U ČEMU JE PROBLEM?

ZAŠTO SU PRIZEMLJENI HIDROAVIONI 'Zabranjeno nam je letjeti zbog papira, ne zbog kvarova'

Klaus Dieter Martin
 Boris Kovačev/CROPIX

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo nakon provedene istrage oduzela je “određena odobrenja i svjedodžbe” avioprijevozničkoj tvrtki European Coastal Airlines (ECA) koja povezuje obalu i otoke hidroavionima.

Zrakoplovi su prizemljeni od prošlog tjedna. No, Agencija se nije izjasnila je li razlog prizemljenja i istrage tehnička ispravnost zrakoplova, kako to sugeriraju neki mediji, ili pak administrativna manjkavost, kako to tvrde u kompaniji ECA.

- Molimo da uvažite kako nismo u mogućnosti dati pojedinosti u vezi s obavljenom inspekcijom iz razloga što bi iznošenje stručnih nalaza u javnosti za posljedicu moglo imati pogrešne interpretacije, nestručna mišljenja te mogućnost stvaranja pogrešne slike, a što bi u konačnici nepotrebno prouzročilo veliku štetu svima uključenima u ovaj predmet - kažu u Agenciji.

Na čekanju

Letovi su obustavljeni u subotu te su svi zrakoplovi prizemljeni i nalaze se u Divuljama. ECA je do obustave letova dnevno prevozila oko 400 putnika, pa se na njih sručila lavina nezadovoljnih komentara onih kojima su letovi otkazani. ECA tvrdi da je svim putnicima novac za kartu vraćen. Izvršni direktor i vlasnik kompanije Klaus Dieter Martin kaže da će letovi biti uspostavljeni najranije u petak, a najkasnije u nedjelju. On tvrdi da zrakoplovi Twin Otter nemaju tehničke probleme te da je razlog Agencijine istrage i odluke o prizemljenju hidroaviona administrativne prirode. - Dio dokumentacije o održavanju nalazi se u Švicarskoj, jer je tamo centar u kojem vršimo popravke, budući da u Hrvatskoj ne možemo u najam dobiti hangar u kojem bismo to radili. No, problem je što je održavanje zrakoplova vrlo složena stvar i za svaku, pa i najmanju intervenciju, potrebno je popuniti opsežnu dokumentaciju. Kada vlasti od nas zatraže dokumentaciju o održavanju, tu ne govorimo o nekoliko papira, već o nekoliko tisuća stranica dokumenata. Nije lak posao sve ih pribaviti iz Švicarske, ali uvjeren sam da ćemo to ovog tjedna uspjeti - kaže Martin.

Osveta

Napominje da je do cijele priče došlo zbog dvoje bivših zaposlenika, pilota i mehaničara, inače stranih državljana. - Znam tko su ti ljudi. Oni se žele osvetiti jer su dobili otkaz. Poslali su medijima fotografije s održavanja zrakoplova. To je kao da tehničar Lufthanse izvadi motor iz zrakoplova, fotografira i onda kaže da Lufthansa leti bez motora. Kažu da su naši zrakoplovi stari. Oni jesu papirnato stari, no svaki dio mijenja se svakih nekoliko godina, od krila do pumpi za gorivo, elektronike... Nikada nismo letjeli neispravnom letjelicom. Svoju djecu bih poslao svakog dana na let našim avionima, jer sam posve uvjeren u njihovu sigurnost - ističe izvršni direktor ECA-e.

Zaključuje kako će mu ova priča sigurno nanijeti štetu, ali “s obzirom na to da radimo povijesnu stvar, povezujemo otoke hidroavionima”, Martin je uvjeren da će tvrtka uskoro nastaviti normalno poslovati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 18:16