.

Samo jednom u pet godina, prilikom isteka osobne iskaznice, građani su dužni doći u policijsku postaju na šalter, a nakon toga sve zahtjeve predaju posredstvom mobitela, dok im dokumenti dolaze na kućnu adresu.

Građani će prilikom aktiviranja osobne iskaznice moći koristiti i stručnu pomoć službenika, što su prvi korisnici projekta u Sisku već učinili

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. listopad 2024 18:44