RADOVI NAPREDUJU

SPECIJALNI IZVJEŠTAJ S NAJVEĆEG GRADILIŠTA Imamo snimku miniranja tunela Debeli brijeg, krucijalnog objekta za buduću prilaznu cestu Pelješkom mostu

 
 Jutarnji list

Na najvećem infrastrukturnom gradilištu, na poluotoku Pelješcu, radovi na gradnji mosta i nove ceste preko Pelješca teku prema predviđenim planovima, tvrde u Hrvatskim cestama, koje su investitor tog projekta.

Osim gradnje mosta, sada su konačno vidljivi i radovi na budućoj pelješkoj cesti, bez koje most niti nema previše smisla.

Jutarnji objavljuje fotografije početka probijanja najvećeg tunela i djelomično probijene trase buduće dionice ceste koju gradi austrijska tvrtka Strabag. Riječ je o dionici koja počinje na Jadranskoj magistrali i vodi do mosta na pelješkoj strani, od mosta u Brijesti do čvora Sparagovići, ukupne dužine 12 kilometara. Na fotografijama se vide dio trase i obavljeni zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka, ali i dio trase na Pelješcu. Također se vide obrisi budućeg tunela Debeli brijeg dužine 2467 metara.

Riječ je o krucijalnom objektu, o čijem završetku ovisi i završetak radova na cijeloj toj dionici. Iako se na slikama vidi kako radovi prilično dobro napreduju, u Strabagu je aktualna situacija blokade tržišta zbog koronavirusa prouzročila znatne probleme. Sve teže mogu nabaviti eksploziv potreban za miniranje terena, koji je u ovoj fazi potreban u velikim količinama. Tvornice u Srbiji i Italiji su zatvorene i teško je doći do njega. Problem je i s radnom snagom, s obzirom na to da su radnici većinom iz Bosne i Hercegovine. Oni koji preko vikenda odu kući moraju u BiH ostati u izolaciji i nema ih barem dva tjedna. Kad se vrate, moraju isti postupak napraviti u Hrvatskoj i praktički su minimalno mjesec dana “izgubljeni” za obavljanje poslova. A zamjensku radnu snagu je gotovo nemoguće angažirati.

Jutarnji list

U ovom trenutku ukupno je angažirano 139 radnika, među kojima je 41 član tehničkog osoblja. Rok za završetak ove dionice je 33 mjeseca, kolovoz 2022., odnosno godinu dana nakon ugovorenog roka za završetak mosta. Vrijednost radova je 478,3 milijuna kuna bez PDV-a.

Grčka tvrtka Avax uvedena je u radove nešto kasnije, u prosincu 2019. godine. Avax gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara. Najzahtjevniji dio te dionice je stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala između njih. Prema informacijama iz Hrvatskih cesta, počeli su zemljani radovi na ovoj dionici te pripremni radovi za izvedbe portala tunela Polakovica i Supavo. Na “grčkom” gradilištu angažirano 45 je radnika, od kojih je 16 tehničko osoblje.

Jutarnji list

Ova dionica mora biti završena u roku od 28 mjeseci, a vrijednost radova je 515 milijuna kuna bez PDV-a.

Na gradilištu budućeg Pelješkog mosta sve su vidljiviji obrisi buduće grandiozne građevine. U Hrvatskim cestama navode kako se radovi odvijaju na svih 12 stupova i dva upornjaka. Kineski radnici na kopnenoj strani počeli su montažu prvih segmenata čelične rasponske konstrukcije na potporne skele. Riječ je o čeličnim segmentima mosta koji su nedavno dopremljeni iz Kine.

Jutarnji list

Na pelješkoj strani u tijeku je postavljanje potpornih skela stupa broj 13 i upornjaka broj 14.

Glavni dio čelične rasponske konstrukcije mosta tek se treba izraditi u tvornicama u Kini i dopremiti u Hrvatsku.

Jutarnji list

Međutim, to ovisi o razvoju pandemije u Hrvatskoj i Kini. Iako je pogon u Kini, u kojem se konstrukcija izrađuje, ponovno otvoren, problem je kako će Hrvatske ceste provoditi nadzor proizvodnje što je određeno ugovorom. Naime, nadzorni inženjeri HC-a su nakon izbijanja pandemije povučeni iz Kine, a sad je teško očekivati da će se u dogledno vrijeme tamo vratiti.

Na gradilištu mosta je trenutačno 614 radnika, od kojih 131 član tehničkog i pomoćnog osoblja, a ostali su radnici, strojari i mornari na brodovima.

Jutarnji list

Zasad nema informacija hoće li koronavirus utjecati na realizaciju radova u predviđenim rokovima. Izbijanje virusa u ugovoru s izvođačima navedeno je kao jedan od opravdanih razloga za traženje produljenja roka gradnje. Zasad nitko od izvođača to nije zatražio. To bi na stol u Hrvatske ceste moglo doći u nekom sljedećem razdoblju.

Izvještaj s gradilišta

Na upornjaku broj 1 završeni su radovi na ugradnji armature, postavljanje oplate te betoniranja druge faze upornjaka.

Na stupu broj dva završeno je betoniranje posljednjeg segmenta stupa. Preostaje ugradnja ležajeva te ugradnja betona iza horizontalnih, odnosno morta ispod vertikalnih ležajeva.

Na trećem stupu završeni su radovi bušenja stijenskog masiva i betoniranja svih devet pilota promjera 1,8 metara.

Na četvrtom stupu završeno je betoniranje svih devet pilota te su montirani i ispitani senzori naprezanja u sklopu sustava monitoringa.

Na petom stupu ugrađuje se armatura i postavlja oplata posljednjeg, devetog segmenta stupa, uz paralelne radove na zaštiti od udara munje.

Stup broj šest ukupne je visine 46,41 metar i sastoji se od 11 kampada. U tijeku je postavljanju armature i izrada oplate petog segmenta stupa.

Sedmi stup bit će visok 53,35 metara iznad mora i sastojat će se od 13 segmenata. U tijeku su radovi na ugradnji armature i postavljanju oplate jedanaestog segmenta stupa visine 4,5 metara.
Na osmom stupnom mjestu trenutačno se izvodi armiranje i izrada oplate dvanaestog segmenta stupa. U taj stup ugradit će se oko 1439 kubnih metara samozbijajućeg betona.

Deveti stup bit će visine 46,41 metar iznad mora i sastojat će se od 11 kampada. U tijeku su radovi na postavljanju armature i oplate četvrtog segmenta stupa.

Deseti stup je tek u začetku. Završeni su cjelokupni radovi na naglavnici te se trenutačno izvode radovi na postavljanju armature i oplate prvog segmenta stupa.

Jedanaesti i dvanaesti stup još nisu izašli iz mora. Na trinaestom stupu u tijeku su radovi na ugradnji armature i postavljanju oplate trećeg segmenta stupa. Ovaj stup bit će visok 26,06 metara iznad mora i sastojat će se od sedam kampada.

Na upornjaku broj 14 izvode se radovi na postavljanju armature i izradi njegove oplate.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 12:16