‘TRANSPARENTNOST‘

Velika novost u polaganju vozačkih ispita: Odsad se sve snima, u filmiće će uvid imati i policija

Sve će se snimati kamerom koja će kroz vjetrobransko staklo vidjeti isto što vidi i vozač, a audio snimka bilježit će i sve izgovoreno
Arhivska fotografija
 Davor Pongracic/Cropix

Hrvatski autoklub predstavio je projekt unaprjeđenja vozačkih ispita koji je zajednički projekt HAK-a i MUP-a, i provodi se od početka ove godine. Sada se vozački ispiti snimaju, audio i video, te se primjenjuju nova tehnološka rješenja.

"Ovakvim unapređenjem sustava provedbe vozačkih ispita možemo parirati i najrazvijenijim državama članicama Europske unije", naglasio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a.

Od početka primjene novog načina polaganja ispita, od 4. siječnja do ponedjeljka, provedeno je 1947 ispita, a prolaznost kandidata bila je 54 posto. Ispit je prosječno trajao 33 minute, a maksimalno 58 minuta. Maksimalna brzina zabilježena uređajima na jednom ispitu bila je 119 km/h, podaci su od početka primjene novog načina polaganja vozačkih ispita.

Pad broja poginulih

U utorak su i prvi put predstavljeni podaci o sigurnosti u prometu za prošlu godinu, i prema riječima Josipa Mataije, voditelja službe sigurnosti cestovnog prometa Ravnateljstva policije, broj poginulih u prošloj, u usporedbi s 2019. godinom, manji je 20 posto - 237 u 2020., a 2019. poginulo je 297 osoba.

Zabilježeno je smanjenje broja teško ozlijeđenih za 257 ili 10,2% te smanjenje broja lakše ozlijeđenih za 2707 ili 26%. Prošle je godine bilo ukupno 31.369 nesreća, a 2019. bilo ih he 26.052, rekao je Mataija. Najveće smanjenje broja poginulih u prometu bilo je u listopadu 2020., kada je poginulo 13 osoba, a u istom mjesecu 2019. poginulo je 35 osoba, što je smanjenje od čak 59 posto. Najviše je bilo poginulih u srpnju prošle godine - 37, što je najveće povećanje broja poginulih u usporedbi s 2019., jer je u srpnju te godine bilo 24 poginulih.

Policija je istaknula kako je zabilježeno smanjenje smrtnog stradavanja vozača mopeda, motocikala, osobnih automobila, traktora i bicikala. Povećao se broj pogibija vozača teretnih vozila i putnika na motociklima. Manje je poginulo i putnika u osobnim i teretnim automobilima i u traktorima te pješaka.

Najviše poginulih bilo je zbog neprilagođene i nepropisne brzine, zbog čega je stradalo 44 posto svih poginulih, a potom pri nepropisnom skretanju na kolniku, njih 16,5 posto, dok je zbog nepoštivanja prednosti prolaza stradalo 6,8 poginulih. Kad je riječ o mladim vozačima, vidljivo je smanjenje broja nesreća, ali povećao se broj poginulih i teško ozlijeđenih. U prometnoj statistici policija je još istaknula kako je prošle godine u prometu poginulo troje djece, a u 2019. poginulo ih je ​osmero.

Snimke ispita

Hrvatski autoklub, koji ove godine obilježava 115 godina svog uspješnog djelovanja, od 1. lipnja 1992. i do kraja 2020. proveo je ukupno oko 8 milijuna ispita, od kojih je oko 3 milijuna ispita iz predmeta Upravljanje vozilom, te je ukupno izdano 1,7 milijuna uvjerenja o položenom ispitu, što je ujedno i broj novih vozača.

Kad je, pak, riječ o novom sustavu vozačkih ispita, on ima više značajnih učinaka, a jedna od ključnih mogućnosti je ta da kandidati za vozače u slučaju negativnog ishoda ispita, ako ulože prigovor, mogu ostvariti uvid u snimke provedenih ispita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. ožujak 2021 20:22