POBUNA S FILOZOFSKOG

Protest troje članova Senata zbog novog studija pedagogije: Nema akreditaciju

"Prihvati li Senat kriterije za upise, studenti se mogu naći u riskantnoj situaciji - neće moći ostvariti pravo na studiranje"
 Goran Mehkek/Cropix

Troje članova Senata Sveučilišta u Zagrebu s Filozofskog fakulteta, Neven Jovanović, Vesna Vlahović Štetić i Marina Protrka, uputili su rektoru i Senatu protestno pismo zbog udvostručavanja studija na Sveučilištu.

U pismu upozoravaju kako bi novim studijem odgojno-obrazovne znanosti na Fakultetu hrvatskih studija došlo do paralelizma na Sveučilištu i konkurencije studiju pedagogije, koji na Filozofskom postoji od 1893. godine.

Kako navode, jedna od točaka dnevnog reda današnje sjednice Senata glasi: "Uvjetno prihvaćanje kriterija za upis na novi preddiplomski studij Odgojno-obrazovne znanosti".

Nepotvrđeni studij

Novi studij, upozoravaju, nije prošao nijednu od faza propisanih sustavom osiguranja kvalitete unutar Sveučilišta te nema ni akreditaciju ni dopusnicu neovisnog vrednovatelja, Agencije za znanost i visoko obrazovanje.

"Prihvati li Senat kriterije za upis na nepostojeći i nepotvrđeni studij, studenti koji taj studij upišu mogu se naći u riskantnoj situaciji - neće moći ostvariti svoje pravo na studiranje", pišu članovi Senata s Filozofskog, na kojemu je, tvrde, sadržajem identičan studij, zbog čega od rektora Damira Borasa traže uklanjanje te točke dnevnog reda sjednice.

Rektoru i Senatu obratila se, doznajemo, i "druga strana". Članovi Senata s Hrvatskih studija Vladimir Šumanović, Ivan Perkov i Josip Papak u svojem pismu tvrde, pak, da nije riječ o nepostojećem studijskom programu, nego jednoglasno prihvaćenom na Fakultetskom vijeću HS-a.

Tvrde da to ne bi bio paralelni studij pedagogije na istome Sveučilištu jer studij na Filozofskom ne poklapa sadržajno s novim studijem. Usto dodaju da će postojanje novog studija pedagogije pridonositi "pozitivnim učincima konkurencije i time utjecati na razvoj".

Navode i da u Hrvatskoj postoji ukupno 35 studijskih programa u znanstvenom polju pedagogije, a kao argument uz to nude tvrdnju da na tržištu postoji potreba za stručnjacima ovog profila.

Interno vrednovanje

Kako nam je potvrđeno iz Agencije za znanost i visoko obrazovanje, sveučilišni studijski programi javnih sveučilišta osnivaju se odlukom Senata. "Vezano uz preddiplomski studij odgojno-obrazovne znanosti Fakulteta hrvatskih studija, riječ je o sveučilišnom studiju.

U tom slučaju Agencija nije zadužena za provođenje postupka inicijalne akreditacije, nego o osnivanju i izvođenju odlučuje Senat, uz prethodni postupak internog vrednovanja na Sveučilištu", kažu u Agenciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. kolovoz 2022 14:46