StoryEditor
IZMJENA

UBLAŽEN APSURDNI PRAVILNIK Nakon teksta u Jutarnjem u restoranima više neće označavati svaki komad tune

 Mario Kučera

Nakon što je Jutarnji list ovaj tjedan objavio tekst o apsurdnim uvjetima koje Ministarstvo poljoprivrede nameće kuharima i vlasnicima restorana koji poslužuju plavoperajnu tunu, Ministarstvo je odlučilo izmijeniti sporni pravilnik pa su se tako jučer na javnom savjetovanju našle izmjene tog dokumenta.

Podsjetimo, Jutarnji list je otkrio da je Ministarstvo u rujnu lani donijelo tzv. Pravilnik o sljedivosti plavoperajne tune i igluna, a kojim je, među ostalim, definirano da svaki restoran koji je ujedno prvokupac ribe, ako tunu i igluna reže, odnosno filetira, svaki komad mesa mora označiti posebnim barkodom, izvagati, u sustav unijeti sve njegove podatke te potom taj isti sustav nanovo obavijestiti kada će tunu izvaditi iz leda i servirati je gostu.

Otežano poslovanje

Kuhari i vlasnici restorana s kojima je Jutarnji tada razgovarao pojašnjavali su nam da je odredba Pravilnika besmislena i opterećujuća za redovno poslovanje restorana jer objekti, zbog Pravilnika, moraju nabavljati aparate za izradu barkodova, kao i baviti se označavanjem filea ribe umjesto pripremom hrane.

Nakon objave članka Ministarstvo je taj apsurd odlučilo popraviti, iako na način za koji ugostitelji kažu da i dalje u cijelosti ne eliminira problem.

Naime, izmjenama Pravilika sada je prvokupcima ugostiteljima omogućeno da, umjesto svakog filea ribe, barkodom označavaju samo vrećicu u kojoj će se riba nalaziti, a u kojoj će smjeti biti maksimalno 30 filea.

“Ne znam doista što bih rekao. U redu, neka se nešto promijenilo, ali cijela priča je i dalje apsurdna jer nije eliminirana obveza unošenja informacija u sustav za svaki file ribe pa onda nanovo ispunjavanje statistike svaki put kad serviramo ribu gostu i slično. Smatram da je cijela ta priča oko sljedivosti ribe logična kad je u pitanju daljnja prodaja, ali kad su u pitanju restorani, jasno je da ribu serviramo gostima i da ona ne ide dalje od stola”, kaže naš sugovornik.

Objašnjenje

Inače, Ministarstvo je još prošli tjedan pojasnilo da odredbe Pravilnika ne smatra opterećujućima za ugostitelje te da je sustav osmišljen kako bi se potrošačima osigurao dobar proizvod, smanjila mogućnost prevare u maloprodaji, gdje se uvozna tuna deklarira kao domaća ili kada se manje kvalitetna vrsta tune deklarira kao plavoperajna.

“Pravilnikom o sljedivosti tune i igluna želimo na jednostavan način omogućiti krajnjem potrošaču informacije i na taj način brendirati hrvatsku tunu i igluna te u konačnici izdići restorane koji u svojoj ponudi imaju hrvatsku plavoperajnu tunu i iglune za razliku od onih koji nude uvoznu i koja se često deklarira kao domaća krajnjem potrošaču”, pojasnili su iz Ministarstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. srpanj 2020 16:42