ODLUKA VLADE

Svi će taksisti moći ljeti odraditi sezonu na moru

 CROPIX

“Ovim Zakonom omogućena je liberalizacija taksi tržišta. Gradovi i općine više neće moći limitirati broj dozvola”, kazao je jučer ministar prometa Oleg Butković nakon što je Vlada prihvatila prijedlog novog Zakona o cestovnom prometu i uputila ga u Sabor na izglasavanje po hitnom postupku. Prije početka turističke sezone.

Ista pravila

Butković je posebno naglasio da se poštovalo načelo jednakosti te da će za sve, pa tako i Uber, vrijediti ista pravila i procedure za dobivanje licenci, a za one koji se toga ne budu pridržavali povećane su kaznene odredbe. Novim zakonskim odredbama uz taksimetar se uvodi i aplikacija kao mogućnost funkcioniranja i obavljanja autotaksi prijevoza. Ukida se i ograničenje broja taksi dozvola, lokalne samouprave morat će izdavati dozvole za obavljanje taksi usluge na svom području svim vlasnicima licence, a ne, kao dosad, samo onima sa svog područja. Cijena dozvole pritom neće smjeti biti veća od 10 posto mjesečne neto plaće na području jedinice lokalne samouprave koja izdaje dozvolu. Sada je cijena dozvole 1500 kuna.

Novi zakon će tako svim taksi kompanijama omogućiti obavljanje prijevoza na zagrebačkom aerodromu ili u bilo kojem dijelu Hrvatske. Osim toga, prijevoznik će korisnika usluge morati unaprijed obavijestiti o točnom iznosu vožnje prije njezina početka. Novost je i da nadzor nad taksi vozačima više neće obavljati samo inspektori Ministarstva prometa nego će to imati pravo i komunalni redari, pripadnici Carine i policije. U slučaju utvđivanja nepravilnosti, izvještaj će slati inspekciji cestovnog prometa.

Pozitivan korak

Prijedlogom novog zakona izrazito su nezadovoljni u Udruženju taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori. U svom priopćenju navode da će se “pod krinkom liberalizacije omogućiti anarhija na prometnicama i odriješene ruke stranim tvrtkama koje ne plaćaju porez u Hrvatskoj”. Iako se Uber nije uspio izboriti da ga se novim zakonom ne tretra kao pružatelja taksi usluge, ta tvrtka u priopćenju navodi da je novi prijedlog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu “pozitivan korak prema modernizaciji prijevoznog sektora koji će hrvatskim građanima pružiti pouzdanu, povoljnu i sigurnu uslugu, kao i izbor opcije kretanja kroz gradove”.

Naši sugovornici naglašavaju kako je dobra strana zakona činjenica da će sada svi vozači morati imati licencu, biti upisani u registar vozača. To će posebno pogoditi partnere vozače Ubera jer je dosad utvrđeno da velik broj fizičkih i pravnih osoba koje imaju sklopljen ugovor za korištenje aplikacije Uber prijevoz obavlja protuzakonito, bez potrebnih licencija i dozvola. Osim toga, javna je tajna da dio partnera Ubera ima po više desetaka vozila i vozača, a službeno nemaju zaposlenu niti jednu osobu na registriranoj tvrtki i na taj način izbjegavaju plaćanje davanja državi.

Novim zakonskim odredbama takav način poslovanja se želi ukinuti. Nadalje, naši sugovornici s nestrpljenjem iščekuju donošenje pravilnika kojim će se detaljno urediti način poslovanja taksi prijevoza. Očekuje se da, kao i do sada, taksi vozila budu posebno označena, da se pravilnikom odredi starost vozila, izgled, ispiti za dobivanje licence itd. To u praksi znači da bi automobili Ubera trebali biti označeni tablama. Ta odredba stoji i u sadašnjem pravilniku, ali je Uber ne poštuje jer tvrde da oni nisu taksi tvrtka.

Pitanje sankcija

No, prema novom zakonu, tvrtke koje koriste aplikaciju su taksi tvrtke pa ni partneri Ubera više neće moći izbjegavati ove odredbe. Naši sugovornici smatraju da će sada najvažnije biti kako će se državna tijela postaviti u sankcioniranju pokušaja nepoštivanja zakona. On je prvenstveno rađen kako bi se Uber uklopio u zakonske okvire i svako eventualno nesankcioniranje njegova neprovođenja izazvat će kaos.

U slučaju striktnog poštivanja novih zakonskih odredbi dio sadašnjih partnera Ubera, tvrde nam sugovornici, mogao bi odustati jer im se neće isplatiti.

Naši sugovonici koji obavljaju taksi prijevoz svjesni su da će liberalizacija taksi usluge dovesti do ozbiljnih neprilika među samim vozačima. Posebno tijekom sezone na obali, gdje će se odjednom pojaviti velik broj taksi kompanija kao konkurencija domaćim vozačima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 07:54