StoryEditor
IZBORNI PREDMETI

RAVNATELJI O RAZLIČITOM STATUSU 'Vjeronauk mora biti u redovnoj nastavi, a informatika - ne mora'

Većina djece mora informatiku pohađati u suprotnoj smjeni, što ih odvraća od predmeta
Ilustracija
 Goran Mehkek / CROPIX

Ravnatelji osnovnih škola u Hrvatskoj upravo provode ispitivanje među roditeljima o nastavi informatike kao izbornog predmeta za njihove učenike. U mnogim će školama ta nastava zbog raznih razloga biti organizirana u suprotnom turnusu.

Na Malešnici u Zagrebu će učenici na informatiku morati dolaziti u drugu smjenu. Ravnatelj Boro Šarušić kaže da je vjeronauk, iako izborni predmet, već 29 godina sastavni dio satnice za učenike u istom turnusu, ali će na izbornu nastavu iz informatike najvjerojatnije morati dolaziti tijekom drugog turnusa. Takvo rješenje nije problem za Anu Blagović, ravnateljicu OŠ Dragutina Tadijanovića u Slavonskom Brodu.

I tamo će učenici na informatiku dolaziti najvjerojatnije u suprotni turnus, ali vjeronauk imaju u rasporedu s ostalim predmetima. Ističući da je ravnateljica i pedagoginja već 30 godina, kaže kako joj se čini da je radi koncentracije učenika bolje da, umjesto da imaju sedam ili osam sati u komadu, odu kući, tako naprave pauzu i vrate se na izbornu nastavu.

Profesor Ivica Puljak smatra da nema dvojbe koji će predmet djeci biti potrebniji za život, vjeronauk ili informatika. - Tri su bitna razloga zašto vjeronauk ne bi trebao biti u zgradama škola. Prvo, na vjeronauku djeca ne uče ništa što bi se temeljilo na znanstvenim činjenicama. To ih zbunjuje jer od škole očekuju drugo. Drugo, nastava vjeronauka troši satnicu ostalih predmeta koji su potrebni za obrazovanje djece, a treći razlog je trošenje velikih novčanih iznosa. Jer, 360 mil. kuna godišnje, koliko se troši zbog nastave vjeronauka, moglo bi biti pametnije iskorišteno - smatra Puljak.

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja smatraju da nije stvar važnijeg i manje važnog predmeta, pri čemu bi informatika bila ta manje važna od vjeronauka, i navode se primjeri kako je tjelesni nerijetko predmet koji se izvodi tijekom drugog turnusa. Međutim, ostaje činjenica da su izborni predmeti, kao što su njemački ili talijanski jezik te informatika, koja od ove godine prvi put može biti izbor od prvog razreda, najčešće ti koji završe u drugom turnusu.

Mnogima se to čini vrlo nespretnim rješenjem u kojem djeca najmanjeg uzrasta samo gube vrijeme odlazeći iz škole i vraćajući se.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 01:51