StoryEditor
AUTOCESTE

SPAJAJU SE ARZ I HAC, NA KRČKOM MOSTU UKIDA SE MOSTARINA Evo kada bi mogao početi besplatan prelazak mostom...

Cijeli proces pripajanja trajat će nekoliko mjeseci, a odluka o ukidanju mostarine mogla bi se donijeti već 15. lipnja ili pak najesen
 Tea Cimaš / CROPIX

Vlada će u sljedećih 10 dana donijeti odluku o početku procesa pripajanja tvrtke Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ) Hrvatskim autocestama (HAC), čime bi formalno ta tvrtka prestala postojati, a sve poslove upravljanja autocestama koje su sada pod njezinom nadležnošću te mostom Krk preuzeo bi HAC, najavio je jučer ministar prometa Oleg Butković.

- S danom pripajanja ARZ-a HAC-u ukinut će se i naplata mostarine na most Krk jer će tada i formalno biti raskinut ugovor o koncesiji kojim je ARZ dobio pravo naplaćivanja cestarine na autocestama i mostu Krk. Prestankom koncesije ukida se i zakonska osnova za naplatu mostarine - rekao nam je jučer ministar Butković.

Uštede

Pripajanje ARZ-a HAC-u trajalo bi nekoliko mjeseci pa bi se i mostarina ukinula na jesen. No, kako neslužbeno doznajemo, u HAC-u traže pravne modele kako bi se ta odluka mogla donijeti i prije. Možda već 15. lipnja.

- Uvijek sam bio za ukidanje mostarine na mostu Krk, ali to nismo mogli provesti zbog protivljenja banaka kreditora ARZ-a. Sad kad pripajamo ARZ HAC-u, to je moguće - otkriva Butković, ne želeći spekulirati o tome bi li se takva odluka mogla donijeti već sljedeći mjesec.

ARZ je od mostarine na mostu Krk godišnje uprihodio oko 60 milijuna kuna bez PDV-a, s time da je oko 27 milijuna kuna država vraćala stanovnicima otoka Krka, Cresa i Lošinja koji su oslobođeni plaćanja mostarine. Stoga je stvarni prihod od mostarine oko 33 milijuna kuna bez PDV-a na godišnjoj razini.

Ideja da svim autocestama koje nisu pod privatnim koncesionarima upravljaju Hrvatske autoceste stara je nekoliko godina. No, proces ukidanja ARZ-a nije bio moguć.

- Tome su se protivile banke kreditori ARZ-a. Mi se već godinu i pol dana borimo s time i sada smo u završnim pregovorima s bankama da pristanu na to. Ako neka od banaka na to ne pristane, kredit ćemo im isplatiti preko HBOR-a - najavljuje Butković. Ukupno kreditno zaduženje ARZ-a sada je 4.566,448.951 kn, od čega su 492,015.611 kn kratkoročna, a preostalo dugoročna zaduženja.

Ministar naglašava da će se ovim pripajanjem na dulji period ostvariti uštede u cestarskom sektoru jer će se ukinuti dvostruko poslovanje. Više neće biti dviju uprava, neće se voditi dvostruke financije, naplata cestarine će biti jedinstvena, smanjit će se režijski troškovi itd. Objedinjavanje upravljanja autocestama u državnom vlasništvu olakšat će i uvođenje novog sustava naplate cestarine.

Trenutačno su u ARZ-u zaposlena 43 djelatnika i svi će oni dobiti nove ugovore o zapošljavanju u HAC-u. ARZ sada upravlja autocestama Rijeka - Zagreb i Rupe - Rijeka - Sv. Kuzam, u sklopu koje je i riječka obilaznica, te mostom Krk.

Bez sniženja cestarine

Objedinjavanje tih tvrtki nastavak je procesa financijskog i poslovnog restrukturiranja autocestovnog sektora koje je počelo još 2017. Dosad je tvrtka za održavanje i naplatu cestarine (HAC ONC) pripojena Hrvatskim autocestama, čime su svi operativni poslovi održavanja i naplate cestarine za Autocestu Rijeka - Zagreb preneseni na HAC.

U HAC-u je do kraja 2019. dobrovoljnim odlascima broj radnika smanjen za 324, čime je za 10,5 posto smanjen ukupni broj radnika po km autocesta koje operativno održavaju. Operativni troškovi smanjeni su za 6 posto.

Ministar Butković je svjestan da će oponenti ovaj postupak objedinjavanja i ukidanje mostarine za most Krk povezati s nadolazećim parlamentarnim izborima. “Nema to veze s izborima. Željeli smo mi to napraviti i prošle godine, ali nismo mogli zbog protivljenja banaka”, naglašava Butković.

Ministar je jučer otkrio da ove godine neće biti ljetnog poskupljenja cestarine od 10 posto, ali i da se ipak odustalo od najava o mogućem smanjenju cestarina od 10 do 20 posto tijekom ljetnih mjeseci.

TVRTKA ARZ

 

1997.

godine osnovana

43

zaposlena

4.566,448.951

kuna - kreditno zaduženje

33,000.000

kuna - godišnji prihod od mostarine na mostu Krk

3

dionice autocesta kojima upravlja: Zagreb - Rijeka i Rupe - Sv. Kuzam, te mostom Krk

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:27