IVAN JOKIĆ

Suvlasnik Noa Beach Cluba: ‘Pandemija nas je gotovo uništila, a spasile su nas obitelji s malom djecom‘

‘U koroni smo samo u jednoj sezoni obavili 500 tisuća testova‘, kaže Jokić, suvlasnik svjetskih poznatog kluba na Zrću

Noa Beach Club

 Srdjan Vrancic/Cropix

Plaža Zrće godinama se brendirala kao globalno hit-mjesto za partijanere. A onda je došla pandemija i 2020. četiri velika kluba na toj plaži, kao i ostali ugostiteljski objekti, nisu radili uobičajenim tempom. Jedni su zatvorili svoja vrata, drugi radili pod restrikcijama, a treći razvijali nove politike poslovanja. Šankovi su bili prazni, muzika sramežljivo tiha, a gosti su nestali.

image

Ivan Jokić

CBMC

Godinu kasnije plaža je opet oživjela. Tada je organizacija BSH napravila prvi party na Paškom mostu, dok su festivali iz cijelog svijeta dolazili na Zrće a da broj zaraženih nije rastao. Dapače, testiranje na virus nigdje nije bilo rigoroznije niti se igdje u zemlji testiralo više ljudi.

Dobra platforma

Do kraja sezone broj testiranih partijanera na plaži iznosio je 500.000, što je ponukalo BSH i suvlasnika Noa Beach Cluba, Ivana Jokića, na izradu zdravstvenoistraživačke studije čije su rezultate predstavili na prvoj muzičku konferenciju u Hrvatskoj - Croatian Beach Music Conference (CBMC). Ove godine održat će se drugi put od 7. do 10. rujna u prostorijama resorta Noa gdje će boraviti i 20 predstavnika različitih festivala.

image

Croatian Beach Music Conference

CBMC

- Konferencija je osmišljena kao platforma na kojoj će se naša industrija naći na jednom mjestu jer nešto slično prije nije postojalo. Da, postoji par organizacija koji podržavaju naš poslovni sektor, mahom je riječ o ugostiteljskim udrugama, ali nijedna nije iz naše branše i do sada nije postojala platforma na kojoj bi se ti ljudi mogli naći, razmijeniti ideje i iskustva, uspostaviti odnose i upiti znanja naših govornika - priča nam Ivan Jokić pod tendom zagrebačkog Johanna Francka, kafića također u njegovu vlasništvu.

Otkriva nam kako su prošle godine organizirali prvu konferenciju jer je Hrvatska bila među rijetkim zemljama u kojima su se održavali festivali. U 2021. posao im je bio sjajan a da nisu negativno utjecali na čuvenu epidemiološku sliku. Uspjeli su to i uz suradnju s Ministarstvom zdravstva i ministrom Vilijem Berošem.

Stroga pravila

- Slučajno smo došli do njega. Kontaktirali smo ga zbog buga u aplikaciji oko prodaje karata za zabavu na Paškom mostu. Na kraju je iz svega nastala sjajna suradnja, što mi pomalo ludo zvuči kad izgovaram. To je paradoks. Postavili su nam stroga pravila, a mi smo ih se držali.

Stalno su ih, kaže, posjećivale inspekcije i pazile drže li se pravila.

- Mi smo ih duplirali. Zatvarali smo kad su nam govorili i otvarali kad smo smjeli - konstatira sugovornik. Uza sve uvjete koje su morali ispuniti, ističu da su zahvalni na dobroj suradnji s državnim institucijama - HZZO-om, Ministarstvom, ali i dobrom odnosu s policijom koji traje godinama.

Sjajni poslovni rezultati, kao i uspjeh u borbi s koronavirusom, rezultirali su pokretanjem konferencije. Iako su opasnosti koronavirusa anulirali, u početku su se u Noa Beach Clubu našli u itekakvom problemu.

