PRAZNA BLAGAJNA

REVIZIJA OTKRILA RASULO U GRADSKIM FINANCIJAMA Kako je trošio Kerum: podijelio 100 poslovnih prostora uoči izbora

Poslovni prostori podijeljeni su bez natječaja pojedincima i udrugama

Iako je analiza stanja koje je bivši splitski gradonačelnik Željko Kerum ostavio svom nasljedniku Ivi Baldasaru još u tijeku, već je sada vidljivo da su gradske financije u rasulu, a iz dana u dan otkriva se sve više dvojbenih potpisanih ugovora. Otkriveno je da je u zadnja dva mjeseca svoga mandata Kerum podijelio više od stotinu poslovnih prostora raznim pojedincima i udrugama, gotovo bez ikakvih kriterija, natječaja i minimalnih uvjeta.

Skupljanje glasova

Premda novi gradonačelnik Baldasar još ne želi izlaziti u javnost s tim podacima, tvrdi da je prerano donositi zaključke prije nego što svaki ugovor bude revidiran, doznajemo da se uglavnom radi o manje atraktivnim poslovnim prostorima i štandovima, primjerice na Peristilu ili u drugim vitalnim dijelovima splitske gradske jezgre.

- Ne možemo tvrditi da je riječ o izuzetno vrijednim, atraktivnim prostorima, no činjenica je da su prostori davani bez uvjeta, stihijski, u zadnja dva mjeseca mandata. Kerum se vjerojatno htio riješiti svih onih koji su mu kucali na vrata da im da prostor, a možda je na taj način htio skupiti i nešto glasova, po principu ‘jedan štand - jedan glas’. U svakom slučaju, ne radi se o prijevarama ili nezakonitom postupanju, ali je riječ o nemoralnim ugovorima, naročito jer su u nekim slučajevima korisnici prostora i Kerumovi prijatelji i poslovni partneri - objašnjava naš sugovornik iz splitske gradske uprave, ne želeći konkretizirati o komu se točno radi.

Gradonačelnik Baldasar u razgovoru za Jutarnji rekao je kako je velik problem što Grad Split uopće nema uvid u nekretnine koje posjeduje.

Nepoznati uvjeti

Nema registra stanova ni poslovnih prostora, a još se manje zna tko te stanove i poslovne prostore, kako i pod kojim uvjetima uopće koristi. Kako doznajemo, Baldasar neće retroaktivno ukidati te ugovore, posebice zato što ih se velik dio odnosi samo na ljetni period. Pričekat će se da ti ugovori isteknu, jer je to jedino legalističko rješenje. S druge strane, ni novi gradonačelnik ne želi se zamjerati vlasnicima tih poslova tako što će im usred sezone “ubiti” posao. No, već je najavio da najveći dio tih ugovora neće biti obnovljen iduće godine.

- Prodavači kokica i druge hrane na Peristilu? To je suludo, stvara nered i kaos - kažu u Gradskoj upravi.

Prazna blagajna

Osim kaosa s nekretninama, Kerum je ostavio i praznu gradsku blagajnu, zbog čega će nova vlast morati u hitni rebalans proračuna. Tako je od planiranih 814,76 milijuna kuna prihoda u polovici godine, na dan 6. lipnja, ostvareno samo nešto više od trećine, odnosno 290,45 milijuna, što je popriličan problem kada se toj brojci pridoda i 80 milijuna kuna manjka prenesenog iz prošle godine.

Sudski sporovi također su golem financijski teret Grada, jer ih ima više od 4000, a Grad je tužen za više od 385 milijuna kuna. Grad je dužan 1,6 milijuna kuna splitskom HNK, a poznata je priča i o 65 milijuna kuna nenamjenski potrošenih sredstava za Karepovac. Split će sada morati iznaći taj novac i utrošiti ga za Karepovac, što je dodatni teret ionako nestabilnom proračunu. Kada se na to doda i 41 ovrha zbog koje Grad treba platiti gotovo pedeset milijuna kuna, stvar nije optimistična.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 15:35