Taksisti su dolaskom turističke sezone preplavili dalmatinske gradove, a na ulicama nije rijetko vidjeti i vozače i vozila iz drugih sredina.
Gradonačelnici Splita i Dubrovnika, Andro Krstulović Opara i Mato Franković, odlučni su da se izmijeni Zakon o liberalizaciji taksi tržišta, a krajem kolovoza tekst izmjena i dopuna zakona kojim žele ograničiti broj taksi vozila uputit će Vladi i Saboru.
- Namjerno smo potencirali ovu temu usred turističke sezone kako bi svi građani, ali i saborski zastupnici koji će o ovome odlučivati, mogli na licu mjesta vidjeti negativne efekte na koje smo upozoravali prije dvije godine. U vrijeme Ultre u naš grad stiglo je oko tri tisuće taksista, a dobrom organizacijom promet je funkcionirao bez većih teškoća, no mi to ne želimo sljedeće godine.
Dubrovnik i Split pod zaštitom su UNESCO-a i zbog toga želimo izdvajanje iz zakona koji omogućava liberalizaciju. Drugi neka uživaju u liberalizaciji, a mi želimo imati autonomnu mogućnost odlučivanja o broju i načinu korištenja taksi usluga - poručio je nakon radnog sastanka splitski gradonačelnik Krstulović Opara.
U Dubrovniku je brojka taksi vozila slična kao i u Splitu, oko tri tisuće, a prije donošenja zakona imali su 225 vozila.
- Dubrovnik i Split pod enormnim su pritiskom taksi vozila, a usluge su i skuplje nego prije. Svjedoci smo nemogućeg upravljanja prometom, a izmjene zakona su nužne i na tome ćemo ustrajati - rekao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković. Dodao je da je u Dubrovniku optimalna brojka od 500 taksi vozila kako bi se osiguralo redovno pružanje usluga, ali i normalno funkcioniranje prometa.
- Prema prvim procjenama, u Splitu bi trebalo do 650 taksija. Naš je veliki problem i mentalitet ‘čekaj, samo sekundu’. Stalnim zaustavljanjima stvara se kaos na autobusnim stanicama - kaže Opara.