- Pandemija je bila strašan udarac. Baš emotivni udarac. Kad radiš i stvaraš nešto cijeli život i onda netko ugasi svjetla. To je šokantno - prisjeća se Ivan Jokić. Kako 2020. nisu mogli nastaviti s partijanerskim turizmom, spas su našli u neočekivanoj populaciji za Zrće - obiteljima. Resort Noe vrvio je roditeljima s djecom, a Zrće je bilo šareno i veselo. Ne razuzdano šareno i veselo, nego dječački. Spasili su tako u Noi prvu pandemijsku sezonu i ostvarili profit.

image

Ivan Jokić

CBMC

Jokić naglašava kako se Hrvatska pokazala pravim rajem za festivale, a fokus stavlja na sinergiju plaže Zrće i naglašava kako je to ključ uspjeha. Napominje da je ove godine na Zrće stiglo više novih festivala, a kompletna ponuda cijele platforme plaže Zrće prepuna je kvalitetnih brandova na kojima se godinama zajednički radi.

- Kad su se u medijima počele pojavljivati priče kako neki rade test-partije s po 200 ili 500 ljudi, mi smo već tada u aplikaciji imali više od sto tisuća ljudi - upozorava suvlasnik Noa Beach Clubu. Nije to naišlo na odobravanje stranih medija koji su ih okrivili za širenje koronavirusa i bezobzirnu politiku. Sugovornik tvrdi kako se radilo o strašnom medijskom linču, no na kraju su dobili isprike.

Isprika iz Njemačke

- Ispričali su nam se iz Njemačkog veleposlanstva i njihovih medija. Uvjerili smo ih kad su ovdje došli raditi reportažu jer su mogli vidjeti kako ljude testiramo na ulasku u bus i na izlasku iz busa. Testirali smo ih više od potrebnog - otkriva Jokić.

U Zrću su tada počeli testirati više ljudi nego ostatak Hrvatske, rezultati su ulazili u izvješće HZJZ-a, a posljedica je bila izlazak Zadarske županije iz crvene zone.

- Zato smo napravili konferenciju i predstavili podatke na koju se odazvala industrija iz cijelog svijeta. Ove godine idemo dalje. Gosti su uglavnom regionalni te se fokusiramo na osobe iz Hrvatske i regije kojima želimo ispravno artikulirati stvari vezane za taj biznis - od percepcije u javnosti do toga što festivali znače za neko područje - izdvaja Ivan Jokić.

image

Noa Beach Club

Srdjan Vrancic/Cropix

U doba korone festivali su počeli prenositi uživo svoje događaje, ali ove godine za time više nije bilo potrebe. Usprkos tome koronavirus je, smatra Jokić, pomogao u unapređivanju sigurnosnog pitanja.

- Ukupna svjesnost oko sigurnosti se jako povećala - komentira Jokić te ističe kako su sigurnosne brojke na Zrću zadovoljavajuće bez obzira na ubojstvo koje se dogodilo prošli tjedan.

- Čak i ovaj zadnji nemili događaj primjer je dobrog sigurnosnog sustava jer jedan plaćeni ubojica, kojeg je angažirala mafija, nije uspio izaći sa Zrća. Snimljen je i ulovljen 200 metara od mjesta ubojstva - napominje.

Ovogodišnje izdanje CBMC-a bavit će se i novim tehnologijama (NFT, blockchain) koje je Noa Grupa uvela u svoje poslovanje, pružit će se prilika za novim konekcijama i komunikacijom s uspješnim izvođačima i organizatorima festivala, ali će se komentirati i cjenovno divljanje te kako je inflacija utjecala na cijeli glazbeni ekosustav.

- Cijene izvođača su rasle. Sve raste - kaže sugovornik dodajući kako su konkurenti Zrća po cijelom svijetu i da su pregovori oko iznosa zahtjevni. Na konferenciji će se razgovarati i o velikom porastu broja festivala i događanja nakon ukidanja epidemioloških mjera diljem svijeta.

Jokić je ustvrdio kako mnogi mladi brendovi nisu uspješno odradili ovaj postkoronavirus period, ali oni s dugim iskustvom odradili su to sjajno.

- Imat ćemo panel "So, you are an artist now", koji će mladima dati uvid iza kulise muzičke industrije, a sljedeće godine planiramo organizirati i različite glazbene radionice - najavljuje glavni organizator CBMC-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 02:31