ČEMU ŽURBA?

U Osijeku isplanirali spektakularno otvorenje novog podvožnjaka, a onda ih je zeznuo - HŽ: ‘Pa brže ja dođem...‘

Desetljećima su Osječani čekali realizaciju ovog iznimno važnog prometnog infrastrukturnog projekta


 

 Vlado Kos/Cropix

Otvoren je novi podvožnjak ispod željezničke pruge u Ulici sv. L. B. Mandića, tzv. Čepinskoj, u Osijeku. Desetljećima su Osječani čekali realizaciju ovog iznimno važnog prometnog infrastrukturnog projekta, budući da se rampa na pružnom prijelazu koji se do sada nalazio u ovoj ulici nekada spuštala i 30 puta dnevno, što je uzrokovalo velika čekanja i cestovne prometne zastoje, a inače je riječ o jednoj od najprometnijih cesta u Hrvatskoj, s dnevnim prometom i do 25.000 vozila.

Sada je to završena priča, ali po starom dobrom hrvatskom običaju ni otvorenje novog podvožnjaka nije moglo proći bez čekanja i kašnjenja. Uzrok, opet vlak, odnosno Hrvatske željeznice. Sve je bilo dobro i simbolično osmišljeno. Točno u 7,55 sati prva vozila trebala su krenuti cestom ispod podvožnjaka.

image
Vlado Kos/Cropix

Mladi vozač, 18-godišnji Ante Vuković iz Osijeka, jedan od najboljih osječkih maturanata u prošloj školskoj godini, koje je Grad Osijek nagradio plaćanjem vozačkog ispita, nervozno je i nestrpljivo čekao da povede kolonu vozila iz smjera Čepina u centar Osijeka, a u kojoj su bili još neki najbolji osječki maturanti, ali i oni iskusni vozači, profesionalci u autobusima GPP-a, taksisti, bajkeri iz Moto kluba Osijek...

image
Vlado Kos/Cropix

Uzvanici, Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka, Ivan Anušić, župan osječko-baranjski, Dragan Jelić, ravnatelj SAFU-a, Šime Erlić, ministar regionalnog razvoja i fondova EU te Oleg Butković, ministra mora, prometa i infrastrukture kazali su što su imali reći o ovom projektu vrijednom 7,1 milijuna eura, od kojih je 85 posto novca došlo iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, ali vozači su i dalje čekali. Vlak je, naravno, kasnio. I to u polasku sa Željezničkog kolodvora u Osijeku. Prošao je iznad podvožnjaka u 8,13 sati, što znači da je kasnio gotovo 20 minuta. Ministar Butković bio je na telefonskoj liniji, pa su predstavnici medija upravo njega najviše iščekivali za izjavu.

image


Vlado Kos/Cropix

- Čekate me, kao i ovaj vlak. Ja dođem prije vlaka, a krenem iz daljega – našalio se Butković u uvodu, a onda pokušao objasniti.

- Čekali su, prema mojim informacijama, vlak iz Belog Manastira i presjedanje, pa su kasnili 10-ak minuta – kratko se Butković osvrnuo na ovaj detalj.

Tako su vozači, koji su jedva čekali da prođu ovaj dio ceste bez čekanja, morali i ovaj put pričekati, što ih je podsjetilo na ranija vremena kada je dnevni zastoj u zbroju trajao do dva i pol sata. No, srećom, to je sada valjda prošlo svršeno vrijeme. Očito je i otvorenje podvožnjaka moralo proći na ovaj simboličan način. Vozila su krenula, vlak je u isto vrijeme vozio i to je bila simbolika prikaza kako dvije vrste prometa, u ovoj nekada kritičnoj točki, sada nesmetano teku neovisno jedna o drugoj. Vlak od sada, što se tiče cestovnog prometa, može i dalje kasniti, jer na Čepinskoj to više nije važno.

