LOŠE RJEŠENJE

Šef sindikata Preporod poslao otvoreno pismo ministru Fuchsu: ‘Pa to zagorčava život učiteljima i nastavnicima‘

Upozorava da je dopunski rad loše pedagoško rješenje kojim se ruši dignitet ocjene

Željko Stipić

 Damir Krajač/Cropix

Predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić uputio je ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu zadnjeg dana nastave u ovoj školskoj godini otvoreno pismo. Stipić se u pismu osvrće na negativne strane dopunskog rada koji se organizira u školama za negativno ocijenjene učenike.

Upozorava da je dopunski rad loše pedagoško rješenje kojim se ruši dignitet ocjene te da se njime značajno pridonosi stvaranju iskrivljene slike o rezultatima učenika.

Pismo predsjednika sindikata prenosimo u cijelosti:

Poštovani ministre!

Deset godina nakon što je Vaš prethodnik Vedran Mornar dopunskim radom pedagoški unakazio završetak nastavne godine; sedam godina nakon što se Hrvatska demokratska zajednica, izjasnila za plaćanje učiteljima i nastavnicima ove vrste rada; tri godine nakon što je Vama povjereno vođenje Ministarstva znanosti i obrazovanja, a prije toga sami ste se zalagali za ukidanje dopunskog rada i godinu dana nakon što je Vaš državni tajnik Tomislav Paljak najavio ukidanje ove vrste rada i povratak popravnih ispita – dopunski rad i dalje zagorčava život učiteljima i nastavnicima, učenicima donosi ocjene koje nemaju uporište u njihovim stvarnim postignućima, a prosvjetnoj vlasti omogućava zavaravanje javnosti nerealnim učeničkim uspjehom.

Za koji će dan negativno ocijenjeni učenici krenuti s dopunskim radom. Njime će se mnogim negativno ocijenjenim učenicima omogućiti da još dok nastava traje, bez truda i rada, postanu pozitivni. Ne želeći se dodatnim radom samokažnjavati za nešto za što nisu odgovorni, sve više je učitelja i nastavnika koji izbjegavaju negativne završne ocjene.

Onima koji postupe drugačije i čiji se učenici ipak nađu na dopunskom radu, dva će tjedna proteći u radu s učenicima koji ozbiljno kompromitira dokimologijski dio pedagoške struke. Umjesto da se negativne ocjene ispravljaju u razredu ili pred višečlanom stručnom komisijom na popravnom ispitu, najvažniji se dio ocjenjivačkog posla obavlja bez ičijeg uvida i nadzora.

Povratku na prijašnje stanje, kada su postojala dva popravna roka na kojima se negativno ocijenjenim učenicima omogućilo polaganje ispita pred tročlanim povjerenstvom, nije pomoglo ni tri tisuće potpisnika peticije kojom se traži ukidanje dopunskog rada. Zašto se ukidanje dopunskog rada odlaže cijelo jedno desetljeće? Zna prosvjetna vlast jako dobro koje su sve negativne posljedice postojećeg rješenja. Ali zna ona i da je dopunski rad ispunio očekivanja onih koji su ga uveli ili kasnije branili.

Zahvaljujući njemu prepolovio se ionako mali broj negativno ocijenjenih učenika. Sa 7362 iz 2014. broj je 2021. pao na 3444.

Poštovani Ministre, dopunski rad je loše pedagoško rješenje kojim se ruši dignitet ocjene i poslova ocjenjivanja i njime se značajno pridonosi stvaranju iskrivljene slike o postignućima naših učenika. A protiv ovoga očito ništa nemaju ministri ma iz koje političke grupacije dolazili. Zato i jest moguće da štetno rješenje ne mijenjate čak ni Vi koji ga takvim „smatrate“.

Poštovani Ministre, ako odmah ne reagirate, dat ćete za pravo onima koji tvrde da je razlika između onih koji dopunski rad opravdavaju i onih koji ga osporavaju, kada se radi o ministrima, samo u tome što se ovi drugi – izmotavaju!

S poštovanjem,

Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. ožujak 2024 01:27