NOVA DIMENZIJA PROŠLOSTI

VAŽNA NAGRADA PROJEKTU U ISTRI Kako je u Svetvinčentu oživio duh vještice Mare

Rovinjski Studio Tumpić/Premc, uz partnera Studio Delta Reality, nagrađen je u Londonu za “Kuću vještice Mare”

Rovinjski Studio Tumpić/Premc niže nagradu za nagradom. Na svečanoj dodjeli prestižnih nagrada na području dizajna Red Dot, održanoj 1. studenoga u raskošnom prostoru berlinskog Konzerthausa, odnijeli su trofej za dizajn boce istarskog maslinova ulja Latini.

Gotovo istovremeno, 4. studenoga, za trajanja World Travel Marketa u Londonu, jednog od najvećih svjetskih turističkih sajmova na svijetu, kreativni je studio, uz partnera, Studio za digitalnu stvarnost Delta Reality, okrunjen zlatnom nagradom za projekt “Kuća vještice Mare” na International Travel&Tourism Awards 2019., i to u kategoriji najinovativnije upotrebe tehnologije.

Inovativna tehnologija

Projektom “Kuća vještice Mare” vezanim uz mali, renesansni istarski gradić Svetvinčenat na jugu središnje Istre, koji se prvi put spominje još u 10. stoljeću, u finalu su pobijedili turističku velesilu Španjolsku. Projekt je spoj moderne tehnologije, turizma i povijesnog naslijeđa. Svetvinčenat je, naime, osim po bogatoj povijesti i arhitekturi, poznat po zanimljivoj povijesnoj osobi, vještici Mare, koja je u centru njihova nagrađenog projekta. Mare Radolović bila je travarka, a 1632. godine optužili su je sugrađani za herezu te je jednoglasno okrivili i spalili na lomači u dvorištu jednog kaštela. Legenda kaže da se to dijelom dogodilo i zbog njezine ljubavne priče s jednim od plemića u mjestu.

Više od tristo godina kasnije, kreativni tim navedenih studija odlučio joj je dati novu priliku za život, tako da su oživjeli njezin duh i “vratili” je u Kuću vještice Mare, otvorenu 2017. godine, i to inovativnom tehnologijom koja se prvi put u svijetu koristila u turističke svrhe. Kroz nju posjetitelji Svetvinčenta imaju priliku na jedinstven način doznati sve o njegovu materijalnom i nematerijalnom naslijeđu. Riječ je o budućnosti turističkog razgledavanja, što je prepoznao i žiri jednog od najvećih svjetskih turističkih sajmova na svijetu.

Posjetiteljsko iskustvo počinje kada Marina slika na zidu oživi te se ukaže kao duh koji poziva na putovanje kroz povijest Svetvinčenta. Vještica Mare, zapravo, hologramski je vodič koji predstavlja povijest istarskoga gradića i to putem 3D mappinga te virtualne i proširene stvarnosti.

Virtualna šetnja

Nakon upoznavanja s Mare, posjetitelji se mogu okušati u virtualnom streličarstvu i braniti srednjovjekovni kaštel Morosini-Grimani od upada nepozvanih vitezova, a zatim odlaze na novu avanturu, u virtualnu šetnju mjestom s naočalama za proširenu stvarnost, tijekom koje skupljaju dijelove štita nepoznatog viteza, što je još jedna od legendi vezanih uz Svetvinčenat. Čitavo vrijeme prati ih glas naratora koji pripovijeda o specifičnostima lokacija na kojima se nalaze.

U virtualnoj šetnji Svetvinčentom posjetitelji će, primjerice, ispred crkvice Svete Katarine sresti srednjovjekovnog kovača. Treba vam viteški mač? On će vam ga rado iskovati, a možete si nabaviti i konja, oklop i štit i tako se nakratko prometnuti u pravog srednjovjekovnog viteza ili vitezicu. Tijekom virtualne šetnje posjetitelji u mjestu susreću razne ljude koji se bave svojim poslom. Hrane kokoši, timare konje, izrađuju kola i ostalo. Tako posjetitelji Marine kuće kroz koncepte 3D mapiranja te virtualne i proširene stvarnosti mogu svjedočiti povijesti kakva je bila nekada, kao i legendama koje se prenose s generacije na generaciju.

No, koliko je bilo zahtjevno “oživjeti” srednjovjekovni život Svetvinčenta?

- Za svaki multimedijski projekt temeljen na povijesti, treba napraviti istraživanje u suradnji sa stručnjacima kako bi što točnije prikazali život u prošlosti. U slučaju Kuće vještice Mare, klijenti su iznimno izašli u susret vlastitim istraživanjima koje su napravili te je bilo puno lakše postaviti likove i predmete koje smo prikazali. Najzahtjevniji dio nam je bio rekreacija dvorca u virtualnoj stvarnosti, jer smo htjeli stvoriti njegov što realističniji izgled u prošlosti - rekao nam je Darian Škarica iz Delta Realityja, dodavši kako očekuje da će upotreba tehnologije na ovaj način uskoro postati sastavni dio svih turističkih tura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. travanj 2024 12:33