RIJEKA GATEWAY

Povijesni dan za Rijeku: U najmoderniji kontejnerski terminal u regiji danas je uplovio prvi brod!

Otvaranje operativne faze uslijedilo je nakon dvogodišnje izgradnje i opremanja terminala vrijednog 380 milijuna eura, najveće privatne investicije u logistiku u Hrvatskoj

Rijeka Gateway, dolazak prvog broda

Otvaranje operativne faze uslijedilo je nakon dvogodišnje izgradnje i opremanja terminala vrijednog 380 milijuna eura, najveće privatne investicije u logistiku u Hrvatskoj

Rijeka Gateway, najmoderniji i tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, službeno je započeo operativnu fazu dolaskom broda Al Jasrah, koji je pristao na Zagrebačkoj obali nakon što je tijekom ljeta terminal uspješno prošao testne operacije.

Otvaranje operativne faze uslijedilo je nakon dvogodišnje izgradnje i opremanja terminala vrijednog 380 milijuna eura, najveće privatne investicije u logistiku u Hrvatskoj. Projekt je rezultat zajedničkog ulaganja APM Terminals i ENNA Grupe. U prvoj fazi terminal raspolaže s 400 metara obale, dubinom od 20 metara i kapacitetom od 650 tisuća TEU godišnje, a nakon dogradnje kapacitet će se povećati na više od milijun TEU. Terminal je opremljen suvremenom infrastrukturom - četiri daljinski upravljane brodske dizalice (STS), 15 dizalica na kotačima (RTG), dvije dizalice na tračnicama (RMG) te 28 terminalskih traktora. Cijeli sustav povezan je u jedinstveni kontrolni centar, a operacije se temelje na potpunoj automatizaciji i korištenju obnovljivih izvora energije.

image

Rijeka Gateway kreće s radom, prvi brod pristaje

Prvi brod matica koji je stigao u Rijeku, Al Jasrah, dug je 368 i širok 51 metar. Doplovio je iz egipatskog Port Saida u okviru rute Azija - Europa. Kapetan broda preuzeo je prigodno priznanje koje su mu uručili predstavnici Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen i Tomislav Rosandić te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Butković je istaknuo da je riječ o povijesnom trenutku za Rijeku i Hrvatsku, podsjetivši na zahtjevan put od financiranja i izgradnje pristupne ceste do potpisivanja koncesijskog ugovora. Naglasio je da će terminal sa svojim punim kapacitetom od milijun TEU otvoriti novo poglavlje razvoja riječkog prometa i nacionalnog gospodarstva.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naglasio je da je riječ o generacijskom projektu, najvećem i najsloženijem u povijesti riječke luke, ukupne vrijednosti oko 600 milijuna eura kada se uračunaju i ulaganja u prometnu infrastrukturu - od izgradnje 400 metara obale i spojne ceste DC 403 do novog intermodalnog terminala i željezničkog sučelja.

Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen poručio je da je terminal više od infrastrukture, simbol moderne i održive luke koja zapošljava 250 ljudi, a uskoro i 300.

image

Ministar Butković, Rijeka Gateway

"Ponosni smo na naš tim, jer tehnologija bez ljudi ne znači ništa", rekao je Corfitsen. Glavni financijski direktor Tomislav Rosandić naglasio je važnost kvalitetne obuke i željezničke povezanosti, uz plan da 60 posto prometa bude vezano uz željeznicu, s očekivanim rastom tog udjela nakon izgradnje nizinske pruge.

Terminal je uvršten u Gemini suradnju Maerska i Hapag-Lloyda, na liniji EA12, čime je Rijeka postala ključno odredište na jednoj od najvažnijih svjetskih brodskih ruta.

"Strateški položaj i moderna infrastruktura Rijeka Gatewaya čine ga idealnom ulaznom točkom za srednju i jugoistočnu Europu", izjavio je Johan Sigsgaard iz A. P. Moller - Maersk.

Završena je i obnova povijesnog skladišta 22 u kompleksu Metropolis, koje će postati upravna zgrada Rijeka Gatewaya. Zgrada je obnovljena pod nadzorom konzervatora i uz primjenu suvremenih protupotresnih mjera, dajući novu vrijednost riječkoj kulturnoj baštini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 05:10