UMJESTO OTKAZA TRAŽE NEPUNO RADNO VRIJEME

PROSVJED U HŽ-u 'Dončiću, nisi za ovaj sektor. Najviše bi za Hrvatsku učinio ostavkom'

Sindikalci se zalažu za uvođenje nepunog radnog vremena jer smatraju da bi se tako uštedio novac
Zagreb, 150414.Sindikat hrvatskih zeljeznicara organizirao je prosvjed zbog otpustanja radnika HZ Carga, te namjere otpustanja radnika HZ Putnickog prijevoza. Prosvjed je zapoceo u sjedistu SHZ-a u Strojarskoj, a nastavljen ispred sjedista HZ Infrastrukture i HZ Putnickog prijevoza u Mihanovicevoj, a zatim i ispred sjedista HZ Carga na Trgu Kralja Tomislava.Na fotografiji: prosvjednici s transparentom.Foto: Dragan Matic / CROPIX
 Dragan Matic / CROPIX

ZAGREB - Pedesetak povjerenika Sindikata hrvatskih željezničara prosvjedovalo je danas zbog otpuštanja stotina radnika HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza, tražeći da se umjesto otkaza restrukturiranje provodi uvođenjem nepunog radnog vremena gdje god je to moguće.

Radnici su sa sindikalnim transparentima i zastavama u povorci došli do zgrade HŽ-a u Mihanovićevoj ulici i HŽ Carga na trgu Kralja Tomislava, gdje su predali svoje zahtjeve.

Predsjednik sindikata Ivan Forgač izjavio je novinarima da bi se uvođenjem nepunog radnog vremena uštedio značajan novac jer HŽ-ove tvrtke ne bi trebale dizati kredite za zbrinjavanje radnika.

Foto: Dragan Matić/Cropix

Osim toga, tvrdi Forgač, radnici ne bi završili na Zavodu za zapošljavanje niti bi potraživali novac od države, pa bi se postigle dovoljne uštede da društva HŽ-a mogu pozitivno poslovati.

Iako Zakon o radu upućuje da se prije otpuštanja ispita mogućnost uvođenja nepunog radnog vremena, Uprava HŽ-a to odbija, kazao je Forgač dodavši da bi se tim modelom smanjili troškovi i sačuvala radna mjesta.

Sindikat se protivi otpuštanju 804 radnika HŽ Carga, kao i namjeri daljnjeg otpuštanja dodatnih 950 radnika HŽ Carga i kćerinskih društava. Nezadovoljni su i zbog nekvalitetnog reda vožnje vlakova i namjere otpuštanja radnika HŽ Putničkog prijevoza.

Foto: Dragan Matić/Cropix

Forgač je upozorio da su u HŽ Cargu od 2007. prihodi pali za 35 posto, ali se smanjivanje prihoda od prijevoza i dalje planira. Smatra da za to više nema razloga jer u susjednim zemljama više nema recesije.

"Naša Uprava za to nema rješenja, pa im je naša poruka da što prije odu, prije nego što do kraja unište HŽ Cargo", kazao je Forgač.

Nezadovoljstvo je izrazio i zbog ukidanja vlakova umjesto kojih se uvode autobusi, posebno na prugama koje su nedavno obnovljene.

Foto: Dragan Matić/Cropix

Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever zatražio je ostavku resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića, ustvrdivši kako su podjednako nesposobne Uprave HŽ-ovih tvrtki i ministar.

"Ministar Hajdaš Dončić trebao bi prihvatiti realnost koja znači da je on nesposoban ministar, da nije za ovaj resor i da bi najviše učino za ovu zemlju kad bi dao ostavku", kazao je Sever.

On smatra da država mora omogućiti stanovništvu prijevoz željeznicom, pa i pod cijenu nerentabilnog poslovanja.

Ministar Hajdaš Dončić nedavno je poručio sindikalcima da nema alternative smanjenju broja zaposlenih u HŽ-ovim tvrtkama, ako ih se želi spasiti, jer imaju višak zaposlenih, a opterećene su milijardama kuna gubitaka i dugova.

Hajdaš Dončić: Prosvjedi su posljedica nepristajanja na promjene

Prosvjedi sindikata HŽ Carga posljedica su nepristajanja na promjene, rekao je danas ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, komentirajući današnji i niz drugih prosvjeda zaposlenih u toj tvrtki.

Nezadovoljstvo je očekivano jer u HŽ Cargu djeluje nekoliko sindikata koji su nezadovoljni jer dio njihovih članova ostaje bez posla, kaže Hajdaš Dončić.

"Žao mi je zbog otpuštanja, ali HŽ Cargo je obvezan u roku dva mjeseca i tri tjedna poslati plan restrukturiranja Europskoj komisiji, koja procjenjuje je li plan održiv", rekao je Hajdaš Dončić.

Dodao je kako je u prošlosti broj zaposlenih u HŽ Cargu rastao usporedo s padom prihoda. Prevelik broj zaposlenih smatra ključnim problemom te tvrtke.

Hajdaš Dončič podsjeća da je Vlada odobrila plan restrukturiranja HŽ Carga i kredit od 250 milijuna kuna kako bi stvorila uvjete za spas tvrtke.

Ministar tvrdi da se s reformom željeznice kasni 20 godina, pa je tu teško bilo što promijeniti preko noći, makar to pokušala i "dva nobelovca".

U vezi prosvjeda radnika TŽV Gredelja, rekao je da će dugovanja HŽ Carga prema tom poduzeću biti podmirena do kraja tjedna. Kaže da je dospjeli dug HŽ Carga Gredelju puno manji od brojki koje se pojavljuju u javnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 15:58