image
Vlado Kos/Cropix

- Riješen je jedan od najvećih prometnih problema u Osijeku, na kojeg su građani čekali dulje od 50 godina tijekom kojih je na ovoj točki promet dnevno ukupno stajao i do dva i pol sata s obzirom na to da se 30 puta dnevno spuštala rampa. Sada više nema stajanja, a dobili smo i novi lijepi ulaz u grad, što je plaćeno 7,1 milijuna eura, a važno je naglasiti da građane Osijeka to nije koštalo nijednog centa, jer je 85 posto došlo iz europskih fondova, a ostatak iz državnog proračuna. Radovi su počeli u studenome 2021. godine i završeni su tri mjeseca prije roka. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, ispod njih prometnica, pješačko-biciklistička staza, javna rasvjeta, hortikulturno je uređen okolni prostor, zasađeno je 57 novih stabala – rekao je gradonačelnik Radić, dodavši i kako je plan do kraja godine izgraditi i 250 metara spojne ceste između Ulice sv. L. B. Mandića i Autobusnog kolodvora, ‘čime ćemo dodatno rasteretiti promet ovim dijelom grada i vjerujem da ćemo to realizirati do kraja godine. Ukupno gledano, rekao bih da svjedočimo prometnoj renesansi Osijeka.‘ Inače, procijenjena vrijednost projekta bila je 12,3 milijuna eura, što znači da je ušteđeno gotovo 5 milijuna pri izvođenju radova, koje je izvela tvrtka Osijek-Koteks.

image
Vlado Kos/Cropix

- Zna se i to dogoditi, rijetko je, ali dogodi se da cijene u nabavi budu niže od procijenjenih, kao što je ovdje bilo slučaj, pa je došlo do uštede. To se može reflektirati na druge stavke unutar projekta, a sada radimo na tome kako da iznađemo način kako da određena sredstva koja imamo do kraja godine i kraja ove financijske perspektive iskoristimo i preusmjerimo u ovaj krak ceste prema Autobusnom kolodvoru – kazao je ministar Erlić, dodavši i kako je ‘ovo samo jedan od kapitalnih projekata koji se u Osijeku realiziraju iz fondova EU, kakvih je do sada u mandatu ove Vlade realizirano u vrijednosti preko 400 milijuna eura.‘

image
Vlado Kos/Cropix

- Ti projekti svakim danom Osijek čine boljim te su napravili jednu pozitivnu transformaciju grada koju mi, koji nismo iz Osijeka, vidimo svaki put kada ovdje dođemo. Grad i Županija dobro koriste sve prilike koje nude fondovi EU, a to će biti i ubuduće, jer je pred nama nova, još bogatija omotnica koju ćemo znati iskoristiti za podizanje općenite kvalitete života u ovom kraju – rekao je Erlić, dok je Butković istaknuo kako je ‘Osijek danas jedini grad u Hrvatskoj koji realizira važne kapitalne projekte u svim vidovima prometa, cestovni, tramvajski, željeznički, zračni i riječni.‘

image
Vlado Kos/Cropix

- Koristi se vertikala i mogućnosti koje pružaju nacionalna sredstva i fondovi EU. Osijek je po tome jedinstven i može biti primjer drugim gradovima kako sve vidove prometa i prijevoza uključiti u investicijski ciklus te unaprjeđivati i poboljšavati sustav – poručio je Butković. Župan Anušić naglasio je da je ovo ‘samo jedan projekata na području grada i županije, koji su od vitalnog značaja i imaju dodanu vrijednost za naše gospodarstvo i građane." Ravnatelj SAFU-a, Jelić, je pak dodao kako je projekt uredno izvršen i da nema "neprihvatljivih troškova, niti korekcija, jer su nabave provedene kako treba.‘

image
Vlado Kos/Cropix

- Ovo je primjer kako treba koristiti fondove EU, što Osijek i Osječko-baranjska županija sjajno pokazuju. Trenutno se samo preko SAFU-a u Osijeku provode projekti sufinancirani iz EU vrijedni preko 200 milijuna eura, a u Osječkoj županiji preko 300 milijuna eura, što ih stavlja na prvo mjesto u Hrvatskoj po povlačenju novca iz fondova, ali i kvaliteti projekata – kazao je Jelić.

Podvožnjak se, inače, proteže na 509,8 metara, cestovni most dug je 27 metara, a željeznički 21 metar. Vrijeme putovanja skraćuje se 7,5 minuta po vozilu.

image

Otvaranje novog podvožnjaka u Osijeku

Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image

Oleg Butković

Vlado Kos/Cropix
image

Ivan Radić, Ivan Anušić, Dragan Jelić, Oleg Butković

Vlado Kos/Cropix
image

Oleg Butković

Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image

Šime Erlić

Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
image

Dragan Jelić,, Oleg Butković, Josip Škorić

Vlado Kos/Cropix
image

Ivan Anušić

Vlado Kos/Cropix
image
Vlado Kos/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 10:58