NAUTIČKA PATROLA

Izvještaj iz 12 marina: Od Umaga do Šimuna svjedočili smo dolasku sve većeg broja nautičara!

Cijelo vrijeme plovidbe sjevernim Jadranom posjećivali smo OPG-ove u zaleđu marina, a skupili smo i brojne anketne upitnike
Rovinj
 Tomislav Kristo/Cropix

Patrola je krenula 16. lipnja iz ACI marine Umag i na ruti Istrom i Kvarnerom posjetili smo 12 marina i pet nautičkih sidrišta. Tijekom plovidbe od Umaga do Šimuna na Pagu svjedočili smo stalnom rastu nautičkog turizma, a i sve većem broju ostalih gostiju.

ACI marina Umag specifična je marina po strukturi nautičara koji tu drže svoje brodove. Riječ je o Slovencima, Austrijancima i Talijanima, koji svoje brodove koriste i kao vikendice. To je izostalo u predsezoni, ali su zato bili tu čim su se otvorile granice. U vrijeme našeg boravka procijenjeno je da u marini već boravi 40 posto nautičara od prošlogodišnjeg broja u ovo vrijeme. To se po muvingu nije moglo zaključiti, jer je marina prostrana i nautičari su uglavnom boravili na svojim brodovima.

Radosni susreti

U marinama Funtana i Vrsar također su najbrojniji nautičari iz triju zemalja, kao i u Umagu. Sve tri marine poduzele su sve propisane mjere zaštite od zaraze prema gostima, ali su gosti Funtane i Vrsara među sobom, posebno u kafiću, a ponekad i pri susretu na gatu, znali biti vrlo prisni. Nitko nije mogao spriječiti radosne susrete brodskih susjeda na vezu, koji su se tu napokon našli na slobodi nakon višemjesečnog boravka u zatvoru korone.

ACI Rovinj dočekala nas je u punom sjaju ganc nove moderne marine. Tu nije bilo problema s distancom, jer je implicira već sama veličina i koncepcija marine koja omogućuje life style njezinih hoch gostiju. A to je potpuna izolacija, odnosno poštivanje privatnosti, tj. incognito boravka.

Ali zato su ulice, trgovi i kafići Rovinja bili puni bliskih susreta. Najčešći jezik bio je hrvatski, ali se svako malo mogao čuti i strani jezik, uglavnom njemački i slovenski.

Prvo sidro bacamo kraj otočića Fenoliga između svjetionika Porer i vrha Kamenjaka.

Ohrabrenje

Taj uski plovni put iznenađujuće je prometan. Lijepi dan izvukao je van sve što može ploviti - glisere, gumenjake, ribarske barke, jedrilice, a ima i većih motornih jahti, uglavnom privatnih. Tijekom plovidbe prema Rovinju i dalje prema Puli susrećemo tek pokoji brod u čarteru. A u ACI marini Pula prva ohrabrujuća nautička slika. Tamošnje čarter flote bilježe prve goste, da bi kasnije pred Verudom i u ACI marini Pomer svjedočili flotnom izlasku iznajmljenih jedrilica punih klasično veselih i glasnih čarteraša. Prije Pule vezali smo se za bovu na nautičkom sidrištu na Malom Brijunu. Inače, to ekskluzivno mjesto bilo je još ekskluzivnije jer smo gotovo dva dana ovdje bili potpuno sami. Istodobno u luci Veli Brijun na vezu izbrojali smo 22 broda, plus osrednji broj gostiju hotela Neptun i izletnika.

Tehnološki partner nautičke patrole je A1, koji omogućuje komunikacijsku povezanost našoj posadi gdje god se našli, tijekom cijele rute od sjevera do juga. A1 ponovno je ocijenjen najboljom mobilnom mrežom u Hrvatskoj.

Na putu prema Cresu također smo se usidrili u uvali Zaglav kod istoimenog svjetionika. Tu smo zatekli dvije jedrilice i jednu motornu jahtu. Ni manje ni više nego kao da je normalna sezona.

U ACI marini Cres dio vlasnika je na svojim brodovima. Ima i nešto tranzita. Marinski restoran Mistral normalno radi, ali gosti su još prorijeđeni.

Ljetni ritam

ACI marina Opatija u Ičićima još se budi iz obamrlosti. Tome pridonosi i promjena vlasnika marinskog ugostiteljstva. Restoran Commodore još ne radi, a bistro je otvoren dan prije našeg dolaska.

