VELIKA ŠKRTICA

Pronašli smo najveću obmanu u trgovinama ove zime. Hrvati ga piju kao ludi, a zaprepastili smo se kad smo vidjeli što je u njemu!

Nasumično smo odabrali nekoliko artikala - situacija je više manje slična kod svih proizvođača, a neki jeftiniji brendovi čak se pokazuju boljim od drugih

Kako dolazi zima, odlučili smo malo pogledati što se zapravo konzumira kad se pije voćni čaj

Nasumično smo odabrali nekoliko artikala - situacija je više manje slična kod svih proizvođača, a neki jeftiniji brendovi čak se pokazuju boljim od drugih

Čitatelji mi redovito skreću pozornost na sitne trikove kojima nas proizvođači dovode u zabludu, no jedan kojeg mi je prije nekog vremena jedan čitatelj dojavio razotkrio mi je koliko su apsurdna pravila označavanja koja proizvođačima dopuštaju gotovo sve.

Iznova se u to svake godine uvjerim kad malo zahladi, a na terasama kafića se, umjesto tople kave, stanu piti šalice čaja koje u sebi sadrže jednu od najvećih zabluda s domaćih polica.

Njezino pravo ime je voćni čaj, a iza tog naziva skriva se sve, samo ne voće kojim vas mame na ambalaži.

U našem novom kratkom videu saznajte cijelu istinu o voćnim čajevima, a otkrili smo vam i jedan brend koji je dvostruko jeftiniji od ostalih, a u sebi sadrži i do nekoliko puta više bobica od razvikanijih marki, što bi vam moglo napraviti priličnu razliku u kupnji.

Ovdje pogledajte video:

U trgovinama smo nasumično odabrali nekoliko vrsta voćnih čajeva, no kad je u pitanju ova vrsta napitka, gotovo da je svejedno kojeg ste proizvođača odabrali jer je udio voća po kojem čaj nosi ime gdjekad i samo 0,1 posto pa je zapravo apsurdno da proizvod uopće nosi takvo ime.

Komina umjesto ploda brusnice

Čaj s okusom divlje višnje tako prema deklaraciji u sebi ima samo 0,1 posto koncentrata soka višnje – da, čak ne ploda nego koncentrata soka – a puno bi točnije bilo kad bi se na njega stavio naziv "s okusom hibiskusa", jer mu je to daleko najiskorišteniji sastojak.

Sličnu situaciju doživjeli smo i s čajem s okusom brusnice – zabavno je čitati kako je udio brusnice u njemu tek 0,5 posto, i pritom je riječ o komini brusnice, što je zapravo nusproizvod tiještenja svježeg ploda, dakle zapravo ostatak voća nakon što je on bio iskorišten u proizvodnji soka ili vina.

Čaj s crnim ribizlom ima još goru deklaraciju – udio ovog ploda je 0,1 posto plus još 0,1 posto lista crnog ribizla, a zanimljivo je da nam se pokazalo kako je jedan puno jeftiniji brend čaja daleko bolji po pitanju sastojaka, iako je i kod njega situacija dosta loša.

Jeftniji brend - veći udio voća

Riječ je o jednoj robnoj marki čaja, a za ilustraciju smo odabrali onaj s okusom šumskog voća.

Otkrili smo kako on ima udio od čak osam posto plodova šumskog voća, što je daleko više od ostalih voćnih čajeva, ali mu bazu i dalje čine hibiskus i jabuka koji su pored šipka najčešća baza voćnog čaja.

Kad smo se zadnji put obratili proizvođačima da nam pojasne razloge zašto je voća u ovim čajevima tako malo – svi se oni, u okviru zakona, ograđuju oznakama "s okusom" – pojasnili su nam kako je za to kriv tehnološki proces, kao i organoleptička svojstva sirovina koje se koriste prilikom proizvodnje.

Neke su sirovine intenzivnije

Konkretnije, kažu kako svaka sirovina ima svoja karakteristična organoleptička svojstva te prilikom razvoja recepture odnosno mješavine za čaj pažnju treba posvetiti pronalasku ravnoteže svih komponenti s naglaskom na krajnji miris i okus koji se želi postići.

Neke su sirovine, dakle, intenzivnije, a neke pak izrazito blage zbog čega se kao baza u mješavinama koriste sastojci kao što su šipak, hibiskus i jabuka.

Šteta samo što se to onda ne komunicira i na omotima.


Imate pitanje za Veliku škrticu?

Pišite na: [email protected]

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika skrtica


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 06:14