‘GOSTI NEGODUJU‘

Trzavice sportaša i ugostitelja na Jarunu! Radovi kasne, Tomašević hoće ukinuti promet: ‘Nama je ovo neshvatljivo!‘

Prijepori su, navodno, usporili i završetak radova samog asfaltiranja koje je trebalo biti gotovo do 1. travnja, ali to se još nije dogodilo

Jarun

 /Vanja Nezirović

Uvode se e-vozila ZET-a, ukidaju se parkirališna mjesta, završava se asfaltiranje ceste oko Jarunskog jezera i sve to s ciljem da se jednog dana unutar Rekreacijsko-sportskog objekta Jarun u potpunosti ukine promet.

I zaista - zašto se Jarun ne bi zatvorio za promet i pretvorio u stazu za sport i rekreaciju? To pitanje se dodatno nameće nakon što je gradska vlast uložila tri milijuna eura u asfaltiranje ceste oko jezera, prvi put nakon 40 godina. Od gradske vlasti neslužbeno doznajemo da rade na tome i da se revitalizacijom kompleksa planira uvesti nova vrsta javnog prometa - električni autobusi ili vlakići - kojim bi se prevozili građani, a da se prijevoz automobilima za građane u ukine, naravno, ostali bi određeni termini za prijevoz dostavnih vozila.

image
/Vanja Nezirović

No, protiv te ideje u čiju je provedbu gradska vlast ušla na način da je već smanjila broj parkirališnih mjesta najviše su se, doznajemo, pobunili ugostitelji koji posluju na Jarunu. Međutim, ima i sportskih klubova kojima bi više odgovaralo, kažu, da promet ostane unutar kompleksa, pa da se, čak, i vrati na dvosmjerni, ali i to ovisi o kojem je sportu riječ. Upravo su ti prijepori, navodno, usporili i završetak radova samog asfaltiranja koje je trebalo biti gotovo do 1. travnja, ali to se još nije dogodilo. Cesta jest asfaltirana, ali nije završena, naime nisu označeni pješački prijelazi niti stavljene oznake regulacije prometa, a očito još nije potpuno jasno kako će sve to biti regulirano. Gradska vlast je tek nedavno, čini se, počela razgovarati s korisnicima RŠC-a Jarun, pa je i ugostiteljima na sastanku početkom ožujka predstavljen novi plan regulacije prometa.

Dom sporta

"... upravo iz tog razloga planira se prebacivanje biciklističke staze na unutarnji obod Aleje Matije Ljubeka, čime se uklanjaju situacije kao što su prelazak motornih vozila preko biciklističke trake, odvažnije smirivanje prometa i odvajanje motornog prometa od biciklističkog. Namjera je osigurati sigurnu i ugodnu alternativu biciklistima kako bi prestali koristiti površine namijenjene pješacima i rolerima...", stoji u dopisu predstavnika gradske vlasti. Najbolja hrvatska maratonka Matea Parlov Koštro gotovo pa svakodnevno trkačke treninge odrađuje na Jarunu i u potpunosti podržava ideju zatvaranja kompleksa za promet.

image
/Vanja Nezirović

- Za nas sportaše Jarun je dragocjeno mjesto, gdje možemo odrađivati treninge, Jarun je dom sporta. Osobno mi je sad, otkad je Jarun zatvoren za promet zbog radova, to idealno za treniranje. Bilo bi najbolje kad bi Jarun ostao zatvoren za promet, tako bi postao sigurnije mjesto za djecu, rekreativce i profesionalne sportaše - kaže Parlov Koštro. Sličnog je mišljenja i Dorijan Pavliša, glavni tajnik Zagrebačkog triatlonskog saveza, koji kaže da oni, naravno, pozdravljaju ideju potpunog zatvaranja za promet, uz pretpostavku da se osigura tijekom dana nesmetano korištenje objekata i ostalim korisnicima. Ako bi to bilo nemoguće, kaže, da su onda prije za vraćanje dvosmjernog prometa.

image
/Vanja Nezirović

- Suživot na Jarunu moguć je za sve: sportaše, rekreativce, građane, ali kad bi se uvela neka pravila i kad bi netko to barem isprva kontrolirao dok se ljudi ne bi prilagodili. Pri korištenju vodenih površina također treba provesti dodatnu regulativu na prvom mjestu, iz razloga sigurnosti, svih korisnika. Nije idealno samo na cesti nego se ni u jezeru ne zna gdje su plivači, gdje jet ski, dokle idu veslači i kajakaši, a kamo jedriličari. Teško je, slažem se, odrediti jasne koridore korištenja, ali nešto treba poduzeti dok netko ne nastrada. I ta pravila ne bi trebala ovisiti o promjeni politike na vrhu gradske vlasti, nego bi trebali mijenjati svijest ljudi o sportu i outdoor kulturi - govori Pavliša.

"Rade u korist 5 posto ljudi..."

Josip Kostelić, tajnik Veslačkog saveza Zagreb, nije baš zadovoljan ukidanjem prometa unutar kompleksa te smatra da bi trebalo vratiti dvosmjerni promet.

- Zbog jednosmjernog prometa umjesto da putujemo 200 ili 300 metara, svaki dan autom i drugim prijevoznim sredstvima putujemo sedam kilometara. Dakle, mi smo za uvođenje dvosmjernog prometa - govori Kostelić, dodajući da je njima znatno veći problem jezero koje je u katastrofalnom stanju. Iz izvora u gradskoj vlasti doznajemo da se krenulo u nalaženje rješenja i za taj problem te da je osnovana Radna skupina za provedbu projekta revitalizacije - uklanjanje sedimenta (izmuljivanje) jezera i trajnog zbrinjavanja evakuiranog sedimenta.

image
/Vanja Nezirović

U krugu Jaruna smjestilo se 20-tak lokala, jedan od većih je restoran Lido, a Igor Roki kaže da je njima, pak, ukidanje prometa na Jarunu potpuno neshvatljivo. Međutim, dodaje, čini mu se da nova vlast ide upravo u tom smjeru jer su najavili drastično smanjivanje broja parkirališnih mjesta, a to bi se, primjerice, sijedeći vikend kad bude ljepše vrijeme, smatra, već moglo pokazati kao problem.

- Oni žele ukinuti promet u potpunosti, i to rade u korist pet posto ljudi, a ostalih 95 posto radi štetu. Nama u realnom sektoru samo stvaraju problem. U krugu Jaruna radi 200-tinjak ljudi, posluje 20-ak lokala, 16 sportskih klubova i kako bi oni trebali dolaziti na posao? Pa nama već sad gosti negoduju jer ne mogu doći do lokala zato što je zatvoren promet. Ne zna se ni termin kad bi radovi trebali biti gotovi, a s nama o tome nitko ne komunicira - kaže Roki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 13:26