'SJAJAN POTEZ'

VIŠE OD POLA STOLJEĆA ČEKALI SMO NOVE KILOMETRE ŽELJEZNIČKE PRUGE Konačno otvorena dionica koja će skratiti put od Bjelovara do Zagreba

 
Premijer Andrej Plenković bio je na otvorenju pruge Gradec - Sveti Ivan Žabno
 Zeljko Hajdinjak / CROPIX

Nakon više od pola stoljeća, od ljeta 1967. godine, i sedam mjeseci nakon dogovorenoga roka, Hrvatska je dobila nove kilometre željezničke pruge, njih 12,2.

Pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, napokon je završena i službeno ju je jutros osobno otvorio premijer Andrej Plenković.

Puštanjem ove pruge u promet putnici iz Bjelovara više neće do Zagreba putovati dva sata, nego zasad oko sat vremena, a nakon rekonstrukcije dijela pruge kod Bjelovara do Zagreba će im trebati svega 50 minuta. Za to je bilo potrebno 258 milijuna kuna, sufinanciranih iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda.

- Ovo je sjajan potez. Nakon velikih investicija u ceste, zračne luke i pomorsku infrastrukturu, u desetljeću pred nama je vrijeme za jačanje željezničke infrastrukture - rekao je premijer za vožnje vlakom, na koju je stigao s predsjednikom Sabora Gordanom Jandrokovićem, nekoliko ministara iz svoje Vlade, a bilo je tu i nekoliko saborskih zastupnika.

Radovi na gradnji pruge počeli su u rujnu 2017., a rok za izgradnju je probijen zbog otkrića arheoloških nalazišta. Također, nakon početka uređivanja kolodvorske zgrade u Žabnom, ona se – srušila pa je bilo potrebno izgraditi novu zgradu, za čiju je izgradnju trebala godina dana.

Po završetku izgradnje uslijedio je još jedan peh. U nedjelju je, prije svečanog otvorenja pruge u ponedjeljak, na prvu promotivnu vožnju krenuo besplatni vlak za Zagreb, no zbog tehničkog kvara nagibnog vlaka kojemu je trebalo desetak minuta da otkliže s kolodvora, putnici su u Zagreb stigli s pola sata zakašnjenja.

Na pruzi se nalaze tri željeznička stajališta s nadstrešnicama – Lubena, Remetinec Križevački i Haganj. Na trasi se nalaze tri nadvožnjaka, dva podvožnjaka i jedan most, u sklopu izgradnje pruge rekonstruirane su i tri ceste, izgrađene su nove spojne i zaobilazne ceste te tri parkirališta. Za taj je dio utrošeno 32,5 milijuna kuna.

Prošle su 52 godine od otvaranja zadnje pruge u Hrvatskoj, ali prošlo je i punih 29 godina od ideje za izgradnju pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec do prolaska prvog putničkoga vlaka ovom rutom.

O potrebi skraćivanja “neprirodnog” puta od Bjelovara do Zagreba preko dislociranih Križevaca, još je 1990. godine u Hrvatskom saboru govorio saborski zastupnik Stjepan Sulimanec. S pripremom se projekta započelo 2002., lokacijska je dozvola izdana pet godina kasnije, a za građevinsku su dozvole trebale još dvije godine, izdana je 2009. godine. Radovi su napokon počeli 2017. godine.

FOTOGALERIJA: Otvorena pruga Gradec - Sveti Ivan Žabno

Zahvaljujući dogovoru o sufinanciranju karata u omjeru pola pola između Bjelovarsko – bilogorske županije i HŽ Putničkoga prijevoza, s ukupno 120.000 kuna, vožnja vlakom po novoj je pruzi do kraja godine besplatna. Inače, ni jedan metar nove pruge ne prolazi Bjelovarsko – bilogorskom županijom, ali pruga značajno smanjuje željeznički put od Bjelovara do Zagreba i zbog toga se ta Županija odlučila aktivno uključiti u njezinu promociju.

Na problem višesatnog putovanja vlakom iz Bjelovara do Zagreba osvrnuo se i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković.

- Sjećam se studentski dana i putovanja iz Bjelovara u Zagreb kad smo presjedali u Križevcima i za stići u Zagreb trebalo je puno vremena i živaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 08:04