ZAŠTITA VODNOG BOGATSTVA

Više od 150 volontera čistilo jezera kod Velike Gorice u sklopu projekta ‘Od izvora do mora‘

Ovim projektom Coca-Cola, Konzum i Jutarnji list promiču zaštitu vodnog bogatstva Hrvatske te potiču na primjereno odlaganje ambalažnog otpada

 Dunja Mazzoco Drvar, Krešimir Ačkar, Aleksandra Todorović
 

 Davor Pongracic/Cropix/Cropix

Akcijom čišćenja oko jezera Novo Čiče ekološki projekt Od izvora do mora ušao je u završnu fazu. Ovim projektom Coca-Cola, Konzum i Jutarnji list promiču zaštitu vodnog bogatstva Hrvatske te potiču na primjereno odlaganje ambalažnog otpada.

Čišćenju jezera Novo Čiče pridružilo se više od 150 volontera u organizaciji Športske ribolovne udruge "Odra" Velika Gorica, Kulturno umjetničkog društva "Čiče" Novo Čiče i Dobrovoljnog vatrogasnog društva Novo Čiče. Prilikom čišćenja volonteri su prikupili gotovo 13 tona otpada, koji je nakon akcije zbrinut na odgovarajući način.

Ovogodišnje izdanje projekta Od izvora do mora započelo je na Svjetski dan okoliša, 5. lipnja, akcijom čišćenja Promenade u Osijeku. Također, istoga dana, održano je i šest manjih ekoloških akcija čišćenja diljem Hrvatske – u Valpovu, Bjelovaru, Trogiru, Karlovcu, Varaždinu i Zagrebu. Nakon toga slijedile su velike akcije čišćenja na Čiovu te u Dugoj Resi i Rijeci. Zaključno s akcijom čišćenja oko jezera u Novom Čiču, prikupljeno je 26 tona otpada. Na samom kraju ovogodišnjeg izdanja projekta Od izvora do mora, u utorak, 28. lipnja, zaposlenici tvrtki partnera projekta – Coca-Cole, Konzuma i Hanza Medije – u obliku plogginga, kombinacije trčanja i prikupljanja otpada, čistit će park Maksimir u Zagrebu.

image

Akcija čišćenja i veliko zatvaranje projekta Od izvora do mora na jezeru Čiče

Davor Pongracic/Cropix/Cropix

Projekt je podržalo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a Dunja Mazzocco Drvar, ravnateljica Uprave za klimatske aktivnosti Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, koja je nazočila akciji, izjavila je: "Klimatske promjene uzimaju sve veći danak. Najnoviji podaci svjetske meteorološke organizacije pokazuju da vremenske nepogode koje se direktno mogu povezati s klimatskim promjenama odnose 115 života i 202 milijuna dolara - na dan! Za smanjenje našeg pogubnog utjecaja na klimu potrebna je brza i učinkovita akcija. Velike kompanije kao što je Coca-Cola imaju u rukavu možda i najvažniji adut za tranziciju, a to je utjecaj na potrošače! Mi u ministarstvu pozdravljamo i odazivamo se na svaku akciju čišćenja koja se događa u našoj blizini, ali bilo bi puno bolje kad ambalažnog otpada ne bi bilo. Hrvatska ima kontinuirani porast potrošnje ambalaže, a u 2019. godini prosječno smo proizveli 74 kilograma ambalažnog otpada po stanovniku. To nam je taman negdje i prosječna hrvatska težina. Zamislite kraj sebe još jednog čovjeka od plastike! Pritom još uvijek recikliramo manje od polovice ambalažnog otpada".

