PIŠE NENAD POLIMAC

Knjiga Jurice Pavičića 'Postjugoslavenski film - stil i ideologija': Zašto će nas srpski film uvijek zanimati više od bugarskog

Pavičić je ponajprije vrstan politički komentator i kad god se za to ukaže prilika, objašnjava širi kontekst u kojem se odigrao neki filmski fenomen. Drugo, književnik je i književni kritičar, pa film promatra uvijek u sprezi s umjetničkim gibanjima u određenom razdoblju. Treće, dobar je poznavatelj europske i svjetske kinematografije
 Boris Kovačev/CROPIX
Pavičić je ponajprije vrstan politički komentator i kad god se za to ukaže prilika, objašnjava širi kontekst u kojem se odigrao neki filmski fenomen. Drugo, književnik je i književni kritičar, pa film promatra uvijek u sprezi s umjetničkim gibanjima u određenom razdoblju. Treće, dobar je poznavatelj europske i svjetske kinematografije

U ljeto 1997. u zagrebačkom dvotjedniku za kulturu Vijenac objavljena je prepiska Igora Mandića i Stanka Lasića koja je izazvala popriličan odjek. Mandić je zastupao tezu da će unatoč nestanku zajedničkog političkog okvira srpska i hrvatska književnost i dalje ostati blisko povezane, dok je Lasić tvrdio da ga srpska književnost više ne zanima, odnosno da ga zanima otprilike koliko i bugarska.

Tu izmjenu stavova spominje u dva navrata Jurica Pavičić u svojoj novoj knjizi “Postjugoslavenski film - stil i ideologija”, jer njome podupire središnje pitanje svoje knjige. “Jesu li postjugoslovenske kinematografije nakon 1991. više određene onim iz čega su proizašle (i što im je zajedničko) ili političkim, socijalnim i kulturnim kontekstima u kojima su se našle (a koji su vrlo raz...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 09:29