DERBI U ŠKOLAMA

Škola u Zagrebu srušila splitski rekord: s jedinicom 75% učenika!

Splićani imaju više negativnih ocjena, Zagrepčani se diče s više odlikaša

ZAGREB - Učenici Strojarske tehničke škola Fausta Vrančića u Zagrebu ovogodišnji su rekorderi po broju zaključenih negativnih ocjena na kraju prvog polugodišta - od 657 ocijenjenih učenika, čak ih je 490 imalo jedinicu iz barem jednog predmeta, što je gotovo 75 posto polaznika te škole! Sa 72,2 posto jedinica na polugodištu do sada je rekord držala Pomorska škola u Splitu. Ukupno gledajući, splitski su srednjoškolci ipak prikupili više jedinica od onih u Zagrebu.

Industrija jedinica

Od 36.972 učenika koji pohađaju 74 zagrebačke srednje škole, negativnih je, prema podacima iz e-matice, bilo 37,2 posto. Škole u Splitskoj županiji na kraju su polugodišta imale 21.186 đaka (105 manje od broja upisanih), a negativnih je bilo čak 41,33 posto. Odličnih je u zagrebačkim školama na polugodištu bilo samo 10 posto. U Splitu još manje - 8,2 posto.

Još je jedna zagrebačka škola po postotku negativnih ocjena ispred splitske Pomorske. Od 507 učenika Industrijske škole u Zagrebu, 370 ih je na polugodištu imalo jedinicu. To je čak 73 posto negativno ocijenjenih. Na trećem je mjestu zagrebačke ljestvice Prva tehnička škola Tesla sa 72 posto negativnih učenika. Tamo je od 1018 ocijenjenih, čak 735 negativnih. Četvrto mjesto pripada Geodetskoj tehničkoj školi s gotovo 64 posto negativno ocijenjenih učenika. Od njih 404, 257 je negativnih. Na petom je mjestu Drvodjeljska škola Zagreb sa 62 posto učenika koji su imali jedinicu na polugodištu.

U Splitskoj je županiji čak 1091 učenik na polugodištu imao pet i više jedinica. U Zagrebu se, nažalost, takve statistike ne vode.

Porazna statistika

Iako stručnjaci upozoravaju da je uspjeh na polugodištu prava slika stanja školstva, porazna statistika ne brine previše nadležne. Državni tajnik za srednje školstvo u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta Želimir Janjić kaže da je ovogodišnji uspjeh učenika na kraju polugodišta jednak onome iz prijašnjih godina, te da se učenici u drugom polugodištu obično trgnu i isprave ocjene.

- Očito je da učenici u prvom polugodištu ne ispunjavaju svoje obveze onako kako bi trebali. U drugom se polugodištu to mijenja, javljaju se kako bi ispravili ocjene, a nerijetko i profesori daju dodatne rokove za ispite. To svakako nije dobro jer bi učenici svoje obveze trebali ispunjavati tijekom cijele godine - smatra Janjić te napominje koliko je bitno da se i roditelji angažiraju oko učenja djece.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU JUTARNJEG LISTA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 14:21