OD IZVORA DO MORA

Stotinjak volontera čistilo Lipik i prigradska naselja od ambalažnog otpada

Gradonačelnik Vinko Kasana istaknuo je kako su ovakvi projekti važni za svaku sredinu

Sudionici akcije čišćenja u Lipiku

U okviru velikog ekološkog projekta Od izvora do mora u Lipiku je 22. travnja održana akcija čišćenja gradskih i prigradskih površina, koja je okupila stotinjak volontera. Djelatnici gradskih ustanova, djeca iz vrtića, školarci, predstavnici mjesnih odbora i lokalnih udruga subotnje su dopodne poklonili uređenju šireg područja grada. Svim sudionicima akcije čišćenja Grad Lipik je osigurao osvježenje, a organizatori projekta – Coca-Cola, Konzum, Jutarnji list i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj, osigurali su opremu za rad - majice, kape, rukavice i vreće za smeće.

Naime, Lipik je jedan od 28 gradova koji su ove godine prijavili na natječaj Od izvora do mora, a svi gradovi kandidati obvezni su do 31. svibnja organizirati i održati jednodnevne akcije čišćenja ambalažnog otpada na svom području. Tri najuspješnija grada iz svake kategorije - mali, srednji i veliki gradovi - podijelit će nagradni fond od 42.000 eura, namijenjen kupnji sadnica drveća za urbano pošumljavanje.

Gradonačelnik Lipika Vinko Kasana istaknuo je koliko su ovakvi projekti s nacionalnim predznakom, a uz angažman domaćih stanovnika, važni za svaku sredinu.

- Višestruka je korist od ovakvih akcija. Osim što je čista i uredna okolina važna za zdravlje, Lipik je kao turistička destinacija dužan biti primjer i predvodnik u pogledu urednosti i čistoće, jer i na taj način šaljemo poruku i poziv svojim budućim gostima. Lipik je oduvijek grad zelenila i upravo je ova hvalevrijedna akcija Coca-Cole sjajna nadogradnja i mogućnost da urbanu zonu dodatno ozelenimo - rekao je Kasana.

S njime se složio i Slobodan Katunar, upravitelj Šumarije Lipik.

- Lipik je nadaleko poznat po gradskom perivoju i Lipičani dobro znaju važnost ozelenjavanja urbanih zona. Siguran sam će znati cijeniti svaku novu sadnicu koja bi bila posađena u Lipiku. Osim novog hlada, koji bi u budućnosti dodatno rashlađivao lipičke ljetne vreve, nije zanemariv niti onaj estetski moment koji bi donio dodatnu vrijednost ljepoti našeg Lipika - dodao je Katunar.

Projekt Od izvora do mora dio je dugoročnoga sveobuhvatnog plana Svijet bez otpada, kojim se tvrtka Coca-Cola, među ostalim, obvezala da će do 2030. godine prikupiti i reciklirati količinu boca i limenka koja odgovara onoj koju stavlja na tržište i da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto. Također, do 2025. godine sva primarna ambalaža moći će se u potpunosti reciklirati. U proteklih 10 godina samo uporabom lakših boca Coca-Cola je smanjila ukupnu uporabu plastike za četvrtinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 08:25