UKRADENO PUTOVANJE

Učenicima iz Petrinje otkazao maturalac dva dana prije puta, uzeo novac, roditelji su očajni: ‘A pogledajte što je pisao u mailu...‘

Pedesetak učenika iz osnovne škole u Petrinji ostalo je bez maturalnog putovanja, a zasad i bez 449 eura po djetetu

Ilustracija

 Zvonimir Barisin/cropix/Cropix
Pedesetak učenika iz osnovne škole u Petrinji ostalo je bez maturalnog putovanja, a zasad i bez 449 eura po djetetu

Pedesetak učenika iz osnovne škole u Petrinji ostalo je bez maturalnog putovanja u Dalmaciju, točnije resort kraj Trogira, a zasad i bez 449 eura po djetetu (ukupno 20.654 eura), koliko su njihovi roditelji uplatili turističkoj agenciji iz Ogulina od koje već danima slušaju isprike zašto im novac još nije vraćen. Isprva je agencija čekala isplatu kredita, zatim je njezin zastupnik i voditelj obolio, potom je otišao na put...

"Molim vas da obavijestite roditelje (jer nisam u uredu) da sam ja osobno na bolovanju od jučer popodne do sutra, tek u četvrtak idem u ured i rješavam uplatu prema roditeljima, jer sam dobio temperaturu i ležim - pomaknuti se ne mogu. Bio sam na putu preko preko vikenda. Žao mi je, ali ovo je jača sila. Oprostite javim se odmah u četvrtak ujutro", sadržaj je jednog od nekolicine mailova koje je roditeljima uputio Saša Vejzović, zastupnik i voditelj turističke agencije "Saša Klek" iz Ogulina.

Petrinjski osmaši su, naime, na maturalac trebali krenuti 10. rujna, a na roditeljskom sastanku lani odabran je put u Trogir. Cijena za tri noći je bila 449 eura, ali put je, samo dva dana prije polaska, otkazan.

- Isprva smo mislili da se čovjek možda stvarno našao u problemima, ali sad već tjednima slušamo njegove izgovore - kaže nam T. P. (podaci poznati redakciji), majka koja se obratila redakciji u ime svih roditelja. Ona je bila u komunikaciji s predstavnikom agencije Vejzovićem te nam je i proslijedila nekoliko njegovih​ mailova u kojima nabraja razne isprike zbog kojih kasni s povratom novca roditeljima, a riječ je o ukupno, kako nam je rekla sugovornica, 20.654 eura. Jutarnji list je također kontaktirao Vejzovića, ali uspjeli smo povratno dobiti samo dvije SMS poruke u kojima kaže da se može javiti tek u ponedjeljak.

"Nažalost na putu sam s grupom i jednostavno ne mogu nikako razgovarati niti se dopisivati...", njegov je odgovor.

Ovo su sada cijene maturalaca, roditelji u šoku: ‘Pa živimo od 1500 eura mjesečno, odakle da ja to iskeširam?!‘

Mailovi koje je dotični poslao roditeljima također su prepuni sličnih izgovora.

"Žao nam je da je do ovoga uopće došlo i nadam se da će i vama i nama biti zadnje u životu da se ovako nešto dogodi. Povrat sredstava vršimo u roku 14 dana (to će nam toliko taman trebati da dobijemo kreditna sredstva od banke), a to znači najkasnije do 22. rujna ove godine po Zakonu o zaštiti potrošača", piše u jednom od prvih mailova. Potom su nastali problemi s dokumentacijom, pa s knjigovođom, te bolest, a onda i put, zatim Vejzović opet piše: "Prije svega velike isprike što vam ovaj tjedan nisu sjela sredstva kako smo vam obećali. Nažalost, ja sam u ponedjeljak dopodne dobio nekakvu gripu i virozu (proljev, povraćanje i temperatura) te sam ostao kući ovaj tjedan. Danas sam samo došao u ured da vas obavijestim da vas nismo zaboravili. Naime, u ponedjeljak popodne kad sam došao kući knjigovođa nas je obavijestio da mu trebaju još samo dva određena dokumenta prema banci da može sve do kraja priložiti i da krene isplata prema nama tj. na kraju prema Vama, ali kako mene nije bilo i bio sam odsutan radi bolesti danas sam samo na kratko došao u ured (još danas liječenje i od sutra sam opet na putu preko vikenda) da pripremi tu dokumentaciju (ujedno da se i vama javim) i odmah šaljem knjigovođi na obradu te on šalje banci gdje očekujemo isplatu najkasnije sutra ili u ponedjeljak i ja vama u ponedjeljak puštam sredstva. Ja se stvarno ispričavam ali stvarno nisam bio u mogućnosti radi bolesti sve ovo odraditi..."