"Zaštita i očuvanje okoliša jedan od najvećih izazova s kojima se susreću lokalne vlasti u Republici Hrvatskoj. Tako je i ovdje kod nas u Velikoj Gorici. Stoga smo pokrenuli cijeli niz aktivnosti u cilju sprečavanja ilegalnog odlaganja otpada na našem području, što je posebno uzelo maha nakon zagrebačkog i petrinjskog potresa. Od aktivnosti spomenut ću postavljanje lovačkih kamera na širem području grada, suradnju sa ŠRU Odra i njihovim ribočuvarima, te naravno akcije čišćenja kao što je ova današnja "Od izvora do mora. Sačuvati čisti okoliš naša je obveza prema našoj djeci i budućim generacijama", zahvalio je Velikogorički gradonačelnik Krešimir Ačkar organizatorima i volonterima.

image

Akcija čišćenja i veliko zatvaranje projekta Od izvora do mora na jezeru Čiče

Davor Pongracic/Cropix/Cropix

"Projekt Od izvora do mora Coca-Cola je pokrenula 2018. godine kako bismo skrenuli pažnju na važnost odgovornoga odlaganja ambalažnog otpada i čuvanja vodnoga bogatstva te promicali akcije čišćenja područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obalu Jadranskoga mora. Hvala svim udrugama koji su prepoznali ovaj projekt i uključili se, tijekom četiri godine provođenja iz prirode smo uklonili više od 53 tone ambalažnog otpada. Posebno hvala našim današnjim domaćinima – Gradu Velikoj Gorici i udrugama iz Novoga Čiča, što zajedno s nama šalju glavnu poruku projekta – ambalažu treba pravilno odlagati, a ne bacati u okoliš", izjavila je Aleksandra Todorović, rukovoditeljica odnosa sa zajednicom i kupcima za poslovnu jedinicu Adria u Coca-Coli HBC Adria.

image

Akcija čišćenja i veliko zatvaranje projekta Od izvora do mora na jezeru Čiče

Davor Pongracic/Cropix/Cropix
image

Akcija čišćenja i veliko zatvaranje projekta Od izvora do mora na jezeru Čiče

Davor Pongracic/Cropix/Cropix

Ovogodišnjem izdanju projekta pridružio se i Konzum kao partner te je Denis Validžić, direktor Regije Zagreb za Super Konzume, izjavio: "Drago mi je da je Konzum kao društveno odgovorna kompanija koja brine o okolišu bio dio ovogodišnjeg projekta Od izvora do mora. Zajedničkim angažmanom pomogli smo u promociji čišćenja područja uz hrvatske vode. Čiče je uvijek bilo popularno okupljalište svih generacija i sretan sam što smo današnjom akcijom zaokružili cijeli projekt. Kroz proteklih mjesec dana dali smo svoj doprinos da područja koja nas okružuju budu čišća, zdravija i ugodnija, a time smo poboljšali i kvalitetu života naših sugrađana".

Lana Mindoljević, urednica u Jutarnjem listu, koji je medijski partner i suorganizator ovogodišnjeg projekta Od izvora do mora izjavila je: "Mjesec dana, 11 akcija, deseci tekstova o ekologiji i očuvanju prirode, ali i tone i tone otpada uklonjenog iz prirode. Rezultat je to ovogodišnjeg projekta koji danas na jezeru Čiče u Velikoj Gorici ulazi u svoju završnicu. Jutarnji list iznimno je ponosan na svoj doprinos projektu Od izvora do mora u kojem je s partnerima Coca-Colom i Konzumom pomogao da se naš okoliš i područja uz rijeke, jezera i more učine ljepšim i čišćim. Kao medij, oduvijek strastveno pratimo sve društveno relevantne teme, a ekologija je svakako jedna od najvažnijih. Naša je misija ostati medij koji potiče odgovornost, znanje i ekološku osviještenost. Zahvaljujemo partnerima, Coca-Coli i Konzumu, a posebno svim volonterima koji su danas, ali i u svim dosadašnjim akcijama, odvojili svoje vrijeme i spremno se odazvali na naš poziv da se priključe akcijama čišćenja".

Od izvora do mora dio je dugoročnog sveobuhvatnog plana Svijet bez otpada kojim se tvrtka Coca-Cola, među ostalim, obvezala da će do 2030. godine prikupiti i reciklirati istu količinu boca i limenki onoj koju stavlja na tržište te da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto. Također, do 2025. godine sva primarna ambalaža moći će se u potpunosti reciklirati. U proteklih 10 godina, samo upotrebom lakših boca, Coca-Cola je smanjila ukupnu upotrebu plastike za četvrtinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 12:32