Marina Punat dočekuje nas puna života, kao da nije korona. Samo red distanciranih ljudi pred recepcijom marine govori o posebnom režimu i u toj marini. Popularni bistro 9 bofora pun je gostiju, ali restoran još ne radi punim kapacitetom.

ACI marina Supetarska Draga uobičajeno je nautičko obiteljsko naselje. Živi se mirnim životom. I osoblje marine i gosti uglavnom su zadovoljni. Nezadovoljstvo ne može prikriti jedino Vojko, vlasnik ovdašnjega glasovitog restorana. Predsezone nije bilo, a u marini još nema tranzita, tj. čarteraša, koji su ovamo kod Vojka obavezno svraćali na njegove domaće specijalitete na kraju krstarenja.

ACI marina Rab dijeli ljetni ritam grada i promjene vremena. Kad je kiša, jugo ili bura, kao što je to bilo u vrijeme našeg boravka, marina je puna. Kad je vrijeme lijepo, marina je prazna, a pune su brodova na sidru prelijepe rapske uvale. I ACI marina Šimuni bila je puna, jer je baš puhala neugodna bura.

Cijelo vrijeme plovidbe od Umaga do Šimuna marljivo smo i dosljedno posjećivali OPG-ove u zaleđu marina. Konstatirali smo da je ovo doba zatvorenih tržnica i restorana afirmiralo neposrednu vezu OPG-ova ne samo s mjesnim stanovništvom, nego i s nautičarima i ostalim turistima, uglavnom u kampovima i apartmanima.

Skupili smo, s obzirom na okolnosti, velik broj anketnih upitnika. Među primjedbama dio nautičara je isticao visoke cijene veza, boravišnu pristojbu i skupoću u restoranima i prodavaonicama. Prošle godine takve su primjedbe bile prorijeđene, a što se tiče sadašnjih, trebalo bi to pripisati općenito smanjenim prihodima zbog koronavirusa.

Kad je riječ o osjećaju zaštićenosti od zaraze u našim marinama, nautičari su to ocijenili prosječnom ocjenom između 4 i 5.

PLUS

Nijemac, 15 godina dolazi u Hrvatsku - o ljudima i marinama: "Susretljivi, prijateljski, uslužni, srdačni"

Nijemac o marini Vrsar: "Ovdje se osjećam dobrodošlo i vrlo dobro"

Italija, 13 godina o marini Rovinj: "U ovoj marini je jako čisto i mirno"

Nijemac, 25 godina plovi Jadranom, o marini Rovinj: "Uvijek top, uvijek čisto, prijateljsko i uslužno"
Prijedlog za nautički turizam: "Neka ostane kako je bilo dosad"

Šveđanin - 6 godina dolazi na Jadran - piše na hrvatskom o marinama: "Zadovoljna sam svime, samo ako želite poboljšati, neka spremačice ne drže kante, šlaufe i krpe na vidljivom mjestu. U marinama visokog nivoa se čisti i radi nevidljivo". Nautički turizam u cijelosti. "Odlično"

Austrijanac, 20 godina plovi Jadranom, o nautičkom turizmu: "Samo dalje tako"

Austrijanac o ACI marini Supetarska Draga: "Jako sigurna i familijarna marina"

Austrijanac, plovi šest godina Jadranom: "U Puntu se stalno iznova investira u poboljšanje". O nautičkom turizmu: "Jako pozitivno. Ne smije se forsirati masovni turizam"

Švicarska, 2 godine plovi, o Puntu: "Jako ljubazno osoblje, radnici govore više jezika"

MINUS

Slovenac, 15 godina u ACI marina Umag: "U marini se osjećamo jako dobro, nudi nam sve što nam treba. Primjedbe se odnose na stanje u marini u pogledu novih projekata na koje mi korisnici upozoravamo već dulje vrijeme"

Austrija, 35 godina plovi, o Pomeru: "Nedostaje trgovina prehrambenih namirnica". O nautičkom turizmu: "1. uvedite brzu liniju na granicama za registrirane turiste, npr. za vlasnike brodova; 2. dozvole su preskupe"

Slovenac, 40 godina dolazi u Hrvatsku: "Ukinite plaćanje bova - ili smanjite cijenu"

Nijemac, 10 godina u Hrvatskoj, vlasnik broda:

Općenito primjedba na turizam: "Od policije do kapetanije osoblje je uglavnom neljubazno i nisu uslužni"


PLUS-MINUS

Austrijanac, 20 godina plovi Jadranom, o marinama: "Super zemlja, krasni ljudi". Nautički turizam: "Totalno precijenjeno. Marine su najmanje 50% preskupe, previsoke su cijene dozvola i vezova"