Zanimljiv je i jedan od mailova u kojem odgovara na to što su neki od roditelja rekli da će ga tužiti, pa im on uzvraća: " ... ja osobno razumijem da nas se želi dati na sud kao firmu, međutim ja vas osobno molim s ljudske strane, da nas samo još malo pričekate da sve odradimo i da vam na miru vratimo sredstva, jer bojim se u protivnom ako odemo na sud i počnu nam inspekcije dolaziti da će nas blokirati i na kraju svi ostajemo bez svega. Još jednom apeliram da nam pomognete samo s malim vremenskim odmakom čekanja sredstava, tako da i mi možemo početi normalno raditi..."

Učenica operirana tijekom maturalnog putovanja u Češkoj, očajna majka: ‘Rečeno nam je da joj je pukla žilica u glavi‘

Inače, riječ je o agenciji koja je prijavljena kao "Saša Klek j.d.o.o.", a prema javnim servisima tvrtka je 2024. godine uredno poslovala te prijavila prihod od 325,6 tisuća eura (dobit od 14,8 tisuća eura). Račun tvrtke nije u blokadi, a vlasnik tvrtke je M. Vejzović dok je Đ. Vejzović direktorica, a spomenuti Saša Vejzović se ne spominje, no tvrtka ima dva zaposlena i posluje od 2022. godine. Međutim, Saša Vejzović se prema javnim servisima povezivao ranije s tvrtkom Putnička agencija Klek j.d.o.o. koja je otišla u stečaj i neaktivna je od 2024. godine.

Poslali smo upit i školi u Petrinji, a ravnatelj Davor Miholjević nam je odgovorio da su oni postupili "sukladno odredbama Pravilnika o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti van škole i proveli postupak javnog poziva na koji su se javile dvije agencije i dostavile svoje ponude a to su Eklata d.o.o. iz Splita i Putnička agencija ‘Saša Klek‘ iz Ogulina".

"Na roditeljskom sastanku održanom dana 3. prosinca 2024. godine predstavljene su obje ponude a jednoglasnom odlukom nazočnih roditelja (41 prisutan roditelj) izabrana je putnička agencija ‘Saša Klek‘. Trebalo je ići 50 učenika na putovanje. Prije odabira turističke agencije, škola je izvršila uvid u sudski registar kako bi provjerila financijsko stanje agencija te je utvrđeno da su obje agencije u tom trenutku poslovale uredno. Također, obje agencije su članice Udruge hrvatskih putničkih agencija. Po odabiru putničke agencije roditelji pojedinačno sklapaju ugovore o putovanju s odabranom agencijom (sukladno navedenom Pravilniku), a ugovori predviđaju i osiguranje u slučaju otkaza putovanja", navodi u odgovoru ravnatelj Miholjević.

"Ovo je prvi put da je škola imala iskustvo s ovom agencijom, na žalost neugodno za nas i naše učenike. Mi izražavamo žaljenje zbog ove situacije koja nije nastala našim propustom, i suosjećamo s učenicima i roditeljima. Škola podržava roditelje u njihovim naporima za povratom sredstava. Organizirali smo do sada dva roditeljska sastanka, a osim toga kontinuirano komuniciramo i s roditeljima i agencijom u svrhu rješavanja ove situacije na dobrobit roditelja i učenika", dodao je ravnatelj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 13:45