NAJZAHTJEVNIJI PROJEKT

Večer za povijest u Istri: Završena je konstrukcija ključnog vijadukta na Ipsilonu, visok je 125 metara

Spajanjem posljednjeg segmenta Limske Drage zaokružena je najzahtjevnija faza modernizacije istarske prometnice

Drugi vijadukt Limska Draga

 Bina Istra
Spajanjem posljednjeg segmenta Limske Drage zaokružena je najzahtjevnija faza modernizacije istarske prometnice

Večerašnjim svečanim spajanjem posljednjeg segmenta završena je konstrukcija drugog vijadukta Limska Draga na zapadnom kraku Istarskog ipsilona. Time je zaokružena jedna od ključnih i tehnički najzahtjevnijih faza realizacije ovog strateški važnog infrastrukturnog projekta, a novi bi vijadukt, prema najavama investitora i izvođača, trebao biti pušten u promet tijekom ljeta.

Događaju su nazočili predstavnici investitora i izvođača radova, koji su istaknuli važnost večerašnjeg zahvata, ali i širi značaj projekta za prometnu povezanost Istre, Kvarnera i ostatka Hrvatske. Dario Silić, generalni direktor BINA-Istre, izjavio je da spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga predstavlja važnu prekretnicu u realizaciji projekta Istarskog ipsilona.

image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

- Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina. Ovakvi projekti potvrđuju našu dugoročnu predanost razvoju sigurne i moderne prometne infrastrukture u Istri, kazao je.​ Naglasio je kako je vijadukt građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, koja omogućuje visoku razinu sigurnosti izvođenja te minimalan utjecaj na okoliš. Posebno je istaknuo važnost usklađivanja novog objekta s postojećom infrastrukturom kako bi se očuvao prostorni i vizualni kontinuitet ovog dijela Istarskog ipsilona.

- Posebnu smo pažnju posvetili tome da novi vijadukt oblikovno i konstrukcijski prati postojeći objekt. Time smo očuvali prepoznatljivost prostora, ali i osigurali visoke tehničke standarde. Završetkom radova korisnicima ćemo omogućiti veću sigurnost i protočnost prometa, dodao je Silić.

image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

Tehnički direktor BINA-Istre Christian Santalezza istaknuo je kako se projekt približava kraju jedne iznimno intenzivne građevinske godine, tijekom koje su se paralelno izvodili radovi na više zahtjevnih lokacija.

- Nalazimo se pri kraju godine i iznimno smo zadovoljni napretkom radova na svim našim gradilištima, uključujući vijadukt Limska Draga, most Mirna i izgradnju autoceste prema Rijeci. Posebno je zahtjevna kvarnerska strana tunela Učka, gdje se radovi izvode uz neprekidno odvijanje prometa. Unatoč složenim uvjetima, radovi napreduju planiranom dinamikom, izjavio je Santalezza, tehnički direktor BINA-Istre.

Počinju radovi na čvoru Matulji vrijedni 17,7 milijuna eura, Butković: ‘Ovo je vrlo važan projekt‘

Santalezza je naglasio kako su radovi izvođeni uz stroge sigurnosne standarde, osobito na dionicama gdje se radilo pod prometom i u zahtjevnoj konfiguraciji terena.

- Tijekom blagdana planiramo djelomično rasteretiti naše radnike kako bi blagdane mogli provesti sa svojim obiteljima. Nakon toga nastavljamo ubrzanim tempom, jer je pred nama završna faza projekta. Naš cilj je osigurati maksimalnu sigurnost i protočnost prometa za sve korisnike, poručio je Santalezza.

image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

S izvođačke strane zadovoljstvo uspješno dovršenim spajanjem izrazio je i direktor projekta Luka Dujmović, istaknuvši velik angažman domaće operativne snage.

Dujmović, direktor projekta sa strane izvođača, naglasio je kako je na izgradnji vijadukta Limska Draga bilo angažirano oko 150 radnika te da su velik dio posla odradile hrvatske tvrtke i hrvatski djelatnici.

- Posebno bih istaknuo doprinos naših podizvođača, među kojima i tvrtku Đuro Đaković iz Slavonskog Broda. Njihova kvaliteta, stručnost i poštivanje rokova vidljivi su i večeras, spajanjem dviju strana vijadukta, kazao je.

image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

Govoreći o rokovima, Dujmović je naglasio kako su očekivanja optimistična, ali i dalje uvelike ovise o vremenskim uvjetima.

- Naš planirani rok je duži, no očekujemo da će vijadukt biti završen i pušten u promet do ljeta. Ako ne bude nepredviđenih situacija i ako vremenski uvjeti budu povoljni, radove bismo mogli završiti i prije vrhunca turističke sezone, rekao je Dujmović.

Drugi vijadukt Limska Draga ukupne je duljine 552 metra i sastoji se od pet raspona duljina 80, 100, 160, 100 i 80 metara. Najveći raspon od 160 metara, smješten između dvaju središnjih stupova, čini ovaj objekt jednim od konstrukcijski najsloženijih na cijeloj trasi Istarskog ipsilona.

image

Dario Silić

Vanesa Pandzic/Cropix
image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

Posebnu zahtjevnost gradnje predstavljaju i stupovi, od kojih najviši doseže visinu od čak 125 metara iznad terena, dok se visine ostalih stupova kreću između 45 i 110 metara. Vijadukt se oslanja na četiri stupa, a njegova izgradnja zahtijevala je preciznu koordinaciju svih sudionika projekta.

Do kraja godine dovršena je cjelokupna armiranobetonska konstrukcija, a svi segmenti čelične konstrukcije gornjeg ustroja uspješno su montirani. Trenutačno se izvode završni radovi na antikorozivnoj zaštiti, nakon čega slijedi opremanje objekta i priprema za puštanje u promet. Iz BINA-Istre ističu kako će novi vijadukt značajno pridonijeti protočnosti prometa, osobito tijekom ljetnih mjeseci kada se na Istarskom ipsilonu bilježe izraženi prometni vrhunci, s dnevnim opterećenjem koje doseže i do nekoliko desetaka tisuća vozila. Novi objekt omogućit će sigurnije i brže prometovanje te dodatno rasterećenje postojećih prometnih pravaca.

image

Spajanje posljednjeg elementa drugog vijadukta Limska Draga

Vanesa Pandzic/Cropix

Radovi na vijaduktu Limska Draga dio su završne faze projekta Istarskog ipsilona, ukupne vrijednosti veće od 200 milijuna eura, koja uključuje i izgradnju drugog kolnika mosta Mirna te radove na kvarnerskoj strani tunela Učka i nastavku autoceste prema Rijeci. Završetak svih radova planiran je za prosinac 2026. godine. Puštanjem drugog vijadukta Limska Draga u promet tijekom ljeta, Istarski ipsilon dobit će dodatni kapacitet, veću razinu sigurnosti i kvalitetnije prometno rješenje, čime se dodatno potvrđuje njegov strateški značaj za Istru, Kvarner i cijelu Hrvatsku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 21:32