PODVLAČENJE CRTE

Direktor Mitana zadovoljan sezonom: ‘Čak smo odbijali brodove jer nismo imali mjesta‘

Ovu godinu završit ćemo minimalno na razini prošle. Ono što je patilo su čisti ljetni prihodi, kaže Tomislav Salopek
Tomislav Salopek
 Matija Djanjesic/CROPIX

Sezona u Mitan marini u Novom Vinodolskom, jednoj od najmlađih u Hrvatskoj, prema riječima direktora Tomislava Salopeka, bila je zadovoljavajuća.

- Budući da prijašnjih godina nismo popunili kapacitete do kraja, po pitanju godišnjih vezova, prije koronakrize, u siječnju i veljači, napravili smo dosta ugovora. To je rezultat i sajmova, jer smo prisutni na dva nama najbitnija sajma, Düsseldorf i Tulln. U konačnici, ovu godinu završit ćemo minimalno da razini prošle godine. Ono što je patilo su čisti ljetni prihodi, a to je najam gumenjaka i sobe. Iznajmljujemo, naime, šest soba za spavanje u sklopu marine, na krasnoj poziciji, tik uz more, uz koje je mediteranski vrt sa sjenicom, kao i tri gumenjaka marke Zar. Patili su i raznorazni ostali prihodi, kafić, restoran, tranzitni vez i ostale usluge. Tu se osjeća pad u odnosu na lani i tu smo na 60 posto. Ali s obzirom na to da je veći broj godišnjih ugovora, s ukupnim prihodom možemo biti superzadovoljni - govori Salopek.

Mitan Marina u Novom Vinodolskom ima 180 vezova, a njezin je adut odlagalište plovila tri kilometra dalje, u industrijskoj zoni. Riječ je o, kako nam priča Salopek, modernoj hali sagrađenoj posebno za tu namjenu i registriranoj od strane državnog tijela, od 3100 kvadrata površine.

image
Marina Mitan
Matija Djanjesic/CROPIX

- Osim godišnjih ugovora za more, nudimo i kombinaciju šest mjeseci mora plus šest mjeseci hala, a imamo i kombinaciju 12 mjeseci hala, ili također na kopnu, izvan hale. U našoj režiji imamo kamion s prikolicom za plovila. Ovdje je 20-tonska dizalica, dizalica je i ispred hale, sami vršimo transport. Kad gosti otiđu na kraju ljeta, ostave nam ključeve i obavimo sve, a da oni ne moraju biti prisutni. Kad brod ide u zimovanje, vršimo pranje i konzervaciju motora i nudimo uslugu servisa. Kad se gost na proljeće vrati, brod ga dočeka u moru, a sve što smo se dogovorili preko zime bude napravljeno - govori Salopek.

U hali je 65 brodova, a izvan hale, na otvorenom, 20. Klijenti, veli, koriste razne kombinacije, kako im odgovara.

Godišnji ugovori

- S obzirom na to da smo mlada marina kojoj je ovo četvrta sezona, odnosno treća prava, cilj nam je skupiti još više godišnjih ugovora u moru. Trenutačno smo na 90 godišnjih ugovora u moru, što je pola našeg kapaciteta. U sezoni, 1. kolovoza, marina je puna, jer dođu brodovi iz hale i dođu vanjski korisnici, tako da smo ove godine odbijali neke brodove jer nismo više imali mjesta - kaže Salopek, napominjući da glavninu klijentele čine vlasnici plovila iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske.

Prosječna dužina brodova u marini je 12 i pol metara.

- To je i bio naš cilj i voljeli bismo zadržati tu metražu i u budućnosti. Što se tiče prosječne metraže u hali, ona je 9 i pol metara, što je zapravo dosta, jer nema toliko suhih marina koje se mogu pohvaliti tolikom metražom. Ta dodatna usluga u jednoj supermodernoj hali je rijetkost i neće se baš naći na području Kvarnera, a i šire - kaže.

image
Marina Mitan
Matija Djanjesic/CROPIX

Ove godine su, prema njegovim riječima, imali dosta upita većih brodova, što je novost u odnosu na lani.

- Imali smo upite i brodova preko 20 metara, tako da već sad na godišnjem vezu imamo nekoliko takvih - govori.

Bura

Godišnji vez u moru za prvu, najnižu kategoriju, do 8 m dužine je oko tri tisuće eura.

- S cijenom smo i dalje jedna od jeftinijih marina uopće na Jadranu. Da smo na visokoj razini usluge pokazuje i to da nam gosti rijetko odlaze, a odlasci su i tad vezani uz njihovu želju da promijene akvatorij ili neke druge vanjske okolnosti i nisu se ticali usluga u marini. Pokazuju to i vrlo visoke ocjene i recenzije - govori.

Ističe da je činjenica da se nalaze u akvatoriju velebitskog kanala, koji je mnogim nautičarima notoran zbog bure, što im je još jedan dodatni motiv da se trude više, da usluge stalno unapređuju i drže na visokoj razini.

image
Marina Mitan
Matija Djanjesic/CROPIX

- Nama su predviđali da nećemo imati jedrilice, a sad već imamo dvadesetak jarbola u marini, ako ne i više. Ova marina i ovo područje su privlačniji nautičarima koji imaju više iskustva i jedriličarima koji, recimo, nemaju strah proći kroz Senjska vrata, koja su na glasu kao nekakav Bermudski trokut. Isto tako, činjenica je da ljeti, po pitanju bure, ovdje bude takva bonaca da ne bude ni daška vjetra i nikad nismo imali niti jednu nepriliku - kaže direktor Mitana.

Salopek navodi kako dosta paze na okoliš i da im je ekološka komponenta izuzetno važna.

- U marini je jako puno zelenila i maslina. Od tih maslina, koje sami beremo, proizvodimo ulje koje onda poklanjamo korisnicima vezova. Pazimo na čistoću u marini, održavamo vrhunsku razinu čistoće sanitarija, imamo kante za separaciju otpada, mobilnu vakuumsku pumpu za pražnjenje crnog tanka. More je nevjerojatno čisto - zaključuje Salopek. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. listopad 2020 19:54