ZAŠTITA POTROŠAČA

STIŽU NOVA PRAVILA Od 13. prosinca trgovci više neće moći muljati sa sniženjima i akcijskim prodajama

Stiže i novitet s označavanjem hrane, a uređuje se i podnošenje prigovora potrošača
SAN FRANCISCO, CA - MARCH 27: A clerk adjusts containers of milk at Cal-Mart Grocery on March 27, 2014 in San Francisco, California. Food prices are on the rise and expected to keep edging up throughout the year as the drought and other factors have impacted the availability and cost of groceries like coffee, milk, limes and pork. Justin Sullivan/Getty Images/AFP== FOR NEWSPAPERS, INTERNET, TELCOS & TELEVISION USE ONLY ==
 JUSTIN SULLIVAN/AFP / 2014 Getty Images

ZAGREB - U Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u četvrtak je za predstavnike tvrtki održana edukacija o implementaciji Zakona o zaštiti potrošača na kojoj su predstavljene novine u označavanju hrane koje stupaju na snagu 13. prosinca.

Najvažniji novitet u označavanju hrane bit će veličina slova od 1,2 milimetra, jer su se potrošači žalili da hrana ima sitne deklaracije, istaknula je Sanja Kolarić Kravar iz Ministarstva poljoprivrede.

Također će biti istaknuti alergeni u popisu sastojaka, te nutritivna deklaracija, koja će biti obavezna od 2016., ali proizvođači koji to žele mogu je istaknuti već od 13. prosinca.

Đema Bartulović iz Ministarstva gospodarstva istaknula je da su trgovci, prema novom Zakonu o zaštiti potrošača, dužni istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu za vrijeme trajanja posebnog oblika prodaje, primjerice sniženja, rasprodaje, akcije i sl.

Sniženja su moguća u tri razdoblja - ljetnom, proljetnom i zimskom i mogu trajati maksimalno 60 dana. Za to vrijeme trgovac je dužan istaknuti cijenu prije sniženja i za vrijeme sniženja. Akcijske prodaje ne smiju trajati duže od 30 dana kako bi se spriječilo zavaravanje potrošača da neki proizvod ima povoljnu cijenu duže vremensko razdoblje, rekla je Bartulović.

Novi Zakon o zaštiti potrošača stavlja naglasak na informacije koje treba pružiti potrošačima kako bi mogli donijeti odluku o kupnji proizvoda.

"Iznimno je važno da potrošači donose informirane odluke o kupnji, znači da znaju karakteristike proizvoda, cijenu... Zakon obvezuje da svaki proizvod mora biti označen, a potrošačima za pojedine vrste proizvoda treba davati dodatne informacije", istaknula je.

Zakonom se uređuje i podnošenje prigovora potrošača u prodajnim prostorijama trgovaca, te plaćanja predujma ako isporuka kasni duže od trideset dana.

Zakonom je prenijeta u nacionalno zakonodavstvo EU Direktiva o pravima potrošača, te direktiva kojom se uređuju odnosi trgovaca i potrošača u pogledu ugovora sklopljenih na daljinu, kao i onih sklopljenih izvan poslovnih prostorija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 13:10