Slovenac, 10 godina nautičar, često plovi - o marini: "Ičići su dobri. Nema bova u Istri i Kvarneru". O nautičkom turizmu: "Skupi su restorani"

Nijemac, 20 godina plovi Jadranom: "Više vezova, više bova, o bovama se treba bolje brinuti"

Nijemac, 20 godina: "Više vezova, više bova, o bovama se treba bolje brinuti"

PRIJEDLOZI

Nautičar iz Slovenije: "Izjednačiti plaćanje turističke takse s vlasnicima nekretnina"

Talijan, 30 godina u Hrvatskoj:
"Više informacija o vezovima i bovama preko interneta i aplikacija"

Nijemac, skiper:
"Na graničnim prijelazima treba postaviti više stanica za ulaz turista, predugo se čeka"

Austrija, dolazi 17 godina:
"Povećajte i poboljšajte usluge, vezove, ponude na vezovima, treba još zahoda, tuševa..."

Nijemac, 12 godina:
Uvesti "abwassersystem" (sistem kanalizacije za odlaganje crnih voda iz brodskih tankova, prim. prev.)

Belgija, 15 godina dolazi u Hrvatsku, vlasnik broda:
"Marina Rovinj trebala bi napraviti sporazum s Hotelom Park, tako da gosti marine mogu koristiti hotelski bazen, wellness, fitness i slično"

Talijan, 13 godina u Hrvatskoj:
"U marinama se trebaju odijeliti vlasnički i čarter brodovi"

Nautičar iz Hrvatske:
O nautičkom turizmu: "Stabilnije cijene i više domaće ugostiteljske ponude"

Austrijanac, plovi 10 godina Jadranom: "Marine bi trebale ostati male, s osobnim odnosom prema gostu"

Slovenac, 43 godine plovi: "Niže cijene veza i ljetnih vezova za prave nautičare, ne čarteraše". Za čarteraše usvojiti kodeks ponašanja, nije sve u novcu!" Veći nadzor ekologije

Slovenac o ACI marini Cres: "Napraviti bazen"

Austrijanac, 35 godina: "Veoma prijateljski, uslužni i kompetentni. Godišnji vez je preskup. Cijene treba prilagoditi općem položaju gospodarstva. Više ponude uz marine - golf, sport, zabava"

O KORONI

Nautičar iz Hrvatske: "Turisti drže distancu iako se svi znaju"

Nautičar iz Austrije: "Ocjene za koronu: 5 za marinu, 1 za goste, posebno za Nijemce"

Nautičar iz Italije: "Marina je OK, ali gosti nisu OK"

Nautičar iz Njemačke: "Osjećam se sigurno na svom brodu. Ne mogu razumjeti zašto se ne dopusti 14 dana izolacije na brodu. Zaista sam zadovoljan marinom općenito, ali sam nezadovoljan načinom kako je iskomuniciran Covid-19 i kako se upravljalo svim tim"

Vlasnik broda iz Njemačke: "Osoblje marine u zatvorenim prostorima nosi maske, ali turisti ne nose. Kad se dezinficiraju stolovi u restoranu, na njima ne bi smjelo biti ulje i sol. Jelovnik bi trebao biti jednokratan"

HTZ je uveo online plaćanje nautičke pristojbe

Hrvatska turistička zajednica pokrenula je višejezični portal nautika.evisitor.hr koji nautičarima omogućava online plaćanje turističke pristojbe. Riječ je o dodatnoj i jednostavnoj uplati koja se dosad plaćala samo u lučkim kapetanijama i ispostavama.

Tim je povodom direktor HTZ-a Kristjan Staničić ocijenio da je turistička potražnja u nautici “u ovim tržišnim okolnostima uslijed globalne pandemije koronavirusa posebno izražena”. - Pokazuju to i podaci o broju prodanih potvrda, odnosno vinjeta u nautici, kojih je od početka godine do 15. srpnja prodano više od 7000, što je 53 posto rezultata ostvarenog u prošloj rekordnoj godini. Dobre rezultate bilježimo i u segmentu nautičkog čartera u kojem je prema podacima sustava eCrew u dosadašnjem dijelu srpnja ostvareno gotovo 200.000 noćenja, što je oko 57 posto lanjskog rezultata.
Budući da su na snazi epidemiološke preporuke socijalnog distanciranja, na ovaj način pridonosimo sigurnosti nautičara, ali i hrvatskih turističkih djelatnika - rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Portal za online plaćanje može se naći i koristiti na spoveznici: https://nautika.evisitor.hr/.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 08:14