DAVNA 1901. GODINA

PRVI AUTOMOBIL U SPLITU JE IZAZVAO ŠOK Cijeli grad se sjatio vidjeti 'makinju ča sama trče', a još godinama su ih seljaci gađali kamenjem, pucali...

 
Prvi splitski automobil kod Vidovića mosta na Jadru, 1902.
 Privatni album / Slobodna Dalmacija
 

Potkraj 19. stoljeća Split je bio na 'kraj svita', u prometno izoliranoj i gospodarski zaostaloj pokrajini Austro-Ugarske Monarhije, gradić od oko 18 tisuća stanovnika, s plinskom rasvjetom i telefonom sa 33 priključka. Željezničkom prugom preko Siverića bio je povezan sa Šibenikom, putnike i poštu iz Imotskog i Sinja u grad su dovozile 'diliđence' s tri brza konja, piše Slobodna Dalmacija.

Splićani su po gradu prometovali magarcima, a kare i kočije su vukli konji. Sportaši su se vozikali 'veloćipedima' pa 'bićikletama', a 1901. se u javnom prijevozu pojavio omnibus ili 'đardinjera', konjski tramvaj Ivana Kaliterne koji je ljeti vozio putnike od Dioklecijanove obale do kupališta na Bačvicama… Nešto prije toga neki je Jozo Ružić, povratnik iz Južne Amerike, težacim...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 05:44