PROBLEM OBRAZOVNOG SUSTAVA

ŠTO ĆE NAM STEM U ŠKOLI BEZ RAZVOJA KRITIČKOG MIŠLJENJA? Ekonomski i ideološki problemi iza novog mitološkog akronima hrvatskog školstva

Opsežnija nastava prirodoznanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM) u našem aktualnom obrazovnom sustavu mogla bi se svesti samo na elitističkiju i klasno nepošteniju verziju socijalističke apologije “proizvodnih zanimanja”
 Goran Mehkek / CROPIX
Opsežnija nastava prirodoznanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM) u našem aktualnom obrazovnom sustavu mogla bi se svesti samo na elitističkiju i klasno nepošteniju verziju socijalističke apologije “proizvodnih zanimanja”

Kako sam rođen 1965., pripadam hrvatskoj generaciji koja je proživjela obrazovni eksperiment koji je ostao kolokvijalno upamćen kao “šuvarica”. Srednju sam školu pohađao upravo u doba kad je hrvatsko školstvo bilo ustrojeno po modelu Šuvarove reforme školstva, voluntarističkog i sveudilj kritiziranog eksperimenta kojem, međutim, s današnje vremenske distance viuše vidim neloše strane.

Jedan od temelja “šuvarice” bio je da se u srednjem školstvu prebriše granica između radničkih zanimanja i onih zanimanja koja su sukladno klasnoj renti “automatski” vodila na fakultet. Što je to u praksi značilo? Značilo je da sam pohađao klasičnu gimnaziju, ali da sam tijekom dvije godine radio industrijsku praksu i tokario u škveru. Takva škola imala je i ideološku i ekonomsku kopču s t...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 21:43