PRETJERALI?

Tko želi aplikaciju Erste banke, mora pokazati zube. Doslovno. ‘Evo zašto to tražimo od korisnika‘

Jesu li otišli predaleko u sigurnosnim protokolima za plaćanje na internetu?
Ilustracija
 Loic Venance/AFP

Ljudi se vole na internetu osjećati sigurno, ali jedan se naš čitatelj zapitao nije li to već otišlo predaleko? I to nakon što je na mobitel skinuo aplikaciju Erste banke ECC, a za proces kreiranja profila morao u aplikaciju “uploadati” dva selfieja - jedan na kojem se smiješi te jedan na kojemu mu se vide zubi.

“Nazvao sam ih i pitao zašto treba selfie sa zubima, a oni su mi odgovorili da je to radi bolje identifikacije korisnika. Mislio sam da je samo MUP zadužen za takve stvari, ali, evo, banka ih je premašila. Pa neću se valjda sada za svaku kupovinu morati identificirati prednjom kamerom?” pita se naš čitatelj, a mi se odmah odlučili raspitati u Erste banci.

Tamo su nam objasnili kako su zbog Direktive PSD2 povećani sigurnosni zahtjevi za iniciranje i obradu elektroničkog plaćanja, zbog čega je Erste banka uvela e-identifikaciju. A ona podrazumijeva automatsko očitanje podataka s identifikacijskih isprava i snimku selfieja, što je nužno za internetske transakcije i kupnju bonova.

“Tijekom snimke selfieja od korisnika se traži da učini dvije geste, nasmije se i na trenutak zatvori oči, odnosno na taj način se provjerava radi li se o živoj osobi (liveness detection) s druge strane kamere. Liveness detection uveden je kako bi se povećala sigurnost od prevara budući da samo snimanje fotografije nije dovoljno i podložno je prevarama”, kažu u Ersteu uz napomenu kako se taj proces obavlja samo jednom, a da se nakon njega proces plaćanja potvrđuje prihvaćanjem ili odbijanjem obavijesti o transakciji.

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 07:45